Skryt lagom
De dyker alltid upp i dylika här trådar för att få bekräftelse. Inget fel i det, alla människor behöver det på ett eller annat sätt. De enda som inte tror sig behöva är de som får så mycket att de inte märker när det sker, sen finns det de som aldrig får nog.
Högst antagligen behövs det bilder för att få en rättvis uppfattning om problemet. Med skydd, utan, samt viktigare då, försöken att klämma in det hela. Bilder på utgångsmaterial på såväl utrustning som hindrande obstacles. Dessa böra framställas på ett sådant sätt att man inte kan vilseledas av bristande skalenlighet och/eller proportionalitet.
Det är åtminstone 3 st hittillls som upplyst oss om storlek och/eller förekomsten av sina företräden, (även om någon vilseledande kallade dem airbags. Att de skulle vara luftfyllda förefaller märkligt utifrån mina erfarenheter. Om det nu inte är så att i Norge finns det skinnställ med dubbla airbags för damer som är rädda om det de har eller har skaffat sig). Helt i onödan då vi alltid uppmärksammar dessa, detta till en grad som lätt skulle kunna bli en trafiksäkerhetsfråga.
Ja, jag är gammal och kan bara inte låta bli att reagera på uppmärksamhetstörsten hos flickor och damer på forumet. Raljant skrivet och jag tänker inte ägna någon osund uppmärksamhet åt tjejer som är betydligt närmre min dotter i ålder än mig.
Kan ta NDR -11 som konkret exempel. I min samkörningsgrupp var det en förare som valda att köra stora vägarna hem efteråt istället då han förlorat för mycket vätska under dagen i sitt helställ och hade i princip haft konstant huvudvärk pga. vätskebrist.
För min del med skinnjacka och kevlarjeans räckte en vattenpåfyllning per tank/matstopp för att hålla mig klar i huvudet hela dagen.
Vittnar ju om en sund självinsikt hos föraren som jag dessvärre nog inte hade varit förmögen iaf under pågående tur.