Varför inte åka två?

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
El stockholmo
Hoj
Orange skräp tyvärr
Är man så dum så man sätter sig bakom Olle på en hoj får man skylla sig själv om man blir överkörd! :D
 

Malin103

Ett liv utan galenskap, inget för mig..
Gick med
5 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Bakpå Aprilia SXV450 -07
Är man så dum så man sätter sig bakom Olle på en hoj får man skylla sig själv om man blir överkörd! :D

Visst helt klart får man skylla sig själv, det förstår väl alla.. Men dum.. nja jag vet inte..
Skulle inte du vilja ha en flickvän som litar på dig i samma utsräckning??
 

Stymer

Wide open till u see God THEN brake
Gick med
17 Jul 2005
Ort
-----
Hoj
Honda
Visst helt klart får man skylla sig själv, det förstår väl alla.. Men dum.. nja jag vet inte..
Skulle inte du vilja ha en flickvän som litar på dig i samma utsräckning??

Man blir lite impad, hur i h-e..? Själv vågar jag knappt åka bil med någon annan.
Du kanske inte är i skick?:va :va
:tummenupp
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Visst helt klart får man skylla sig själv, det förstår väl alla.. Men dum.. nja jag vet inte..
Skulle inte du vilja ha en flickvän som litar på dig i samma utsräckning??

Dom som gnäller är bara avis på att du är mycket tuffare än dom...:arsele

Hellre lyssna på en som är sträng, än att aldrig spänna på sin båge.....

Sen så får då ramla av några gånger så kommer nog ditt ställ att se ut så här med....:D :tummenupp
 

Bifogat

  • I väntan på vaddå...jpg
    I väntan på vaddå...jpg
    98 KB · Visningar: 83

Folkezx9r

Född i motvind... OCH uppförsbacke !
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Torsås
Hoj
Superduke -06 , Peugeot Speedfight 100 cc o en fyllemoppe(som grabben snodde när han blev 15...)
Visst helt klart får man skylla sig själv, det förstår väl alla.. Men dum.. nja jag vet inte..
Skulle inte du vilja ha en flickvän som litar på dig i samma utsräckning??


Min flickvän skrek när jag lyft framhjulet lite första gången... När hon slutat med det , så började jag växla på slangen. Då fick jag njurslag !:rolleyes: ... Nu känner man bara att hon tar tag lite extra när vi slangar.... Tar man det i etapper , så lär dom sig !:tummenupp

Men allvar....Jag hade ALDRIG åkt med där !!! Hade inte ens HUNNIT med.....:huvet

Snyggt kört o snyggt åkt !:tummenupp
 

frekke

TWIN ÜBER ALLES!
Gick med
3 May 2004
Ort
Skogen
Hoj
Sålda fifan
det känns som det är lite farligt i mina ögon.. inte så kul för den som kör över henne när du fått lite mycket sladd och hon har ramlat av...

Inte så kul för den tradarchaffisen som ligger bakom dig och tjejen när ni vurpar ute på landsvägen heller. Bäst att inte stiga upp imorn.


Till trådskaparen: Du har hittat dröm- :tuttar , slarva inte bort henne! :)
 

Malin103

Ett liv utan galenskap, inget för mig..
Gick med
5 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Bakpå Aprilia SXV450 -07
Man blir lite impad, hur i h-e..? Själv vågar jag knappt åka bil med någon annan.
Du kanske inte är i skick?:va :va
:tummenupp

Det handlar bara om intresse och hur mycket man litar på den man sätter sig upp bakom.
Jag har åkt med en hel del människor då jag verkligen satt mig där bak med livet som insats, folk som verkligen inte kan köra. Sen hör det ju till att jag aldrig kör själv, jag håller mig till bilar i de avseendet..
Och eftersom jag aldrig kör så åker jag desto oftare, vilket resulterat i att jag känner i princip direkt jag sätter mig om jag behöver vara rädd eller inte.
Sen måste man ju dock vara medveten om att man kan åka ikull, jag hade önskat att vi hade gjort det nu när vi var iväg, eftersom det är olika att åka ikull med olika människor så känns det bra att göra det en gång så man vet hur kan som kör beter sig..
Jag kanske inte är som många andra, men rätt så i skick anser jag mig vara..:)

Dom som gnäller är bara avis på att du är mycket tuffare än dom...:arsele

Hellre lyssna på en som är sträng, än att aldrig spänna på sin båge.....

Sen så får då ramla av några gånger så kommer nog ditt ställ att se ut så här med....:D :tummenupp

haha, kan vara så.. Men litar man på den som kör och är medveten om att man kan åka omkull behöver man inte vara tuff..

Hahah, stället jag åker i har redan varit i backen fruktansvärt många gånger, inte med mig dock, men det är ganska så slitet.. det blir nytt under sommaren..:)

Min flickvän skrek när jag lyft framhjulet lite första gången... När hon slutat med det , så började jag växla på slangen. Då fick jag njurslag !:rolleyes: ... Nu känner man bara att hon tar tag lite extra när vi slangar.... Tar man det i etapper , så lär dom sig !:tummenupp

Men allvar....Jag hade ALDRIG åkt med där !!! Hade inte ens HUNNIT med.....:huvet

Snyggt kört o snyggt åkt !:tummenupp

Låter bra det, eftersom hon fortfarande sätter sig så kan hon ju inte tycka att det är så dumt..:tummenupp
Det är inte så fruktansvärt stor skillnad från att åka på vägen, man måste vara mer uppmärksam bara.. Eftersom jag väger DRYGT 10 kilo mer måste jag vara med när han bromsar, annars blir han mos..

Inte så kul för den tradarchaffisen som ligger bakom dig och tjejen när ni vurpar ute på landsvägen heller. Bäst att inte stiga upp imorn.


Till trådskaparen: Du har hittat dröm- :tuttar , slarva inte bort henne! :)

Det är hellre jag som ska hålla hårt i pojken..
 
Last edited:

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Ort
Östhammar
Hoj
Formally known as Gulan
Fick du ligga sen?

Grymt svängt, hatten av.

/A - som blev stekt av ngn på en motard med skjuts på bulten förra helgen.



Kan det möjligtvis ha varit den snyggaste DRZ:an i världen?
Hon är lite hetsig den lilla Gulan och ryter gärna iväg med alla sina 37 oryktade ponnysar:yoparty

I övrigt håller jag med Malin. Om man känner och litar på den som kör så är det bara kul. Finns faktiskt inget som är roligare än när det är riktigt aktiv körning.
 
Last edited:

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Dom som gnäller är bara avis på att du är mycket tuffare än dom...:arsele

Hellre lyssna på en som är sträng, än att aldrig spänna på sin båge.....

Sen så får då ramla av några gånger så kommer nog ditt ställ att se ut så här med....:D :tummenupp

Haha :tummenupp

Vad är det riktigt du åker på för något?

Hehe, ser ju kul ut de där :)
Vare du som va på mittsverige när nordimotor hade körning där i fjol? isf tror jag at ajg vet vem du är :tungan

Det var jag! Fast nu går det ganska mycke fortare :tummenupp Förhoppningsvis kommer vi ner och kör på mittsverigebanan någon gång i sommar :)
 

-TLM-

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2006
Ort
El stockholmo
Hoj
Orange skräp tyvärr
Visst helt klart får man skylla sig själv, det förstår väl alla.. Men dum.. nja jag vet inte..
Skulle inte du vilja ha en flickvän som litar på dig i samma utsräckning??

Tror du missade lite av ironin i mitt inlägg! :) Jag såg hur väl tilltagna marginaler Olle hade när du satt bakom! Och ja, jag har en tjej som litar på mig till 100% när hon sitter bakom. Hon är förresten den enda tjejjen som blev överkörd på banan på Åland, och det fixade hon alldeles själv! :D
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Haha :tummenupp

Vad är det riktigt du åker på för något?

Jag håller på med 50cc racing med moderna maskiner och classic racing.
Tävlar på alla typer av banor från kartbanor till stora som Sachen Ring med flera i hela Europa.
Både med egna men många gånger med andras maskiner som vill att jag ska köra deras grejor.
:tummenupp
 

Bifogat

  • R i Frankrike.jpg
    R i Frankrike.jpg
    69.1 KB · Visningar: 57
  • R i Knutstorp.jpg
    R i Knutstorp.jpg
    81.3 KB · Visningar: 47

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Jag håller på med 50cc racing med moderna maskiner och classic racing.
Tävlar på alla typer av banor från kartbanor till stora som Sachen Ring med flera i hela Europa.
Både med egna men många gånger med andras maskiner som vill att jag ska köra deras grejor.
:tummenupp

Skitfränt! :tummenupp

Det skulle jag vilja prova på också

Vad kostar en vettig race-moppe att börja med?
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
Skitfränt! :tummenupp

Det skulle jag vilja prova på också

Vad kostar en vettig race-moppe att börja med?

Det där är så individuellt vad man vill ha och vilken disciplin du avser.
Du får gärna slå en signal någon dag så kan vi ljuga lite om hur det funkar och vad som finns tillgängligt.
Börja med att knalla in på min sida så kan vi fortsätta från där..
www.vrm.se
MVH
Roffe
:tummenupp
 

Bifogat

  • Ceoix.jpg
    Ceoix.jpg
    65.4 KB · Visningar: 52
  • Croix-1.jpg
    Croix-1.jpg
    46.2 KB · Visningar: 52
  • Roffe start.jpg
    Roffe start.jpg
    57.7 KB · Visningar: 45
  • Start.jpg
    Start.jpg
    35.5 KB · Visningar: 50

Malin103

Ett liv utan galenskap, inget för mig..
Gick med
5 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Bakpå Aprilia SXV450 -07
Tror du missade lite av ironin i mitt inlägg! :) Jag såg hur väl tilltagna marginaler Olle hade när du satt bakom! Och ja, jag har en tjej som litar på mig till 100% när hon sitter bakom. Hon är förresten den enda tjejjen som blev överkörd på banan på Åland, och det fixade hon alldeles själv! :D

Tror inte att jag missade ironin, lite kanske.. Har blivigt så fruktansvärt dumförklarad från alla håll..
Roligt, det glädjer mig.. för jag är lite utanför här bland mina egna vänner, dom fattar inte grejen med att vara i garaget och åka/köra hoj..
 

lill-snorren

frölunda 4-ever
Gick med
18 Apr 2008
Ort
värmlands kungarike
Hoj
aprilia sxv 550-07 suzuki jr50(dotterns)
när man racar får man ju räkna med att man kan bli överkörd ibland.. och inte så kul att köra över en passagerare det är min uppfatning och du lär ju aldrig få skjusa nån på en svensk bana tex örebro..

mikael nilsson (crazymike) körde med sin gsxr orginal 1000 kubikare förra sommaren med filip backlund bak runt gelleråsen på 1min 9sek skapligt inte många i rookie 1000 som hänger med där ens!!!!!!
 

Mum!n

Ny medlem
Gick med
8 Apr 2006
Ort
eskilstuna
Hoj
En rosa
Tror inte att jag missade ironin, lite kanske.. Har blivigt så fruktansvärt dumförklarad från alla håll..
Roligt, det glädjer mig.. för jag är lite utanför här bland mina egna vänner, dom fattar inte grejen med att vara i garaget och åka/köra hoj..

tänkte precis fråga om du sitter bakpå jämt lr om du har eget du kan köra me:rolleyes:
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top