Rammstein
Bättre fly än illa fäkta.
Nej det är det inte. Jo det är det.
Haha
Men verkligheten är en bit bort från det du beskriver. Jag har själv jobbat som MC-bud, vurpat i höga hastigheter, låga hastigheter, i och utan skydd, självmant och där bilar i princip torpederat mig.
Slutsatsen av dessa egna erfarenheter är att "stop" skadar 94,2% mer än kana asfalt. Hur undviker man stop då? 1. Använd skallen, 2. kör efter den använda skallens riktlinjer.
Det är ett känsligt ämne men det finns ett par vägar som plockar hojåkare en efter en i bl.a Sthlm, alla dessa med fullskydd. Jag borde ignorera er trötta fanskap som orkar starta dessa ifrågasättande av folks självbevarelsedrift-trådar men Jag blir så jäkla trött på er.
Men yeeflar vad det postas!
Vet du hur mycket rökare kostar sammhället?
nej de är för tajta. egentligen är inte levis store nåt bra för de fladdrigaste jeansen verkar vara enginered, vilka i sig själva inte är tillräckligt fladdriga, men det va den enda rikstäckande kedjan som har i alla fall nåt par som sticker ut från mängden i bögjeansens hemland.
Och de som gör det är de där tuffa killarna i skinjacka och jeans..
Jag ser också en annan aspekt i det hela. Jag själv väljer att inte köra med folk som ej använder skydd. Av den orsaken att om den personen kör av blir i allmenhet skadorna så mycket värre. Med det menar jag blodigare.. Och det är jag som kompis som kommer att få ta reda på personen i diket/skogen.. eller i korsningen i stan....
Mina Volcom "wheeliefit" är Jag skiträdd om. Sånna växer inte på träd.kolla på levis store.
Men det finns faktiskt en nackdel när dom e för vida nertill.. har ett par polare som stöpt i backen vid rödljus för dom fastnat i värmeskydden o inte fått ner foten vid stopp.. Pinsamt nej Inte ett dugg
det är väl klart det är bra att ha skyddskläder, det är väl ingenting att orda om.
Högre fart ger allvarligare olyckor
[http://nyhetskanalen.se/1.355408/2008/03/25/hogre_fart_ger_allvarligare_olyckor] (Publicerad 25 mar 2008 20:53)
Falsk säkerhet
Med hjälm och ryggskydd känner sig många säkra, alltför säkra.
[/i]
Men jisses...
Ett par av er som skriver att ni ALDRIG åker utan skydd gör ju det.
Hur många gånger har ni inte kört hojen i depån utan hjäm, kört på en färja med hjälmen som en hatt.
Hur många här kan säga ÄRLIGT att ni ALDRIG kört utan skydd??
-Har du kört din hoj ur ditt garage i vanliga kläder någon gång?? eller bara flyttat på den utan hjälm??
-Kört hojen på din uppfart en liten bit utan skydd??
- Kört fram hojen till en punkt var som helst utan hjälm...
Kan nog räkna upp ett hundratal sätt o säkert känner någon igen sig att -ooops det har jag ju visst gjort..
Sluta vara sånna MORALKÄRRINGAR!
Det är det jag alltid sagt, förbjud skyddsutrustning helt för hojåkare, och vi får färre olyckor
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|