Varför kör du utan bröstskydd?

Mirre7

Dunderklumpan
Gick med
29 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Kawa Z750 -10 (Saffransbulle)
Problemet med det skyddet är att man ändå inte kan ha speciellt stora bröst utan ca B-kupa för att få i tuttarna i det där och mina är större än så, därav problemet.

Jag har faktiskt provat!

Men kommer det ett bröstskydd för oss med C/D-kupa på tuttarna så kommer jag absolut att köpa ett :)
Dock är det inte så troligt eftersom det är svårt att bara hitta en bra/fin/bekväm bh i de storlekarna så att de skulle välja att tillverka bröstskydd till oss få storbystade flickor som kör hoj är inte speciellt troligt :(

Varför inte prova tipset du fick för några år sedan?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=161911&highlight=br%F6stskydd+m%E5ttbest%E4lla&page=2

Tänker faktiskt testbeställa. 125 dollar ex tull och frakt är inga stora pengar med dagens valutakurs. Någon som har testat att beställa från dessa på sistone? Finns såväl för damer som herrar och du måttbeställer enligt sidan. Någon som har erfarenhet?
Läste någonstans att det kan ta tid att få det (ett halvår för någon) men det kan vara värt att vänta på det än att aldrig få något som passar? :)

http://www.impactarmor.com/
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Är inte lite av problemet med överkroppsskador att det ofta beror på trubbigt våld och att revben mm går av även om det sitter en plastbit emellan?

Skyddskalsipperna verkar asbra, men skyddar ju mest av bekvämlighetsskäl så att man kan sitta efter vurpa, men lär ju knappast rädda liv.

Ryggskydd räddar ryggraden med sin (oftast) mer stabila kostruktion vilken kan utjämna smällen till en större yta (som på bröstet ändå knäckt revbenen)?

Ett tuttskämt till och tråden stängs.

Lågt, lika lågt som Glocalnet! :mad:
 
Last edited:

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
ok det blir nog en sån
men är plattan lös eller sätter man fast den med Knox Aegis ryggskyddet?

Du kan köra med den lös men du har även "hällor" som du kan trä själva axelbanden igenom och därmed blir det som att ta på sig en tröja när du tar på dig ryggskyddet/bröstskyddet... så kör jag.
 

Sara75

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Ducati Monster 1100 -11
Jag har för stora tuttar för att kunna ha ett bröstskydd...

Får hoppas att tuttarna skyddar lite istället och hittils verkar de ha gjort det eftersom jag så gott som alltid kraschar å landar/glider på mage/ansikte men å andra sidan har det bara varit asfalt/sand och inga träd/stenar och annat skit ivägen som jag landat på....

Bröstskydd har funnits länge och finner man ett som passar ser jag ingen som helst anledning till att inte använda det?

Kan inte anant än att hålla med Pulkaskurk.
De får börja skapa ett som faktiskt har den minsta chans att passa.
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Varför inte prova tipset du fick för några år sedan?
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=161911&highlight=br%F6stskydd+m%E5ttbest%E4lla&page=2

Tänker faktiskt testbeställa. 125 dollar ex tull och frakt är inga stora pengar med dagens valutakurs. Någon som har testat att beställa från dessa på sistone? Finns såväl för damer som herrar och du måttbeställer enligt sidan. Någon som har erfarenhet?
Läste någonstans att det kan ta tid att få det (ett halvår för någon) men det kan vara värt att vänta på det än att aldrig få något som passar? :)

http://www.impactarmor.com/

Prova du om du har stora tuttar så kan du få testköra å se om det är ngt att ha ;)

Jag vill kunna klämma å känna och något sånär veta vad jag beställer..

Har pratat med andra tillverkare och de påstår att det är väldigt svårt att tillverka ett bröstskydd för storbystade och få både passform, komfort och säkerheten tillräckligt bra...
 

ft

Flygnörd
Gick med
15 May 2004
Ort
Nkpg
Hoj
Bandit 600, Hva258, KLR600
någon som erfarit lite knåd på asfalt i en sån jacka ?

Frågade runt lite en gång och konsensus verkar vara det som man väl också själv tror - att det skyddar i låga farter, men när det börjar gå mer än stadstrafik är plasten borta bra jäkla fort och vi är tillbaka på "fila ben med asfalt".

Jag har skyddsjacka när jag kör grusmoppe. Där känns det värt att skydda revben och nyckelben, för vurpar gör man lite då och då. Ringa krockvåld, men nog för att knäcka revben och det slipper jag helst vara med om, även om det inte är dödligt/invalidiserande.

Med gathoj är riskanalysen en helt annan. Där kommer man att vara skadad om man vurpar, och i sammanhanget är revbenen det lilla. Bättre att vara bekväm och undvika att ställa till det för sig p g a annalkande värmeslag/dehydrering. Viktigaste skyddet sitter på höger sida av styret.
 
  • Gilla
Reaktioner: Lx3
Nyheter
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

Top