Varför kör folk utan skydd?

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Jag brukar inte köra alls när det är så sådär varmt. Man kan ta en taxi, eller stanna hemma.

Sen är det ju inte så farligt att köra 50-60 knyck utan skydd. Om man springer så fort man kan, 15-20 km/h i kanske, och slänger sig på marken iförd shorts och t-shirt så känns det ju inte ens.

Slappa

Rage closed inside!
Gick med
23 Jul 2003
Hoj
Motard
Har själv skrotat med vanlig tramcykel i 45-50 blås under tävling och då bara haft hjälm som skydd, givetvis satt man ju fast med spd pedaler så man kom ju inte ifrån cykeln heller.

Hade de varit asfalt där ja vurpade så skulle man ha haft fullt med skrapsår, den här gången var de singel så de vart inte lika illa : gnissla tänder smily

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Hoj
Fireblade -92
Jag brukar inte köra alls när det är så sådär varmt. Man kan ta en taxi, eller stanna hemma.

Sen är det ju inte så farligt att köra 50-60 knyck utan skydd. Om man springer så fort man kan, 15-20 km/h i kanske, och slänger sig på marken iförd shorts och t-shirt så känns det ju inte ens.

Visst gör det ont så ini helvete om man kraschar på asfalt i 50 knyck men det är jag medveten om och jag kör därefter också. Skulle man aldrig utsätta sig för risk att skada sig själv så skulle man inte kunna göra mycket här i livet.

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
Alla får väl köra i vad de vill. Det är bara lite "kul" att folk tror att en vurpa i jeans i "lugnt" tempo (runt 50 alltså) är lugnt. Det fanns en läkare på nån föreläsning som visade skadan av ett ben där mc-föraren iklädd jeans hade gått omkull i runt 50-60. Kommentaren: "Kör hellre i shorts, jeansfibrerna gör att vi får ta bort så mycket mer för att få det rent." minns jag fortfarande.

Edit: Fast sannolikt kostar det samhället mer när folk skadar sig utan skydd...så helt upp till var o en kanske det inte är?

Fattar inte varför jag väljer just dig av alla.
MEN jag har vurpat i 50 med skateboard (bakom bil), med cykel(över 50) med moped i vettefan, och jag lever då ännu!!!
Tror ni allvarligt att en vurpa i 50( BARA för att man sitter på en motorcykel) är så jävla förödande?
Sen tycker även jag att det är dumt att köra utan skydd, men nån hejd får det ju ändå vara!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Fattar inte varför jag väljer just dig av alla.
MEN jag har vurpat i 50 med skateboard (bakom bil), med cykel(över 50) med moped i vettefan, och jag lever då ännu!!!
Tror ni allvarligt att en vurpa i 50( BARA för att man sitter på en motorcykel) är så jävla förödande?
Sen tycker även jag att det är dumt att köra utan skydd, men nån hejd får det ju ändå vara!

tror inte att det är förödande bara för att det är en mc, men vet att det kan göra allt ifrån hyggligt ont till riktigt jävla skitont om något går fel i 50 oavsett fordon.

Gick med
4 May 2007
Hoj
R1-05 nu såld :(
tror inte att det är förödande bara för att det är en mc, men vet att det kan göra allt ifrån hyggligt ont till riktigt jävla skitont om något går fel i 50 oavsett fordon.

Jovisst, du har rätt, man kan slå sig. Men med det tänkandet(inte just ditt, tråden) kan man inte heller gå utanför dörren....
Nojja för allt hela livet och dö av nån sjukdom vid 40, nä tack!

-Rosen-

Ny medlem
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
4e 690n står i garaget, nu SMC
Jovisst, du har rätt, man kan slå sig. Men med det tänkandet(inte just ditt, tråden) kan man inte heller gå utanför dörren....
Nojja för allt hela livet och dö av nån sjukdom vid 40, nä tack!

oj glömde skriva i mitt förra inlägg att det händer ibland om jag bara ska ut lite att jag bara drar på mig ryggskyddet och att jag tar risken att det kan göra ont. vilket det förövrigt gjorde i höstas när jag krashade med just ryggskydd jeans och hoodtröja på.

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA