Varför inte hjälpa en glödande själ?

Status
Ej öppen för fler svar.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Har genom företaget "pressat fram stora sponsorer till Frölunda Hockey,
då jag handlat av vissa leverantörer för mellan 5-8miljoner om året, så har jag ställt som krav att de sponsrar Frölunda.

Har tänkt göra samma sak med svenskroadracing, men med en tråd full av gnällf***or, får en att tappa sugen, gör vad tusan ni vill med mina inlägg och skänk pengarna till Röda Korset om ni tycker att Anders inte skall ha dom.
Med dagens teknik med laptops och mobiltelefoner har han knappast kunna missat denna tråden om han så är på sydpolen, men något PM för att kunna säga vad jag ville har jag ännu inte fått och skiter i om jag får något, men hoppas ni känner honom så väl att han inte ville ha sponsring i framtiden, så att ni verkligen talat i Anders namn.
Någon tjänst åt Svensk roadracing har ni inte gjort. Tack och adjö! loggar härmed aldrig in i denna tråd igen och kommer mycket sparsamt läsa på SH, då det finns forum som är betydligt mer seriösa att ägna sig åt.:notme:notme:notme:hej

MC Doktorn

Guest
Äh. Tocar har ju faktiskt gett bort 500.- till en kille han inte känner. Jag tycker det är ädelt gjort och skulle faktiskt själv förvänta mig ett tack tillbaka.
Dessutom vill han erbjuda mer sponsring, detta borde vara ett tillfälle att ta tillvara.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
då jag handlat av vissa leverantörer för mellan 5-8miljoner om året, så har jag ställt som krav att de sponsrar Frölunda.

Har tänkt göra samma sak med svenskroadracing, men med en tråd full av gnällf***or, får en att tappa sugen, gör vad tusan ni vill med mina inlägg och skänk pengarna till Röda Korset om ni tycker att Anders inte skall ha dom.
Med dagens teknik med laptops och mobiltelefoner har han knappast kunna missat denna tråden om han så är på sydpolen, men något PM för att kunna säga vad jag ville har jag ännu inte fått och skiter i om jag får något, men hoppas ni känner honom så väl att han inte ville ha sponsring i framtiden, så att ni verkligen talat i Anders namn.
Någon tjänst åt Svensk roadracing har ni inte gjort. Tack och adjö! loggar härmed aldrig in i denna tråd igen och kommer mycket sparsamt läsa på SH, då det finns forum som är betydligt mer seriösa att ägna sig åt.:notme:notme:notme:hej

Normalt väntar man på svar innan man ger sig på någon,har du fått det?

Henrik

Heale

Guest
Jag känner Anders personligen, även utanför racingen. Våra familjer har varit nära vänner sen innan jag var född så har känt honom i 30 år nu kan man väl säga:)
Du kan inte hitta en snällare kille än Anders så om du tar det som en personlig förolämpning att han inte svarat så tänk om. Visst jag kan även förstå att du vill ha ett svar, men om du känt Anders så hade du inte varit förvånad. Han är sjukt upptagen hela tiden och har massa saker i huvudet, det mesta handlar om racing:) Alla som på något sätt varit engagerade inom RR o träffat Anders vet att han ställer upp o hjälper alla och han är verkligen ingen otacksam kille, möjligen tankspridd eller virrig ibland:) Kan även för oss andra periodvis vara svår att få tag i och få svar från.
(sammanfaller ofta med racesäsong)
Så snälla gör inte allt till en för stor sak! Och sen tycker jag att en hel del av svaren du fått är ganska onödiga.
Sen är det som tidigare sagt inte konstigt att han är i tyskland när han troligen är där som mekaniker åt Nordgren racing.

Snygg gest att hjälpa honom så mycket som du gjorde, jag vet, eftersom jag känner honom, att det var mycket uppskattat.

The end....

Last edited:

Henry^

1
Gick med
25 Nov 2008
Hoj
Nada

Haha, attentionwhore....

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
Hej! Har inte varit inloggad här på en massa dagar! Har haft fullt upp med att husa 5st Finnar och hjälpa dom med sina hojar innan vi åker iväg för denna helgen som innebär årets sista race som vi kör. Måndagen och tisdagen sov jag mer än halva dagen för jag var så trött och förkyld. Nu är jag iaf på jobbet för första gg på 10 dagar. Så har lite mera tid att kolla bl.a här på SH och svara. Jag började med att svara en massa pm. Pm om allt mellan hjälmstorlekar, vevaxelrenoveringar och att man hade satt in pengar till mitt race. Sen kollade jag denna tråden.

Ursäkta att det dröjt med rapport!

Men en superkort rapport från Mantorp är att vädret där var sådär lagom roligt ibland och sen var konkurenterna riktigt på hugget också. Resultatmässigt hade det gärna fått vara lite bättre. Men man kan ibland inte göra mer än sitt bästa. Tog iaf poäng i båda racet där vi var 23st eller så. Hade iaf kul att jag var på plats och körde!

Var en hel del att göra i teamet under helgen där 3st vurpade och 2 av dom skadade sig så dom inte kunde köra mer den helgen. En massa trasiga cyklar som såklart är mitt jobb att återställa nu..

Ska få ihop en rapport till nästa vecka är det tänkt! Så jag sparar på detaljerna till den riktiga rapporten. Hoppas det går bra?

Får tacka alla än en gång som hjälpte till så jag hade råd att köra där! Pengarna gick till anmälan och bilen stod jag för att tanka mm. Det hjälpte även dom andra i teamet så dom slapp dela på den kostnaden. Några saker jag behövde till hojen kunde jag kosta på mig med! Så tack till alla!

Extra kul var det att få träffa alla som kom dit för att hejja! :Bugar

Inte varje dag man får lära sig att sätta ansikten till ett nick här på SH. :)

Vet inte om jag missade någon på plats som kom för att säga hej? Hörde att några hade letat efter mig där. Hopas ni hittade mig senare!

Vet att jag inte svarat alla här på pm för jag fick så många och kom inte ihåg till slut vem som jag svarat på. Tiden räckte inte till heller.

Imorgon bitti åker jag till Tyskland för att köra ett race som är en av mina favoritrace. Detta är ett gatrace som heter frohburger Dreieck.

Hade tänkt låta alla namnen på dom som hjälpt till på Mantorp få sitta kvar på min cykel även där nere. För det kommer såklart hjälpa till för att jag slapp låna en massa pengar av andra för Mantorp. Detta kommande racet har jag annars hjälp med pengarna av en annan för att få köra. Men vill ändå alla ska få vara med där ändå för att det var en kul grej att ni hjälpte. Om någon trotts det inte vill vara med på hojen för att det är ett gatrace eller så - skicka ett PM! Jag rensar inboxen så den inte är full eller så och kollar igenom den på nått sätt där nere!

Racerapport där nerifrån kommer med snart! Vet att många vill se och höra hur det går där nere. Har gjort upp en deal med en som betalade lite mera att han fick följa med ner till det racet i Tyskland. Han är duktig fotograf. Så jag kommer få bra material med bilder därifrån. Hoppas jag! :)

SUPERTACK till alla som hjälpte till eller bara var där och hejjade på Mantorp! Helgen var klart bättre med er hjälp än utan!! :Bugar

Last edited:

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Oj!!! Du kräver alltså i princip en muta av dina leverantörer. Skulle inte vilja vara i dina skor den dagen en leverantör för det vidare till din arbetsgivare.

Skulle inte vilja kalla det en muta. Inte alls. Sådär går det till i företagsvärlden om du inte visste det. Köp och motköp.

Axxexs

Ordinary man doing extraordinary things
Gick med
11 Dec 2003
Hoj
Technical Sports Racing AC28-M Prototype powered by Honda Racing Corporation
..

Hade han inte råd att starta på Mantorp så förstår jag inte hur han har råd att åka till tyskland

ps. Jag må vara gammal, men jag har ju allt i mobilen , bankkonton,alla mailadresser, sporthoj, ja, nästan hela ens liv finns i mobilen så att var man än är kan man kolla vad man vill, lika har mina vuxna barn, vore märkligt om inte andra ungdomar också har det så??

Jag hade knappt 4000:- ut i min förra lön. Det var 400:- kvar efter jag betalade hyran för lägenheten. Jag hade inte råd att köra på Mantorp. Därför frågan i en annons om någon kunde hjälpa mig. Nu idag får jag lön. Tror jag kom upp i 55% ca. Jag har en 25% fast anställning och hoppar in som vikarie utöver det. Passar okej att kunna pussla ihop hur man kan jobba med hur man kör racing ibland. Oftast går dom dock inte att få ihop dom..

Racet i Tyskland betalas för fjärde året i rad av Svets & Kompetens i Gällö. Dom gör det bl.a för att ge tillbaka något för jag hjälpt ägarens son med sin racing. Jag hjälpte han bli 2-faldig Svensk Mästare. Jag gör allt det i bakgrunden i teamet som alla tar för givet ska vara gjort. Dom är glada att få hjälpa mig tillbaka. Dock har jag ändå kört med reklam för dom på min hoj senaste 2 åren. Det tar förmodligen för mycket tid och kraft från mitt eget liv och racing. Men jag gör det för jag tycker det är kul att hjälpa dom i teamet.

Jag kanske är märklig men jag har en telefon som man bara kan ringa på. Kan inte ens ta emot MMS på den. Den är 2 år gammal och kostade då 199:- utan abonemang. Jag är fattig raceråkare och behöver inte mer telefon för jag har behövt pengarna till racingen. Mitt internet lånade jag ut åt mina Finska konkurenter och vänner som fick bo hos mig i veckan. Det lilla jag hann att kolla internet räckte inte till att göra så mycket på. Denna tråden var inte direkt min heller. Även om den kom att handla om mig. Jag var fruktansvärt trött efter helgen och hade inte ork och mod att ens läsa här förens torsdag kväll. Även om min önskan var att ha kunnat gjort det tidigare!

Last edited:

sleven

Snabbare än fy fan jävla skit-sege!
Gick med
13 Dec 2003
Hoj
ZX-6R SST 600
Du behover inte forklara dig Anders, vi som kanner dig vet vad du gar for. :tummenupp

Mig tackade du dessutom ordentligt genom att lamna dorren oppen for passering i sista svangen i sista 250 racet nagonsin. :tungan

/Par

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96

:rofl
Mer hittepå. Underhållande.

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring