Kollade efter oljefilter för bilen och då fanns det filter som det stod att de inte var för start stopp funktion. Varför? Är det sådan skillnad på filter som består av papper och en bypass ventil vid visst tryck?
Bör väl vara att antingen så är det snabbare flöde eller att den håller oljan i filtret vid stopp.
Kanske.
Som hette 418422-1Volvo rödblock. Samma typ av oljefilter i 50 år.
Ja. Satt o räkna som attans på det här nu, försökte knäa ett vattenpass på mitten(den där neongröna bollen är inte alls neongrön, eller boll ) ..visst f-n borde väl det blivit 50/50?Jag skulle tippa på att den håller olja vid stopp, för att inte filtret ska bli tomt och därmed i princip göra att kamaxlar och dylikt går torra tills filtret har fyllts
Det där fattade jag nada av.Ja. Satt o räkna som attans på det här nu, försökte knäa ett vattenpass på mitten(den där neongröna bollen är inte alls neongrön, eller boll ) ..visst f-n borde väl det blivit 50/50?
Det han ville ha sagt att biltillverkaren när dom speca fram beställningen av filterlösning = flöde eller flöde inte.
-FiltereXperten som kunde förr, vad kan vi stjälpa till med?
.......
-Ok, då har jag nog fått med allt för den order.. denna gång blir det OB för avta..
*klick*
Skapligt nära sanningen gissar jag.
Är det samma generation? Ibland händer det ju trots allt att saker utvecklas med tidenAldrig hört talas om, däremot blev jag lite nyfiken och kollade lite på de märken jag jobbar med, och till samma motorfamilj finns det två olika filter beroende vilken bil det ska sitta i.
Det enda som skiljer är tätningen.
Båda har start/stop
Japp samma generation men olika beroende på om det ska sitta i en VW, Seat eller Skoda.Är det samma generation? Ibland händer det ju trots allt att saker utvecklas med tiden
Som hette 418422-1
Det fortsatte väl även efter rödblock (rätta mig om jag har fel, men rödblock är väl B18/B20) med de 5 cylindriga i 850/V+S70.Volvo rödblock. Samma typ av oljefilter i 50 år.
Det fortsatte väl även efter rödblock (rätta mig om jag har fel, men rödblock är väl B18/B20) med de 5 cylindriga i 850/V+S70.
B36 var en dubbel B18, dvs V8, jag tror att den var främst till tunga sidan.B36? Var inte det en rödblockare?
Ja va sjutton, de glömde jag. Har ju haft ett antal 240/940 med B230B23/B230 x bra många varianter av, välkända hemmavid är E=skrot/K=skräp/F/FK/FT.
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |