Jag har lagt märke till att vissa personer varvar motorn precis innan dom stänger av den. Vad ska det vara bra för?
Jag har lagt märke till att vissa personer varvar motorn precis innan dom stänger av den. Vad ska det vara bra för?
Motortekniskt är det helt meningslöst. Det har väl mer en gruppsocial funktion i vissa kretsar. Som varmkörning mot varvstoppet ungefär
det är samma vid vart enda rödljus i hela sverige, alltid när en motorcykel ska bromsa in och stanna så kommer det obligatoriska knycket på gasen!
jag gör det också... det är tufft!
det är samma vid vart enda rödljus i hela sverige, alltid när en motorcykel ska bromsa in och stanna så kommer det obligatoriska knycket på gasen!
jag gör det också... det är tufft!
Vad jag däremot funderar på är varför alla Volvo 240 varvar upp till i princip jetmotorvarvtal direkt efter start?
(hörs tydligast om man står framför så man hör fläktljudet)
Är det för att dom är glad att skiten startar eller?
Motortekniskt är det helt meningslöst. Det har väl mer en gruppsocial funktion i vissa kretsar. Som varmkörning mot varvstoppet ungefär
Joo, det är väldigt bra att jaga upp turbinen i 150 000r/m och sedan stänga av oljetrycket, lagren blir såå glada...smörja turbon.
Nu är jag kanske helt fel uten men brukar man inte varva upp innan stopp på gamla förgasarmotorer av större volym, för att få lite extra soppa till när motorn skall startas nästa gång?
Nu är jag kanske helt fel uten men brukar man inte varva upp innan stopp på gamla förgasarmotorer av större volym, för att få lite extra soppa till när motorn skall startas nästa gång?
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|