Det har jag ej sagt,, eller???`
Kan bara säga att jag har DAGLIGEN sett ett väldigt stort antal mc förare i diverse kort/bad brallor med eller utan linne i minst + 30 KM/T på både 70 och 90 vägar i och runt sthlm ofta med skjuts ibland barn,, vilket jävla ansvar tar man då??
Dessutom så är det inget som tvingar någon att köra långt över sin förmåga bara för att skinnstället åker på,, jag tvivlar på att som du säger// dom som kör åt helvete på bulten i + 150// hade dom anpassat hastighet till körförmåga + riktiga skydd så TROR jag att fler hade klarat sig ( fått mindre skador ).
Jag vet oxå att andra faktorer spelar in,, detta är bara en tanke från mig, kanske en tankeställare åt någon annan.
Hoppas ingen tar illa vid sig för det är icke så menat....
För barnens del så tycker jag att dom ska ha dom bästa skydd som kan köpas för pengar då dom inte förstår riskerna. Som barn litar man på vuxna.
Men som jag förstod det tror du att försäkringen kommer bli mycket lägre på sporthojar om folk skulle ha bättre skydd. Dels är jag övertygad om att man kör försiktigare utan skydd. I alla fall gör jag det. Sen gissar jag att dom skador som kostar mest inte hade kunnat avhjälpts oavsett vilka av dagens skydd man har på kroppen. Anser i alla fall att det är upp till var och en att bestämma själva .