Folk får köra som dom vill där är ett par saker dock som kan vara bra att veta.
Försäkringsbolagen höjer din självrisk om du krashar utan CE godkänd utrustning som är heltäckande. Självrisken hamnar ofta på runt 40,000 kr.
Där ligger ett lagförslag att lagstadga CE skydd för MC förare. Detta är inte några moraltanter utan helt enkelt för att dom förare som krashar utan skydd men i lägre hastigheter och därigenom får skador som inte uppkommit med skydd (nu pratar vi bara ev fotledskador pga inga stövlar eller skrapsår som måste ha behandling) kostar landstinget stora summor pengar varje år som kunde gått till bättre saker än folk som tyckte det var för varmt att skydda sig eller "bara" skulle 500 meter.
OBS! jag påstår inte att ni inte får köra så, ovanstående är bara skälet till varför ett sånt lagförslag vill igenom tröskverket som kallas riksdagen.
Ett snabbt svar nu blir säkert - Jag betalar fan skatt, det e mina pengar!
Visst visst men det är alla andras pengar oxå.
Enda anledningen jag skulle bry mig om vad folk kör med är ekonomiska skäl, i övrigt skiter jag i vilket, kör nakna om ni vill, helst dock alla donnor! Snälla!
Jag vill inte ha höjd skatt........högre skatt.......fan vill inte ens ha skatt! Flyttar nog till Monaco...
edit, ja dessa trådar kan vara rätt tröttsamma eftersom man har ett eget val, men ack vad dessa trådar ändå kan vara roande och svåra att låta bli att läsa och svara på