Varför inte hjälpa en glödande själ?

Status
Ej öppen för fler svar.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Först: ett stort tack till bullysmile för att du startade tråden :tummenupp:tummenupp annars hade jag missat att ge Anders en slant till det sista racet här i Sverige. Han är väl värd den för alla bilder mm som han förgyller min pensionärstillvaro med :krama
Men sedan då, detta är troligen bland det snålaste jag sett, ge med ena handen och ta tillbaka med den andra :mad:

Dra på trissor! Är du inte läskunnig???? Han har tackat ALLA som satte in en slant.
Du skulle kanske skrivit i ditt PM att du förväntade dig ett personligt tack och att om du inte fick det kunde han skicia tillbaka pengarna!

Jag hoppas att det han fick ihop här täckte alla kostnader han hade i samband med racet och att gänget kanske tom fick sig en brakmiddag tillsammans.
Ville inte skylta med, du kunde du hållit tyst nu också :gnissla :mad: :mad:

Samma här jag har velat komma i kontakt med honom och han svarar inte, de det jag tyck vara dålig stil, inte tacket i sig, men bryr man sig inte att svara någon som hjälpt honom, DET reagerar jag på!

Att tacka alla, har inte egentligen med saken att göra utan nonchalansen att inte höra av sig, det retar mig. Är du villig att få en dialog att han inte behöver något mer, han kanske är helt pank efter detta och kunde behöva en femhundring till för att kunna käka tills lönen kommer, men inget svar:confused::confused:

Nu går jag inte in här mer på ett tag, då Svensk roadracing säger att de inte får sponsorer, de förtjänar förmodligen inte mer än de få de får!

Last edited:

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
Snälla, snälla, snälla tocar. Vet du hur mycket Axxexs pysslar med om dagarna? Han har hurmångahojarsomhelst att hålla reda på, ett heltidsjobb och sömn som alla människor behöver. Teamet är precis på väg ner för att rejsa i Europa och det är garanterat hurmycketsomhelstochlitetill att få ordning på eftersom de kanske kom hem från Mantorp sent i söndags i bästa fall.

Axxexs får dessutom ungefär en miljard PM med frågor av diverse slag vad gäller hojar, jag vet, för jag är en av dem som skickar en miljon PM med frågor till honom.

Han är säkerligen OTROLIGT tacksam och pengarna har säkerligen trillat in på rätt plats, och om de inte gjort det. Vad ska du göra åt saken så här efteråt liksom? Har du skickat till fel konto lär du inte få pengarna tillbaka iallafall och har du skickat dem rätt har Axxexs säkert uppmärksammat det på något vis och är löjligt tacksam. Han kommer säkerligen svara dig när han har ett fåtal sekunder över samtidigt som han har en dator och Internet.

Är inte det nog? Då kanske du ärligt talat aldrig någonsin ska försöka hjälpa någon. Faktiskt. Tyvärr, för dig och andra kanske. Jag vet inte.

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nu går jag inte in här mer på ett tag, då Svensk roadracing säger att de inte får sponsorer, de förtjänar förmodligen inte mer än de få de får!
Är du på riktigt? Vilken sjukt surmagad gubbe du verkar vara.
Du har ju fått en bra förklaring till varför Axxexs inte prioriterar att svara på surmagade inlägg på SH. De är på väg ner till ett race i Tyskland..
Avslutningen är ju skön också. Sluta spela martyr för det klär dig löjligt illa.
:tummenner

men allt handlar om vad det ger tillbaka, ingen sponsring sker utan någon form av exponering som ger nytta för den som sponsrar.
Men för tusan. Du gjorde ju det hela anonymt från första början. Vad fan vill du ha för exponering då? Mer än att du rubbar ditt ego lite på det här sjukt underliga sättet....

Last edited:

MC Doktorn

Guest
Jag har ju sökt honom och han svarar inte, det är det jag tyckt var dåligt, men det har kanske sina orsaker, jag var villig att betala hela startavgiften om det behövdes.
Oavsett pengars storlek så vill ialla fall jag veta att transaktionen verkligen fungerat och kommit fram, bankpapper är en sak verkligheten en annan. Kasta iväg en 50 lapp kan man göra till en tiggare i stan, börjar det bli mer pengar så tillhör jag den generationen som förväntar mig något tillbaka och får jag det så håller jag inte i pengarna.
Har skrivit i annan tråd att jag mycket väl skulle kunna tänka mig att sponsra svensk roadracing, men allt handlar om vad det ger tillbaka, ingen sponsring sker utan någon form av exponering som ger nytta för den som sponsrar.

Men är han bortrest så kan det ju förklara varför han inte svarar på PM..

Tycker du gjorde en bra insats för en fattig roadracingåkare.
Men du måste väl ändå inse att det här handlade knappast om någon sponsring där det krävdes en motprestation utöver ett tack?

Jag ser inte detta som en sponsring utan mer som en gåva till en tokig entusiast som vigit sitt liv till att köra 250GP.

Eller tänker jag fel tycker du.

Last edited:

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Jag gav visserligen mindre än 500:-, men för mig var detta tack nog

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4931972&postcount=110
Tack till alla som hjälpt till och alla andra med som bara hejjar på! Det har uppskattats riktigt mycket! :)

Kan erkänna att jag tänkte för mig själv att det hade varit häftigt att få sitt namn på hojen när man är med och sponsrar. Men jag sa aldrig något om det för att jag inte hade råd att ge tillräckligt för att få till något sådant.

http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=4934837&postcount=118
Har satt era namn på hojen som hjälpt till.

Jag hade tydligen fel! :tummenupp

• Gilla
Reaktioner: ft

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Hoj
Rossis förra
Tråden uppfyllde sitt syfte och jag + många andra här gav lycka till nån som är ovärderligt med tanke på det lilla man egentligen bidrog med.

Vid sådana tillfällen där man tänkt att hjälpa nån med det lilla man verkligen gör bör man fundera själv om det är en baktanke eller andra krav som önskas tillbaks, om det är minsta krav eller önskemål bör man nog avstå att hjälpa den man tänkt att hjälpa. Så slipper man gå runt fundera över den saken och ångra det man gjort.

Har inte heller fått nå svar på nåt PM av Anders, men ångrar jag den lilla hjälp jag bidragit med? Nej, utan uppskattade han inlägg i denna tråd där han tackade alla och dessutom raddade upp allas namn på bakändan på denna vackra hoj.

tocar

Vem orkar bry sig...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Blade-08 Special Edition /helt ombyggd/ HRC-kit (1.delvis II), ny bakdel/grepp/rearsets/ quickshift, Digitalvarvräkn/växelindik/laptimer/ shiftlight(typ SBK)+Akraevolution, Dymag kolfiberfälgar. ÄR över 190 bhp.
Tråden uppfyllde sitt syfte och jag + många andra här gav lycka till nån som är ovärderligt med tanke på det lilla man egentligen bidrog med.

Vid sådana tillfällen där man tänkt att hjälpa nån med det lilla man verkligen gör bör man fundera själv om det är en baktanke eller andra krav som önskas tillbaks, om det är minsta krav eller önskemål bör man nog avstå att hjälpa den man tänkt att hjälpa. Så slipper man gå runt fundera över den saken och ångra det man gjort.

Har inte heller fått nå svar på nåt PM av Anders, men ångrar jag den lilla hjälp jag bidragit med? Nej, utan uppskattade han inlägg i denna tråd där han tackade alla och dessutom raddade upp allas namn på bakändan på denna vackra hoj.

Ni verkar ovanligt tröga just nu. Jag har velat komma i kontakt med honom just för saker jag skrev ovan, det är att han inte svarar jag stör mig på. Jag ville föra en privat diskussion med honom och pengar.
Sen blir jag irriterad pga utebliven kontakt och anser att ett tack kunde vara på sin plats. När han sökte sponsorer så skrev han att alla som skänkte 500 eller mer skulle få något speciell behandling (eller liknande). Jag söker honom privat men får inga svar. Jag ville ju hjälpa honom mer om det behövdes. Pengarna skiter jag i, men den första besvikna tråden är helt pga att jag tyckte han var nonchalant, kunde inte ana att en pank kille var i Tyskland.

Hade han inte råd att starta på Mantorp så förstår jag inte hur han har råd att åka till tyskland

ps. Jag må vara gammal, men jag har ju allt i mobilen , bankkonton,alla mailadresser, sporthoj, ja, nästan hela ens liv finns i mobilen så att var man än är kan man kolla vad man vill, lika har mina vuxna barn, vore märkligt om inte andra ungdomar också har det så??

Last edited:

nilax

Mullihatta -Ka-svosch
Gick med
7 Apr 2008
Hoj
Kawa zx10r -04, en grön en
Ni verkar ovanligt tröga just nu. Jag har velat komma i kontakt med honom just för saker jag skrev ovan, det är att han inte svarar jag stör mig på. Jag ville föra en privat diskussion med honom och pengar.
Sen blir jag irriterad pga utebliven kontakt och anser att ett tack kunde vara på sin plats. När han sökte sponsorer så skrev han att alla som skänkte 500 eller mer skulle få något speciell behandling (eller liknande). Jag söker honom privat men får inga svar. Jag ville ju hjälpa honom mer om det behövdes. Pengarna skiter jag i, men den första besvikna tråden är helt pga att jag tyckte han var nonchalant, kunde inte ana att en pank kille var i Tyskland.

Hade han inte råd att starta på Mantorp så förstår jag inte hur han har råd att åka till tyskland

ps. Jag må vara gammal, men jag har ju allt i mobilen , bankkonton,alla mailadresser, sporthoj, ja, nästan hela ens liv finns i mobilen så att var man än är kan man kolla vad man vill, lika har mina vuxna barn, vore märkligt om inte andra ungdomar också har det så??

Det är ju just det du inte gör. Du verkar ju helt störd....Det bästa vore om du inte hade gett killen några pengar för nu får du gå omkring och knyta näven i fickan:gnissla Släpp och gå vidare är mitt råd. Jag skänkte också en slant, men inte fan begär jag en diskussion om pengar för det. Du kan ju gå ut till dina kära hojar och grina en stund så blir det säkert mycket bättre!:Bugar

V-Kamikaze

My Lifestyle Determines My Deathstyle
Gick med
25 Apr 2007
Hoj
Snabbaste 1000cc i Uppsala
Många som låter sina tidigare tankar om tocar spegla vad de säger nu. Jag tycker han faktiskt har gjort en jäkligt bra grej och verkligen hjälpt killen på vägen bra mycket mer än många andra. Om det är så att han verkligen vill sponsra förare på alvar är ju det ännu bättre. Jag tycker DET faktiskt är viktigare än hur han uttryckte sig i första inlägget.
Speciellt som Axxexs skrev att de som skänker 500 kan få något tillbaka utöver ett tack. För tocar kanske det är att få kontakt med han via PM vad vet jag.

Inte helt ok att kalla tocar störd, fördumma han och annat när han faktiskt skänkt mycket pengar till den här killen och sedan vill ha svar på ett PM. Känns lite i överkant....

Last edited:

Larzon

Ny medlem
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
RD 500,2st RD350,SV 650,RG 500 motor+RS 250,Aprilia RSV 1000 Factory
Anders är en hur snäll kille som helst. Som någon skrev är han i tyskland Och jobbar som mek..förmodligen utan betalt..På Mantorp körde han själv så då kostade det rena pengar..Ha lite is i magen så hör han nog av sig.
Mina 2 cent

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Vi kanske kan starta en insamling på 500 kr till tocar så att han håller käften?

För de var ju pengarna de handlade om ? NOT!
Sen kan ni ha all "grudge" i världen mot tocar men nån nivå får man väl hålla på diskussionen.

magnus123

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2009
Hoj
Vtr Firestorm
För de var ju pengarna de handlade om ? NOT!
Sen kan ni ha all "grudge" i världen mot tocar men nån nivå får man väl hålla på diskussionen.

Om han inte hade skänkt någonting så tror jag inte han hade beklagat sig över att en person inte svarar på ett pm. Logiskt sett borde det alltså visst handla om pengarna.

Mr. Dante

MaChInE hEaD
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Motocompo -82, Z50A Custom -69, Z50A -70, Z50Jz -79
Lugna er lite.. Tocar skänkte pengar och var en riktigt jävla bra medmänniska och skickade ett PM ang:
Personer som betalar 500:- och mer kommer jag eventuellt få göra någon deal med. Så att ni, om det önskas, får något tillbaka för eran hjälp!
Där han inte fick svar och ni går på med rena person angrepp? :confused:

Kamma er lite och läs mellan raderna..

Tocar :tummenupp Gött att det finns personer som vill hjälpa till!

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Grejen är den att det finns andra som har skänkt så mycket pengar och ingen av dem går på som om en femåring som inte fått lördagsgodis.
Tocar vill flasha med vad han har gjort. Han har fått en förklaring till varför kanske inte Axxexs har haft tid att svara. De som känner Axxexs vet ju att han kommer ge tillbaka vad han har fått för.

axelsson_vpg

Guest
Det är ju just det du inte gör. Du verkar ju helt störd....Det bästa vore om du inte hade gett killen några pengar för nu får du gå omkring och knyta näven i fickan:gnissla Släpp och gå vidare är mitt råd. Jag skänkte också en slant, men inte fan begär jag en diskussion om pengar för det. Du kan ju gå ut till dina kära hojar och grina en stund så blir det säkert mycket bättre!:Bugar

Är du helt störd? Han vill ju komma i kontakt med duden och höra om han behöver mer hjälp, vad vet du vilken hjälp han kan ge? Dessutom så har man gett över 500 kr till en man inte har en aning om kan de ju vara kul att höra hur de gick och hur framtiden ser ut..

Hur kan du klaga på han när han bidragit med 500 pix lr mer?
Blir förbannad när jag läser vad du skrivit...

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Hoj
FZR skrot
Är du helt störd? Han vill ju komma i kontakt med duden och höra om han behöver mer hjälp, vad vet du vilken hjälp han kan ge? Dessutom så har man gett över 500 kr till en man inte har en aning om kan de ju vara kul att höra hur de gick och hur framtiden ser ut..

Hur kan du klaga på han när han bidragit med 500 pix lr mer?
Blir förbannad när jag läser vad du skrivit...

Utan att titta efter har jag bestämt för mig att Axxess förfrågan gällde ungefär: "bidra med en peng så att jag kan avsluta min 250-säsong",

...och inte: "bidra med en peng om du vill bli kontaktad av mig omedelbart trots att pengarna ska gå till något som gör att jag blir fucking skitupptagen 2 veckor framöver om projektet går i lås".

Och att Tocar irreiterat verkar förvåna sig över att han nu åker till Tyskland &så, trots att han han var utfattig från början, är ju mycket förvirrande, ...trodde Tocar att det skulle köpas chips för sponsorpengarna ? ? :va

Last edited:

axelsson_vpg

Guest
Utan att titta efter har jag bestämt för mig att Axxess förfrågan gällde ungefär: "bidra med en peng så att jag kan avsluta min 250-säsong",

...och inte: "bidra med en peng om du vill bli kontaktad av mig omedelbart trots att pengarna ska gå till något som gör att jag blir fucking skitupptagen 2 veckor framöver om projektet går i lås".

Och att Tocar irreiterat verkar förvåna sig över att han nu åker till Tyskland &så, trots att han han var utfattig från början, är ju mycket förvirrande, ...trodde Tocar att det skulle köpas chips för sponsorpengarna ? ? :va

Jao, så sant. Fast killen sökte väl sponsorer? Tocar kanske har cashhhh lr något företag som gör att han kan bidra med riktigt spons? :tuttar
Och då är det ju kul att höra hur det gick med körningen och om han är så pass att de kan vara värt att satsa lite stålar.

Fast åt andra sidan behöver de ju inte vara så heller. Men tänk om! :tummenupp

Det var ju trotts allt ett tag sedan tävlingen var?

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras