Varför kör ni gammalt scheisse?

Status
Ej öppen för fler svar.

TL1000R

Fartglad med förståndet i behåll
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Nyköping
Hoj
1998 Suzuki TL1000R
Den enda gången jag kan tycka något är bättre från 80-talet och lite väl nytt om det är från 90-talet är när det ska jagas ny fru!!!

Tillbaka till det där med årsmodell på hojar.
Ni kommer alla gråta i vår när jag utrustats med körkort och som första hoj köper något i stil med RSV4 eller BMW bara för att jag har råd.
Det finns de som vill men inte kan och så finns det de som vill men inte får....ni kör 80- alternativt 90-talare.

It´s good to be me!!! :yoparty
Nähä du pizzaknådarn,
Jag kommer vara glad över att du åker en sprillans hoj, för jag kommer köra in ett kvastskaft i framhjulet på din cyckel, å du flyger som en liten fluga genom luften. Du har pilot glasögon va ? :D :krama
 
Last edited:

-PLM-

Snabbast i stan!
Gick med
6 Sep 2003
Ort
Tokholm
Hoj
KTM 525 EXC -06, GSXR1000 -07
Jag har också alltid velat ha körkort. Men jag får inte för att jag har för dåligt balanssinne, så jag har alltid kört utan. Kan du PM uppgifter hur jag får kontakt med de som fixar ett åt mig?
Ps. Kan han fixa bilkort också? Jag har svårt att vrida ratten åt vänster så det har skitit sig för mig.
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Jag har också alltid velat ha körkort. Men jag får inte för att jag har för dåligt balanssinne, så jag har alltid kört utan. Kan du PM uppgifter hur jag får kontakt med de som fixar ett åt mig?
Ps. Kan han fixa bilkort också? Jag har svårt att vrida ratten åt vänster så det har skitit sig för mig.

PM kommer, måste bara stämma av med mina kontakter att det är ok. Återkommer under morgondagen!
 

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
Gammal skit kan du vara själv :arsele

I mitt fall så är det enbart av ekonomiska skäl som jag kör klassikerhoj. Försäkringen hamnar på ca 2000 om året istället för 20-30000 som det skulle bli för en ny supersport. Dessutom är det ett mindre inköpspris och man kan fixa reparationer själv, vilket också drar ner kostnaden en del.

Moderna hojar är inte hur billiga som helst och jag tycker att det är ansvarslöst att låna pengar till en mc (det är ju mina anhöriga eller skattebetalarna som får pröjsa om det skiter sig) så det har aldrig varit ett alternativ.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Gammal skit kan du vara själv :arsele

I mitt fall så är det enbart av ekonomiska skäl som jag kör klassikerhoj. Försäkringen hamnar på ca 2000 om året istället för 20-30000 som det skulle bli för en ny supersport. Dessutom är det ett mindre inköpspris och man kan fixa reparationer själv, vilket också drar ner kostnaden en del.

Moderna hojar är inte hur billiga som helst och jag tycker att det är ansvarslöst att låna pengar till en mc (det är ju mina anhöriga eller skattebetalarna som får pröjsa om det skiter sig) så det har aldrig varit ett alternativ.

Vill du bli min storebror?


eller nej jag skulle skämmas o morsa på dig när du åker förbi mojen med din scheisse och jag hänger där och fettar i mig räcksallad.
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
jag tycker att det är ansvarslöst att låna pengar till en mc

Det är bara fattiglappar som skryter med att de cashat en hoj för 18.000:- och jag förstår inte vitsen med det :va
Det är ju sådana chipspengar så det känns bara larvigt att berätta att man minsann äger hojen till 100%.
Man ska inte nöja sig med det lilla utan sträva efter att bli bättre!
Va fan gör det om folk lånar pengar till en hoj, det är ju fortfarande småpengar om man jämför med vad folk i t.ex Stockholm betalar i ränta för att bo i ett 50-talsruckel i Enskede.
För att inte tala om vad som händer om räntan går upp en eller två procent.

Nä, gott folk. Lev livet för fan....ni vet inte när det tar slut!

Ps. Om jag köper en ny RSV4 kommer jag åtminstone casha 160 papp och så tar jag en 50-lapp på lån. Ds
 
Last edited:

Lucius

Light?!
Gick med
1 Jul 2004
Ort
El Stockholmo
Hoj
Borttappad
JAG HAR ÄTIT PANNKAKA!




....jag ville bara berätta det! Det är inte helt fel faktiskt, man kan även göra crèpes av dem! Med champinjoner och skinka är sältan perfekt!


Och för er som nu undrar; jag tycker mitt inlägg är minst lika nyttigt som de flesta andras i denna tråd - eller TS´s eget att starta med!
 

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
Vill du bli min storebror?

eller nej jag skulle skämmas o morsa på dig när du åker förbi mojen med din scheisse och jag hänger där och fettar i mig räcksallad.

Oj, kan det vara så att du har lån på din hoj och att jag råkade såra dina känslor? Förlåt lillbrorsan! :krama

För övrigt är det bara posers som kör förbi mojen, så du lär slippa skämma ut dig (om det inte vore för att du redan gjort det :brinnerup)

Ps. Om jag köper en ny RSV4 kommer jag åtminstone casha 160 papp och så tar jag en 50-lapp på lån. Ds

Good for you! Själv har jag två år kvar innan jag blir färdig civ. ing. och kan börja håva in pengarna. Vi är inte alla födda med von Anka som farsa vet du. :tungan
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Oj, kan det vara så att du har lån på din hoj och att jag råkade såra dina känslor? Förlåt lillbrorsan! :krama

För övrigt är det bara posers som kör förbi mojen, så du lär slippa skämma ut dig (om det inte vore för att du redan gjort det :brinnerup)



Good for you! Själv har jag två år kvar innan jag blir färdig civ. ing. och kan börja håva in pengarna. Vi är inte alla födda med von Anka som farsa vet du. :tungan

en hoj har jag halva på lån och den andra är betald och klar, supersport klassen och de står på mig :p
nä inte alls du fick igång mina känslor bara, så ville bara skoja lite med dig lite för det är så synd om dig.


Vid mojen det är där det händer, prova ska du se. Annars kan man inte bara komma och ha en åsikt baserad på vad andra tycker och säger.
 

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
en hoj har jag halva på lån och den andra är betald och klar, supersport klassen och de står på mig :p
nä inte alls du fick igång mina känslor bara, så ville bara skoja lite med dig lite för det är så synd om dig.


Vid mojen det är där det händer, prova ska du se. Annars kan man inte bara komma och ha en åsikt baserad på vad andra tycker och säger.

Ser inte riktigt logiken i att skoja med folk som det är synd om. :confused: Ber om ursäkt för min uppenbara avsaknad av humor. :rolleyes: Spännande att du blev provocerad av det jag skrev utan att ifrågasätta det dock.

Det är fint att du kan och vill investera 300 laxar på din hobby, själv kvalar jag in som 21-årig student utan rika föräldrar. :gnissla
 

EriF89

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
1999 hornet 600 + gammelkawan
Ledsen att säga det, men de lämnar inte ut examen till personer utan självdistans!

Bah :tungan Om jag saknade självdistans skulle jag säga att jag hellre har min nuvarande än en modern maskin, men det är klart att jag skulle prioritera annorlunda om jag satt på mer cash.
 

Mille_PMC

White power
Gick med
5 Jul 2005
Ort
I en Villa
Hoj
R1 2010 Black Edition
Har försökt att läsar igenom all tråd här och fattar faktiskt inte en smack... vad är det för problemet med att bara går in i en affär och köpar sig ett splitter nya hoj? Hur tänka sig folket när de köpa sig gamalt jävla skit.....!!!???
Vare det är Suzuski, kawasaki, Honda, Yahmaha..

vare sig det är mamma eller pappa som betalar?

Skulle aldrig sättar mig på någon som inte är 2010 eller framåt... Mamma betalade min hoj...cash!
(Säkerhet framfår snålheten)
 

Pizzabagarn

Ödmjukhet...onödigt när pengarna sprutar
Gick med
25 Jul 2010
Ort
där det luktar
Hoj
no focking bike
Skulle aldrig sättar mig på någon som inte är 2010 eller framåt...

Tjena Mille_PMC!
Jag har lärt känna många av er i Potatoes under sommaren och tror att vi hälsat på varandra någon gång på Sveavägen.
Det var jag som hade den där blåa M3:an med vilken jag drog en börnis när jag åkte från Sveavägen i slutet av augusti.
För övrigt är M3:an såld och jag väntar på leverans av en M5.

Tänkte om man kanske fick åka med er någon gång till våren/sommaren förutsatt att jag skaffar en fet hoj?
 

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Ort
Tokholm
Hoj
Trajja TT600 -02
Har försökt att läsar igenom all tråd här och fattar faktiskt inte en smack... vad är det för problemet med att bara går in i en affär och köpar sig ett splitter nya hoj? Hur tänka sig folket när de köpa sig gamalt jävla skit.....!!!???
Vare det är Suzuski, kawasaki, Honda, Yahmaha..

vare sig det är mamma eller pappa som betalar?

Skulle aldrig sättar mig på någon som inte är 2010 eller framåt... Mamma betalade min hoj...cash!
(Säkerhet framfår snålheten)

mmm låta mamma/pappa betala din curlade snorjärs :jisses

Då du måste pynta själv framöver o du kör bana och tycker att det verkar onödigt att betala extra för saker du troligen kommer krasha .... då har du nått att säga till om ;)

Nä just det ... du kör som en kung så det kommer aldrig någonsin att bli en repa ens på hojen då du kör till/från den lokala krovmojen :rofl
 

Skäggo

Bannad
Gick med
2 Sep 2010
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha Majesty 400
Har försökt att läsar igenom all tråd här och fattar faktiskt inte en smack... vad är det för problemet med att bara går in i en affär och köpar sig ett splitter nya hoj? Hur tänka sig folket när de köpa sig gamalt jävla skit.....!!!???
Vare det är Suzuski, kawasaki, Honda, Yahmaha..

vare sig det är mamma eller pappa som betalar?

Skulle aldrig sättar mig på någon som inte är 2010 eller framåt... Mamma betalade min hoj...cash!
(Säkerhet framfår snålheten)

Snäll morsa, fick du en med airbag om den nu är säkrare:va
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top