Varför kör folk utan skydd?

JTPK79

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Borta...
Jag tror det viktigaste skyddet sitter innan för pannbenet! Alla har det, men tyvärr används det inte alltid på rätt sätt.

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Ett tips: det är bättre att köra i tjejens stringtrosor än jeans. Enligt Ett polares morsa som jobbar på sös hudklinik så finns inget värre än att trillka i jeans. tyget bränns upp men trådarna skär in i huden.

Har din polares morsa ramlat i Jeans? Det har Jag och det var ganska anjenämt. Låter lite som kramp efter maten...

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Den här tråden har blivit som många andra trådar på SH, bara en massa tjafs hit och dit och någon smart jäkel som lägger in en länk till en sajt som visar södertrasade kroppsdelar.
Tycker ni ärligt själva att denna tråd har gett nåt vettig att tillföra världen?

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Den här tråden har blivit som många andra trådar på SH, bara en massa tjafs hit och dit och någon smart jäkel som lägger in en länk till en sajt som visar södertrasade kroppsdelar.
Tycker ni ärligt själva att denna tråd har gett nåt vettig att tillföra världen?

ja det tycker Jag.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Varför badar folk utan säkerhetslina och badvakt som håller den?

Henrik

Pizzabagarn

Guest
jag har lärt mig att Volcom gör riktigt snygga jeans. jag har oxå lärt mig att jeans inte växer på träd och att det är bra att köra i stringtrosor.

Ska prova det där med stringtrosor imorgon...passar rätt bra med tanke på att det är festival i stan :tummenupp

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Tråden har bara bidragit till alla slutsatser vi redan vet, att använda skydd är det enda vettiga, när det är varmt så skiter vi i det vettiga och hur skönt är inte det.
Låt folk göra som dom vill och så länge det inte är olagligt och inte skadar andra så varför bry sig. Tänk på att våra skattepengar används för att återskapa mödomen på våra muslimska tjejer.

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Fantastiskt, 270 inlägg sen igår :pannkyss .

Nä nu skall jag ut å åka i mina myggjagare och gröna loden-rock (givetvis har jag string på mig också, för den torra och rena känslans skull).:gnissla

Dennis the Dude

Dennis the Dude
Gick med
25 Oct 2005
Hoj
Suzuki GSX-R 600 Corona Replica
Hej hej

Jag ska ge er alla ett bra svar: Folk är dumma i huvet på ren svenska, vem fan kör i linne och skorts för att det är för varmt!?!?!?
Var enda gång jag ser en sån jävla idiot så hoppas jag innerst inne att han ramlar.

Tack för mig.
Tja!!!

...för varmt... ... ... det får man ju stå ut med
cykla annars

Freedom

Ny medlem
Gick med
18 Feb 2008
Hoj
suzuki
Hej hej

Jag ska ge er alla ett bra svar: Folk är dumma i huvet på ren svenska, vem fan kör i linne och skorts för att det är för varmt!?!?!?
Var enda gång jag ser en sån jävla idiot så hoppas jag innerst inne att han ramlar.

Tack för mig.
Tja!!!

cykla annars

Och du tillförde tråden lika mycket som nisse som pinkade i Nilen

tobbe_falun

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2006
Hoj
R6 -07,fiddy, plastraket
Hej hej

Tack för mig.
Tja!!!

cykla annars

tänk om alla vora som dig, undrar hur världen hade sätt ut då...
att det ska vara en sån attityd på folk! hur orkar ni?
varför tänka "hoppas han ramlar"? det leder bara till högre försäkringspremier, sjukhuskostnader, och skattepengar som borde ha gått till något annat.

att åka utan skydd när det är varmt är som att göra DET utan kådis... det är bra mycket skönare eller hur?
sen sitter sånna som dig och hoppas att man ska få hiv... vilket tänkande!

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Brukar tjöra naken.
Inget är som känslan av fartvinden i rygghåret och pungens fladdrande i vinden.

Fuskar faktiskt ganska mycket med utrustning.
Tycker det är skoj när folk kan försvara grötskallar som kör 300+ i allmän trafik, men fördömer andra som inte använder full skydutrustning vid 70- körning.

Förresten så sade en kompis kusins fadderbarn i zimbawe att det är bättre att köra naken, för då går det inte åt så stor likkista.

Johan69

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2007
Hoj
Kawasaki ZX10R -06
Hej hej

Tack för mig.
Tja!!!

cykla annars

:Bugar :Bugar :Bugar :Bugar :klappar :klappar :klappar :klappar

V4N

Ny medlem
Gick med
17 Jan 2008
Hoj
1997 HONDA CBR1100XX
wait a minute....

Vad fan spelar det för roll vad folk har på sig? Enda gången man kan reagera är när folk har med sig oskyddade barn på hojen, det är illa!

Om jag känner för att köra i 200 endast iförd ett par Speedo, så skall väl folk skita i det. Eller kanske t.o.m hoppas på att jag kör snabbare, för det är nog ingen vacker syn!

....Torsdag 17/7 -08...E6:an...i höjd med kungsbacka....så d var duuu med speedos/Hbusan...*nirvana* :va

Gollum

Idrott luktar svett...sport luktar bensin!
Gick med
5 Jun 2007
Hoj
BMW K 1600 GT
Well, varför har folk frivilligt sex med prostituerade utan skydd :va

En del av svaret i denna fråga är samma svar som på frågan av TS, att köra hojj utan skydd, nämligen att mänskligheten har ett genetiskt beting att vilja utforska och upptäcka. Denna upptäckarlust är starkare än lusten att skydda sig till den grad - att därmed e.v försvåra eller rent av avstå den e.v upptäckten. Det är upptäckarlusten som tagit mänskligheten dit där den befinner sig idag. Christoffer Columbus kanske visste att oddsen att dö på havet var väldigt höga med dåtidens usla båtar & skydd, men han valde ändå att segla med livet som insats och därmed upptäckte han också Amerika. Ett typiskt mänskligt drag alltså.

Därmed inte sagt att man ska köra hojj utan skydd för det! Snarare förstå & acceptera varför en del väljer att göra det och inte dömma dem då historien visat sig att vi snarare borde tacka folk som tar risker då det bidrar till mänsklighetens vidarutveckling. Så, det är ett genetiskt beting som gör att vissa utsätter sig för personlig fara, "adrenaline junkies" är en del av mänskligheten helt enkelt. Vissa "upptäckare" som historiskt sett medvetet utsatt sig för fara och skadat sig svårt eller t.om omkommit, får vi sällan läsa om.

Här kan du dock läsa om en sådan story, om en som kanade på asfalten 20 m utan skinställ: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=188468

Det intressanta är dessutom, att personen i fråga numera även bidragit till den mänskliga utvecklingen, då han avslutar sitt inlägg med orden: "Åk aldrig utan skinställ, snälla...", så därmed borde vi andra, precis som jag påpekade tidigare i denna artikel, tacka denna person då vi nu lärt oss att det kommer att göra fruktansvärt ont att kana på asfalt 20 meter i shorts & t-shirt :D

/ En snubbe som alltid åker i "fegställ" :tummenupp

Last edited:

snajdarn

Snajdigast
Gick med
1 Aug 2005
Hoj
-08 CBR1000RR
Följande relativt vanliga företeelser tycker jag är likställt med eller värre än mc-körning utan skyddskläder:

Cykla utan hjälm
Köra bil dagen efter bara för att man mår bra
Åka utan bälte (hur många har bälte på bussen?)
Cykla alkoholpåverkad
Köra ända upp i röven på framförvarande (fordon)
Stå på i 50+ knyck vid övergångställe där det finns människor som kan tänkas gå över
Åka med ett undermåligt fordon på allmän väg, exempel: slitna däck/bromsar/fjädring mm
Titta på något annat än vägen vid framförande av fordon, exempel: bilstereon, mobilen, barnen i baksätet, en fet hoj, lättkläda damer/herrar mm.
Köra fortare än dubbla hastighetsbegränsningen
Framföra ett fordon trött, ilsken eller sjuk
Köra okända objekt utan gummi

Eftersom jag utövar minst en av ovanstående synder regelbundet väljer jag att inte reta mig på folk som kör mc utan skyddskläder.

Henrik

Du glömde en..
Köra fyllragget i tvåan oskyddat...= kan leda till plågsam död (i ettan me iof men mindre risk):tuttar

Nyheter
Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA