funderat på en sådan, känns bara som hunden kommer få mer förutfattade blickar...Ricken skrev:2563482Nä
Då köpte jag en "halti", efter 3-4mån så hade han insett att det är inte lönt att bråka med dom längre.
.
funderat på en sådan, känns bara som hunden kommer få mer förutfattade blickar...Ricken skrev:2563482Nä
Då köpte jag en "halti", efter 3-4mån så hade han insett att det är inte lönt att bråka med dom längre.
.
jorrå men där är attityden lite mer"jag äger en pitbull å fattar inte varför folk blir förbannade när jag går lös m den"......pallar inte det!Flamma77 skrev:2565382
Om du inte redan är medveten om Pitbull.se, så kan du läsa mer om ämnet hundaggressivitet ................
jävligt sant!Ricken skrev:2566352
Huvudsaken är ju att hunden inte gö sig eller andra hundar illa, där är haltin klockren.
Spiken skrev:2565487. Det jag är glad för är att han inte väger 20-30 pannor, vilket jag kan tänka mig din jycke gör. Lite lättare att hålla emot när han får sina utfall
Manne skrev:2566353
Tar det lång tid innan den fattar att det inte är lönt, vägrade din att använda haltin?
Mja, så liten är han ändå inte Att försöka röra eller handgripligen avbryta honom när han ställt in sig på att slå ihjäl någon annan hund är dömt att misslyckas. Han får liksom en slags blockad i skallen, känns det som, där han inte längre kan göra skillnad på vad som är rätt och fel. Har hänt att farsan blivit biten i både benet och i handen när han försökt styra undan jycken. Men sedan skäms han nått så in i helvete, då han vet att han gjort något som han inte får. Och tro mig, de gaddarna är sylvassa.Manne skrev:2566353
var sjukt nöjd över det, din är ju bara att lyfta upp å stoppa ner i medhavd icakasse/ryggsäck
Manne skrev:2566353jorrå men där är attityden lite mer"jag äger en pitbull å fattar inte varför folk blir förbannade när jag går lös m den"......pallar inte det!
blizzer skrev:2564207jag har också problem med sambons pittbull....
hon ska alltid krypa under täcket å klistra sig intill mig.. iförsig skönt när det är kallt.. eller så brukar hon komma upp å ska lägga sig rakt på ansiktet på mig när jag ligger isängen.. blir lite jobbigt å andas då... men å andra sidan går hon inte ihop med alla hundar istället
HönaPower skrev:2567679Hoppas du inte vaknar utan ansikte en morgon....
När dessa hundar äter barn, sväljer dom på längden eller tvären? det ser ju ut som tvären inte skulle vara ett problem med dessa myyysiga käftar, fan jag ryser bara vid åsynen av dessa kräk...
HönaPower skrev:2567989Men lägg ner!
Dom hundarna är inget annat än vidriga, sen skiter jag vad alla ägare säger...opålitliga jävla HAJAR med päls & öron!!!
HönaPower skrev:2568007Träffar jag en så blir det med foten....
mp_87 skrev:2568159Vad är egentligen meningen med att skaffa sig en sådan hund? sk. "kamphundar" ?
Det är som att köpa ett vapen med motiveringen "Den är inte farlig, för jag vet hur man hanterar den" . Man kanske borde göra det lagligt att ha vapen också.. det räcker ju med att ägaren tar ansvar! ju!
Folk runtomkring tycker nog ganska ofta det är obehagligt om det springer runder pittbull´s utan koppel, eller äns med koppel, för så som jag förstått det så när hunden väl vill en sak, kan inte mycket stoppa den.. vill den bita sönder den lilla 6-åringen påväg till skolan så gör den det, hur mkt man än skriker på den.. när den går i "berserker mode".
Iförrgår utanför maxi var det en rottweiler som bitit en kille i benet, han stog kvar utanför och väntade på hundens ägare och hade ringt polisen.. man såg direkt vilka typer som ägde den.. blev väldigt förvånad
Okej, jag har väl en del fördomar. Men kan ngn motivera varför man har en pitbull/rottweiler/vithaj-med-päls-och-öron ?
Statistiken visar att det är dem som bits värst och oftast. Och om ni har lust kan ni besöka en viss sida , ogrish.. där har dem bilder från en del fall av ruskiga hundattacker. Och vilka hundar är det?? gissa
Dem är ju verkligen inte gulligaste/sötaste hundarna heller.
Det måste bara vara en status-grej med att ha en sådan.
peace..
mp_87 skrev:2568159Vad är egentligen meningen med att skaffa sig en sådan hund? sk. "kamphundar" ?
Det är som att köpa ett vapen med motiveringen "Den är inte farlig, för jag vet hur man hanterar den" . Man kanske borde göra det lagligt att ha vapen också.. det räcker ju med att ägaren tar ansvar! ju!
Folk runtomkring tycker nog ganska ofta det är obehagligt om det springer runder pittbull´s utan koppel, eller äns med koppel, för så som jag förstått det så när hunden väl vill en sak, kan inte mycket stoppa den.. vill den bita sönder den lilla 6-åringen påväg till skolan så gör den det, hur mkt man än skriker på den.. när den går i "berserker mode".
Iförrgår utanför maxi var det en rottweiler som bitit en kille i benet, han stog kvar utanför och väntade på hundens ägare och hade ringt polisen.. man såg direkt vilka typer som ägde den.. blev väldigt förvånad
Okej, jag har väl en del fördomar. Men kan ngn motivera varför man har en pitbull/rottweiler/vithaj-med-päls-och-öron ?
Statistiken visar att det är dem som bits värst och oftast. Och om ni har lust kan ni besöka en viss sida , ogrish.. där har dem bilder från en del fall av ruskiga hundattacker. Och vilka hundar är det?? gissa
Dem är ju verkligen inte gulligaste/sötaste hundarna heller.
Det måste bara vara en status-grej med att ha en sådan.
peace..
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |