Varför kör du motorcykel?

Varför kör du motorcykel?


  • Antal röstningar
    0

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
Jag förstår att många av de föreslagna alternativen kombinerar många motorcyklister, men om du hade bara fått välja en enda orsak till varför du kör hoj. Vad skulle det vara?? :)
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Cheesy som det låter: frihetskänslan. Det är nåt speciellt att vara så nära sin omgivning och köra. En känsla som är omöjlig att få i en bil.
 

Lason

Smålänning
Gick med
3 Sep 2009
Ort
Rockneby
Hoj
Yamaha XT660R -07, Suzuki GS500 -78 & Honda CB125 Twin -79
Frihetskänslan!

Med XT:n kan man åka där man kan drömma om att köra med en bil av motsvarande pris, skogsstigar, smala grusvägar, strankanter.

Den är helt enkelt en maskin för nöje och upplevelser, roligare än att gå, biligare än bil.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Den sprattlar så skönt, alldeles suddig på tomgång.
 

softis83

Fighterbyggare
Gick med
6 Jan 2008
Ort
Falun
Hoj
CBR600F fighter stunt
Frihetskännslan när man surfar fram på ett hjul med nyköpt hoj och adrenalinet rusar i kroppen när man tippar den långt över balanspunkten för att bromsa för en seg käring som inte hittat gaspedalen och man i samma stund ser en galet snygga brud i den superfina bilen man inte hade råd att köpa i filen bredvid och hon sträcker ut huvudet genom rutan och skriker, jag vill ligga med dig.
Jag bara ler mot henne och sätter ner framhjulet, petar ner två växlar och vrider på rullen och känner hur det suger tag i hela kroppen och fartkännslan är maxad.
Svänger av in på Max för att möta upp mina mcpolare en bit längre fram, slår mig ner i gemenskapen och klämmer en maxburgare och snackar massa hojsnack och berättar vad som hänt på vägen hit och då händer det som alltid varit drömmen, den superheta bruden dyker upp och kommer och sätter sig och säger att hon verkligen menade allvar.
Polarna kan inte hålla sig utan bara börjar asgarva och konstaterar högt, det var fan vad mycket nöje du fick för pengarna då, borde också köpa ny hoj.
Vad kan man säga det är svårt att beskriva med ord ;)
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Förmodligen det roligaste jag gjort de senaste åren bortsett från samlag.Det stämmer mycket bra att känslan måste upplevas när det är svårt att sätta ord på den.Gillar skarpt att köra om nätterna och stanna någonstans och bara stå och filosofera och lyssna på hela tillvaron.Gjorde jag aldrig innan jag skaffade hoj.

Vi är kanske the last cowboys around med tanke på denna mc körning vi valt.
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Att alla smågrabbar gör tecken att man skall gasa upp den på bakhjulen.:hihi :hihi. Och förstårs moset, hästarna, nerläggen, inbromsningarna, omkörningarna,,, på bana förstårs.:tummenupp
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Det är ett extremt praktiskt transportmedel. Hojåkning i sig slutade vara roligt för rätt många år sedan.
 

stecktech

Har bara kraschat en gång än så länge!
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
Bandit -09
hade gett upp hojen för en corvette med 700 hästar, så min punkt = för att jag inte har råd med en superbil. :(
 

Str3 R

Guest
Jag gillar att köra fordon, mc är bland de roligaste jag kört efter sex räknat (förutom tunga terrängbilar då rå). Jag tänkte ta mc-kortet redan -85 men fattig student som jag var då hade jag bara råd med B-kortet, hoj fick vänta nån dag. Först 2007 tog jag lappen för mc, ångrar inte en sekund av det men kan känna lite bitterhet över att jag inte tog lappen tidigare. :)
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
För att alla problem hemma, på jobbet, med flickvännen ja alla problem bara försvinner så fort man sätter sig på cykeln. Finns inget bättre sätt att koppla av på trots att man har total fokus:). Är helt frälst och vet fan inte vad jag skulle göra om jag var tvungen att sluta:va. Hade nog fan gått bananas:banana
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top