Nu har jag läst hela tråden och den saknar verkligen en http://www.jkay.se/filer/corn.gif[/IMG]
http://www.jkay.se/filer/corn.gif?
Så det är där den har gömt sig?
Nu har jag läst hela tråden och den saknar verkligen en http://www.jkay.se/filer/corn.gif[/IMG]
Vad är skillnaden om jag åker på en r-hoj i 40 blås genom stan med handskar och hjälm + ryggskydd eller på en tramphoj i 40 blås i cykelbyxor och hjälm?
Jo skillnaden är att i ena fallet är jag dum i huvet i det andra fallet är jag duktig som använder cykelhjälm.
/Fredde
Vad är skillnaden om jag åker på en r-hoj i 40 blås genom stan med handskar och hjälm + ryggskydd eller på en tramphoj i 40 blås i cykelbyxor och hjälm?
Kanske den fartskillnad som du garanterat uppnår under mc-turen på stan?
Kanske den fartskillnad som du garanterat uppnår under mc-turen på stan?
jag 5min till jobbet o känns rätt onödigt att kränga på sig alla skydd för en liten tur på 30 och 50 km/h streckor (med trafik dessutom, så kanske max 30).. jag e säkert inte ensam om de.
Men å andra sidan så ska jag ut på en längre tur så e de självklart att skydden åker på.
Läs om. Läs rätt.
Om man kör motorcykel i 40km/h eller cyklar i 40km/h så är inte fartskillnaden jättestor..
Ja jag skrev ju det, 40 blås, varken mer eller mindre.
Även om det skulle gå i 55 en bit med mc så kan det lika gärna göra det nerför västerbron, vad är skillnaden?
/Fredde
Jag läste men som alla vet, under turen kommer hastigheten att nå det dubbla vid minst ett tillfälle men troligtvis fler gånger.
Följande relativt vanliga företeelser tycker jag är likställt med eller värre än mc-körning utan skyddskläder:
Cykla utan hjälm
Köra bil dagen efter bara för att man mår bra
Åka utan bälte (hur många har bälte på bussen?)
Cykla alkoholpåverkad
Köra ända upp i röven på framförvarande (fordon)
Stå på i 50+ knyck vid övergångställe där det finns människor som kan tänkas gå över
Åka med ett undermåligt fordon på allmän väg, exempel: slitna däck/bromsar/fjädring mm
Titta på något annat än vägen vid framförande av fordon, exempel: bilstereon, mobilen, barnen i baksätet, en fet hoj, lättkläda damer/herrar mm.
Köra fortare än dubbla hastighetsbegränsningen
Framföra ett fordon trött, ilsken eller sjuk
Köra okända objekt utan gummi
Eftersom jag utövar minst en av ovanstående synder regelbundet väljer jag att inte reta mig på folk som kör mc utan skyddskläder.
Henrik
Sorry,men det där tror jag inte på. Folk generellt skiter i mig,men de gnäller gärna. Om jag åker utan skydd så är det MITT val, likaså deras val att åka i full mundering. Jag hade köpt ditt argument om det kom från vänner eller familj, men att sitta här och starta trådar om det, är bara tröttsamt.
Ett tips: det är bättre att köra i tjejens stringtrosor än jeans. Enligt Ett polares morsa som jobbar på sös hudklinik så finns inget värre än att trillka i jeans. tyget bränns upp men trådarna skär in i huden.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|