Varför kör du motorcykel?

Varför kör du motorcykel?


  • Antal röstningar
    0

Goxx

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2008
Ort
Bromma
Hoj
MT-09 2020
För att det alltid varit en dröm, jag kan inte ha varit mer än tre äpplen hög första gången jag upplevde en riktig hojkärlek.
Jag stod vid en rondell i Thessaloniki i grekland och några hojar (bla en grön ninja) kom körandes förbi och jag fysiskt kände hur ljudet slog mig i bröstet när dom åkte förbi. Det var tiden innan dom kom på allt det här med bullerkrav och sånt tjafs.
Sen dess har jag alltid vetat att jag ska ha hoj så fort jag bara kan.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
För att det är kul. Så enkelt är det.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sen jag lärde mig cykla har jag alltid känt att två hjul är bättre än fyra.

Roligare
Bättre
Smidigare
Mer utvecklande.
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
På vägen till garaget så pirrar det alltid i magen. Som att jag ska göra något förbjudet eller som när man ska ringa en tjej första gången.

Rullar ut på vägen och det är en blandning av lyckorus och king-of-the-world-känsla.

Rullar ut på banan och det är full fokus och koncentration. Nöter kurva efter kurva och tillfredsställelsen av marginella förbättringar. Och ibland stora genombrott (som att inse att allt blir mycket lättare med foten på ett speciellt sätt på fotpinnen eller någon annan liten detalj).

När jag står på gatan och polerar skönheten får man njuta av lite avundsjuka blickar, fascinerade barn och sköna gubbar som frågar och kommenterar.

Fika och skitsnack.



Men egentligen gör jag det för att få ligga.
 

Kriss

Ny medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
I garaget på hojen! Skåne
Hoj
zx10r
På vägen till garaget så pirrar det alltid i magen. Som att jag ska göra något förbjudet eller som när man ska ringa en tjej första gången.

Rullar ut på vägen och det är en blandning av lyckorus och king-of-the-world-känsla.

Rullar ut på banan och det är full fokus och koncentration. Nöter kurva efter kurva och tillfredsställelsen av marginella förbättringar. Och ibland stora genombrott (som att inse att allt blir mycket lättare med foten på ett speciellt sätt på fotpinnen eller någon annan liten detalj).

När jag står på gatan och polerar skönheten får man njuta av lite avundsjuka blickar, fascinerade barn och sköna gubbar som frågar och kommenterar.

Fika och skitsnack.





Men egentligen gör jag det för att få ligga.

hahaha Klockren beskrivning! :tummenupp :yoparty
 

Jodix

Medlem
Gick med
9 May 2008
Ort
I en liten stuga i skogen
Hoj
GSX 1400 K5 Har ägt Yamaha TRX 850, Yamaha Venture 1300, Suzuki GSX 1400, Kawasaki Zephyr 1100, Suzuki GS 500
Som många andra så var jag helt galen i motorcyklar som barn. Tyvärr så tog jag inte kortet fören 2009, 40 år gammal. Bättre sent än aldrig:) Numera kör jag så mycket jag bara hinner med med fru och två barn! För mig är det frihetskänslan och att man lever i nuet när man kör.:tummenupp
Kommer att köra så länge jag lever och orkar :Bugar
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750
Egentligen så tycker jag att de flesta svaralternativ handlar om "känslan" och därför är identiska. Jag saknar följande svaralternativ:

* Det är ett lämpligt transportmedel dit jag ska åka.

Motorcyklar uppfanns inte för att vara nöjesleksaker. De uppfanns för att vara transportmedel. De var (i många decennier) helt enkelt ett billigare alternativ till bil. Många hade helt enkelt inte råd men bil men de hade råd med motorcykel. För majoriteten av hojar/bilar gäller nog det förhållandet än idag.

Och ärligt talat. De allra flesta motorcyklar används fortfarande för att helt oglamoröst transportera förarens lata arsle från plats A till B. (Typ åka till jobbet.) Inte nöjesturer från A tillbaka till A.
 

isidor 1

Sporthojsnörd
Gick med
18 Nov 2010
Ort
Ulricehamn
Hoj
ktm690 enduro r 2011Yamaha MT09 årsmod14 Honda vtr 07såld Kawasaki er6F 09 såld defenda pro250x års mod 12 såld Suzuki 350 L ÅRS MOD 91 såld husqwarna wr360 års mod 95 såld atv hi-bird 200cc såld
Som många andra så var jag helt galen i motorcyklar som barn. Tyvärr så tog jag inte kortet fören 2009, 40 år gammal. Bättre sent än aldrig:) Numera kör jag så mycket jag bara hinner med med fru och två barn! För mig är det frihetskänslan och att man lever i nuet när man kör.:tummenupp
Kommer att köra så länge jag lever och orkar :Bugar

Samma här fast jag tog kortet i år är 40 år alltid drömt om att ta kortet men inte blivit av förrän i år, kör så mycket jag kan ingen fru men 2 barn varannan vecka :D
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
För att: Det är bästa sättet att omvandla stålar till lycka.

(och att det retar gallfeber på Päronen) :)
 

Sparrow

Retard MC
Gick med
4 May 2011
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZX6R -99
Vad är allt detta snack om "det roligaste man kan göra med kläderna på", "näst bästa efter sex" osv?

Ligga är kul när man är kåt, köra hoj är ALLTID kul! :arsele
 

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Egentligen så tycker jag att de flesta svaralternativ handlar om "känslan" och därför är identiska. Jag saknar följande svaralternativ:

* Det är ett lämpligt transportmedel dit jag ska åka.

Motorcyklar uppfanns inte för att vara nöjesleksaker. De uppfanns för att vara transportmedel. De var (i många decennier) helt enkelt ett billigare alternativ till bil. Många hade helt enkelt inte råd men bil men de hade råd med motorcykel. För majoriteten av hojar/bilar gäller nog det förhållandet än idag.

Och ärligt talat. De allra flesta motorcyklar används fortfarande för att helt oglamoröst transportera förarens lata arsle från plats A till B. (Typ åka till jobbet.) Inte nöjesturer från A tillbaka till A.

Oke:confused:
 

G-man

FÖR tillfället ej B-NNAD
Gick med
12 Jul 2007
Ort
Liten håla
Hoj
Thunderace & FZ750

Låt mig förtydliga mig. :)

I mitt/vårt hushåll finns två bilar och två motorcyklar. Under sommarsäsongen är min bil avställd då jag upplever att motorcykeln är ett smidigare transportmedel. Detta beror alltså inte på nån form av känslostyrd, romantisk MC-fanatism som "kanske leder till fler pök på badstranden". (Som de flesta svarsalternativen i trådenkäten tycks vara inriktade på.) När omständigheterna tillåter det är motorcykeln helt enkelt ett vettigare alternativ än att åka bil. Under sommaren åker jag bil när det ösregnar för mycket och jag måste transportera gräsklippare.

Jag är knutte för att jag är förståndig. Inte för att det känns så ballt. :)

(Att det är roligare att köra hoj är bara en bonus. :tummenupp )
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Låt mig förtydliga mig. :)

I mitt/vårt hushåll finns två bilar och två motorcyklar. Under sommarsäsongen är min bil avställd då jag upplever att motorcykeln är ett smidigare transportmedel. Detta beror alltså inte på nån form av känslostyrd, romantisk MC-fanatism som "kanske leder till fler pök på badstranden". (Som de flesta svarsalternativen i trådenkäten tycks vara inriktade på.) När omständigheterna tillåter det är motorcykeln helt enkelt ett vettigare alternativ än att åka bil. Under sommaren åker jag bil när det ösregnar för mycket och jag måste transportera gräsklippare.

Jag är knutte för att jag är förståndig. Inte för att det känns så ballt. :)

(Att det är roligare att köra hoj är bara en bonus. :tummenupp )

Stackare... :såjaponken ;)

---

Förövrigt kommer kommer jag inte ihåg senast jag använde MC:n till ett "vardagsärende". Kan ha hänt på 125-tiden när man inte fick köra något annat fordon (än EPA då, men aldrig i helvete!).
Kvällstur för njutning, MC-semester, vända med polare etc. Här är MC:n helt ett nöjesfordon. Kan ha förståelse för att det är ett smidigt pendlingsfordon men i en liten stad med gångavstånd till jobbet har jag aldrig haft det behovet.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
Helt ärligt och udda skäl. Det är tack vare SL's pendeltåg. Första gången när man var 16 och kom försent för många gånger till skolan. Senast 2000 när de outsourcade driften och man inte ens kom med på tågen.

Sen att det är roligt är bara en bonus.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top