Va? Hon var ju "sexolog" i typ kanal 5 och nån kvällsblaska på 90talet, vet inte alla vem hon är?Rätt imponerande att en mediaperson som inget för en månad sedan visste vem det var helt plötsligt lyckas väcka debatt nog att statsministern känner sig nödgad att kommentera. Jag väntar med spänning på att Löfven skall uttala sig om Kissies senaste håruppsättningar...
Alla länder i hela världen har striktare immigrationsregler än sverige. T.o.m Bhutan.The Japanese Ministry of Justice has decided that it is going to amend the rules for becoming a permanent resident in Japan to allow foreigners to apply for permanent residence after as little as one year in Japan. These rules will become effective as of the end of March 2017.
The current rules require a minimum of five years of residence in Japan, so the amendment will represent a big change to Japan’s immigration policy. The Ministry began the public comment process on the new rules on January 17th, and plans to implement the new rules through ministerial ordinance by the end of March this year.
At present, foreigners wishing to receive permanent residence status must live in Japan for a minimum of ten years, although the minimum residence period is reduced to five years for “highly-skilled [foreign] professionals” (????). “Highly-skilled [foreign] professionals” are defined as foreigners who receive at least 70 points on the Ministry’s immigration scorecard. The scorecard is based on an assessment of criteria such as professional qualifications, education level, and annual salary.
The Ministry plans to change the rules so that after merely three years of residence a foreigner may qualify for permanent residence, with the minimum period reduced to one year for “highly-skilled [foreign] professionals” who can score at least 80 points on the Ministry’s scorecard.
The Ministry also has plans to expand the criteria it uses in its immigration scorecard. In the future, foreigners with special skills in information technology (IT), wealthy investors, and graduates from top international universities will receive additional points, making it easier for them to reach the 80 point threshold. The Ministry plans to amend the immigration scorecard concurrently with its scheduled March changes to the minimum residency period.
Source: Nikkei Shimbun, January 18, 2017
Just saying...
Tro fan att de rätt enkla instruktionerna misslyckades
Insättning från annan bank BLOMMA
Nick skrev jag, nick för FAN!
Centern har redan satt käppar i hjulen ????Är detta början till slutet för det självdestruktiva skräckväldet?
http://www.svd.se/just-nu-kinberg-batra-haller-presstraff/om/det-nya-politiska-laget
Centern har redan satt käppar i hjulen ????
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Fyrdubbelt. Sanna mina ord.Annie Lööf... Men SD kommer ju åtm ha dubbelt så många röster som C i nästa val. Kanske tredubbelt.
Fyrdubbelt. Sanna mina ord.
24% respektive 6%
Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
När man ser Conehead sitta där och nicka och le så tänkter jag bara på en billig docka. Med döda korinter till ögon. De sitter där, men det är fan helt tomt bakom hålorna.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=1637&artikel=6611637
AKB verkar ha väldigt svårt för att svara på frågor. Personligen är jag otroligt less på dessa medietränade låtsasmänniskor till politiker som bara står och läser upp nåt manus som partistrategerna präntat in i deras huvud, oavsett vilka frågor dom får.
Hur som helst så är jag övertygad om att det här bara är ett spel för gallerian. M vet att det inte kommer bli nån gemensam budget. Dom spelar bara lite tuffa inför valet som nu inte är så långt borta. Regeringen sitter säkert.
Grymt!Kikade in på KJs twitter och följde länkntill hennes instagram:
https://www.instagram.com/p/BPfkM-uBvLM/
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras