Ditt inlägg tidigare gav sken av alla stora bolag i dina ögon hade avtal med SMC, men många bolag som väldigt många här är försäkrade i har nog inte det avtalet med SMC, därför vore det av allmänt intresse att få veta villka bolag som är med på det hela. Vi får väl alla ringa ner SMC och fråga.
Den information jag fått från ledningen i SMC riks som håller i och ansvarara för kurserna som anordnas efter råd och riktlinjer för sporthojskurser så gäller försäkringen
Jag och andra instruktörer i SMC är vanliga motorcyklister precis som ni.
Vi lägger ner mycket tid, möda och pengar på att utbilda andra mc-förare.
Vi gör detta helt idiellt och utan betalning för att vi alla ska bli säkrare mc-förare och framföra vår mc på ett säkert sätt och att använda skyddskläder givetvis.
Vi har en organisation som heter SMC där det jobbar folk som har betalt för att bla förhandla med försäkringsbolagen. Detta folk har massor att göra och är underbemanade. Så mitt råd är Om du är smc-medlem så ring gärna och surra med dem. Om du inte är medlem... Bli medlem och ring och surra med dem,
Är du inte medlem och inte vill bli.. Ring ditt försäkringsbolag.
Vill du vara 100% säker.. Ring ditt bolag.
Jag kan lova att FOLKSAMS försäkring gäller.. Hela sporthojsprojektet är ett samarbete med folksam.
Om du har ett annat bolag. PRATA med dem.