rookie
www.mixpix.se
Så om man har skinnställ, så kan man mao hoppa från 5e våningen? *ironi*
Nä, inte om det är varmt ute, då hoppar man utan såklart!
Det där förklarar inte så mycket. Skada i ben? brott, stukning, ledbandsknas eller bara lite rosa? var finns redogörelsen för situationen? Den är det viktiga. De flesta av dessa benbrott, inre blödningar, alla dvs 10-15% av de 33-50% nackskador ,mm är inte alls påverkade av vilka kläder föraren haft på sig.
Skrapsår är vanliga och där ligger händerna jävligt farligt till. Jag har alltid handskar och hjälm. Att åka på skinkan en stund gör varken till eller från (enligt mig givetvis).
Källa?
Vilka skador då? Skrapsår?
När jag läste nåt från vägverket så stod det att nånstans runt 2 procent hade överlevt om de haft skyddskläder. 2 procent med Sveriges döds-rate är 1 människa. En människa i hela Sverige hade kunnat räddas genom skyddskläder... det räcker med att sluta sälja cigg så sparar vi in vad? 5000 liv? Det är inte ens lönt att ta en diskussion krings skyddskläder tycker jag personligen.
Nä, inte om det är varmt ute, då hoppar man utan såklart!
Tycker med andra ord att man bör använda de skydd man kan ha för att minska riskerna.
Skyddskläder reducerar personskadorna med 33-50%.
på vägar där det även figurerar Ford fikus flexifjuwl med klimakteriekossor bakom ratten som sminkar och sms:ar om vart annat.
.
Ha! Nu har vi löst det!! Det är alltså fallskärm man ska ha
Hur kan skyddskläder minska riskerna? Din rekommendation att använda skydd kan lika väl öka riskerna.
Procentsiffrorna visar möjligen att skyddskläder reducerar personskador för personer som kraschat. Det säger dock ingenting huruvida skyddskläder reducerar risker för motorcyklister. Bara om säkerhetsvärdet från skydden överstiger det negativa värdet från beteendeanpassningen, så nås en nettovinst d v s lägre objektiv risk. Något sådan info har ännu inte publicerats.
Så
Har du någon gång fått hela benet uppskrapat + brytet?
En hojolycka i 30 km/h klassas av räddningstjänsten som ett fall från 5e våningen på ett hus.
Ja!
Skinnstället hade förhindrat skrapet inget mer.
SUCK.
Visst ett skrapsår är inte alls farligt... Eller om du fått HELA benet uppskrapat,, Riktigt uppskrapat. Med detta medföljer kanske hudtransplantat och mycket mycket mer.. Såren är mycket smutsiga och infektioner är hur vanliga som helst. Det tar lång tid för såren att läka.
Ett benbrott är mycket enklare att reparera...
TRO MIG JAG VET... 8 veckor på intensiven.. 1 opperation i veckan.
Efter hudtransplantat som jag fick sitta med en topps 2 gånger om dagen och rulla över huden för att den skulle fastna på det ny stället... Behandlingen är varken skön eller något att rekomendera...
förstår lixom inte vad som diskuteras här igentligen?
Kör man utan så gör man? PUNKT!
och kör man med fullt skinställ, så gör man! PUNKT!
det är bara i sverige trådar som dom här, kan skapas.
Löjligt om du frågar mig.
SUCK.
Visst ett skrapsår är inte alls farligt... Eller om du fått HELA benet uppskrapat,, Riktigt uppskrapat. Med detta medföljer kanske hudtransplantat och mycket mycket mer.. Såren är mycket smutsiga och infektioner är hur vanliga som helst. Det tar lång tid för såren att läka.
Ett benbrott är mycket enklare att reparera...
TRO MIG JAG VET... 8 veckor på intensiven.. 1 opperation i veckan.
Efter hudtransplantat som jag fick sitta med en topps 2 gånger om dagen och rulla över huden för att den skulle fastna på det ny stället... Behandlingen är varken skön eller något att rekomendera...
Hur kan skyddskläder minska riskerna? Din rekommendation att använda skydd kan lika väl öka riskerna.
Procentsiffrorna visar möjligen att skyddskläder reducerar personskador för personer som kraschat. Det säger dock ingenting huruvida skyddskläder reducerar risker för motorcyklister. Bara om säkerhetsvärdet från skydden överstiger det negativa värdet från beteendeanpassningen, så nås en nettovinst d v s lägre objektiv risk. Något sådan info har ännu inte publicerats.
Fast risken för personskador är större i 150 km/h än i 20 km/h med eller utan skydd.
Men det fattar väll alla ändå?
Jag har inte pratat risken för motorcyklister.. Var har du fått det ifrån?
Jag är helt med dig i frågan Teo, men du slåss mot väderkvarnar.
På SH hyllas man för sina bultentider, hur långt/fort man uilar förbi donken svea eller stoppiesarna på skogis.
Men jävlar om man lufsar iväg lagligt till jobbet med jeans en varm sommardag...
Det borde alltså innebära att dina rekommendationer om att använda skydd avser endast motorcyklister som kraschat – och inte motorcyklister?
Det borde alltså innebära att dina rekommendationer om att använda skydd avser endast motorcyklister som kraschat – och inte motorcyklister?
Jag är helt med dig i frågan Teo, men du slåss mot väderkvarnar.
På SH hyllas man för sina bultentider, hur långt/fort man uilar förbi donken svea eller stoppiesarna på skogis.
Men jävlar om man lufsar iväg lagligt till jobbet med jeans en varm sommardag...
Och risken att man kör 150 istället för 20 förbi ridskolan på bogesundsvägen är betydligt större om man har skinnställ, fråga dom boende vilka det är som kör som svin, folket i pastellfärgat läder eller dom som åker i skinnväst och jeans.
Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center årets MC-handlare och MC-verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|