Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Om man är dålig på det man gör (integration) brukar resultatet inte bli så bra (segregation).
Den svenska staten är den som sätter riktlinjer för hur integrationen i samhället bör fungera. Det har man varit rätt kassa på så länge jag kan minnas.
Då är det inte så konstigt att vi får hög segregation och därtill hörande problem.

Om man inte är så bra på nånting så kanske man ska ta det lite försiktigt och inte kasta sig in med huvudet före på en gång. Varför ska vi ta in hundratusentals människor, varav många är mycket farliga och få har nåt skäl att söka asyl öht, om vi inte klarar av det? Jag tycker för övrigt inte att dom som kommer hit ska integreras, jag tycker att dom ska assimileras.

Tramset åsidå, du reflekterade aldrig över själva faktabasen i artikeln?

Jag orkar inte läsa den igen men jag antar att du menar att länder räknar våldtäkter olika. Det är möjligt att man inte kan jämföra absoluta antal rakt av men jag tycker det är löjligt att haka upp sig så mycket på det och helt och hållet ignorera det SD ville få fram, nämligen att flyktingkaoset innebär stora problem för oss, bl a i och med en ökning av våldtäkter och andra sexualbrott. Samma sak hör man för övrigt från andra länder där flyktingvågen dragit fram, t ex Tyskland.

Jag har svårt att se riktigt samma korrelation som du.
Det är möjligt att islam som religion har en särställning bland religioner som riskfaktor för "icke lagenliga beteendemönster", men ännu har jag inte sett en vetenskaplig artikel i ansedd tidskrift som fastslår att det skulle vara så kompenserat för socioekonomiska faktorer.

2011 så blev CBS-reportern Lara Logan överfallen, våldtagen och nästan sliten i stycken av 300 firande muslimer framför kamerorna på öppen gata.

https://youtu.be/bO12X1nhzzk

Tror du att det där lika gärna kunde ha hänt i Thailand? Tror du att vi hade haft lika stora problem med gängkriminalitet, parallellsamhällen, vålds- och sexualbrott om flyktingströmmen kommit från Kina? Tycker för övrigt inte att dom ser så fattiga ut i filmklippet. Dom hade iaf råd med mobiltelefoner att fota övergreppen med.

Sen förstår jag ju så klart att även om islam är kraftigt bidragande så är det inte den enda anledningen till varför dom begår brott. Men ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket. Så länge dom ställer till med problem så har dom inte här att göra. Så länge som konsekvensen av invandring från vissa problemområden är den vi ser idag så är jag emot det. Kort och gott så är jag mer intresserad av resultat än vad jag är av förklaringar.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Peter Springare har redan bett om ursäkt för sitt klantiga ordval.

Intressant att t.o.m. vår statsminister Stefan Löfven gått ut och fördömt Springare's kommentar...
Återigen så ska vårt högsta höns ut i media och kritisera en medborgares åsikter - och man kan undra varför det ALDRIG hänt eller händer när vänsterfolk diskuterar hur man bäst förintar brunråttor osv...

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark

Intressant att t.o.m. vår statsminister Stefan Löfven gått ut och fördömt Springare's kommentar...
Återigen så ska vårt högsta höns ut i media och kritisera en medborgares åsikter - och man kan undra varför det ALDRIG hänt eller händer när vänsterfolk diskuterar hur man bäst förintar brunråttor osv...

Jag tycker det är bra, för var gång något liknande händer vaknar allt fler.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Att han och du bara inte använde det finare uttrycket "utplåna", som Cecilia Hagen.

Varför den ena av synonymerna är ok och den andra inte är me oklart för mig. Kanske för att Springare missade att först reducera sina antagonister till skadedjur. Då är det inte ok, som den ovärdige statsministern skulle kunna formulera det.

Är utrota ok, tro? Vilken synonym är gångbar?

Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts

Skulle tro att det kommer hoppa upp och bita honom. Verkar finnas mer suspekt på hans CV och folk i allmänhet gillar generellt inte kommunpampar som spelar i egen division.Varför skulle det vara annorlunda här. Möjligen blir det mer uppmärksammat då sossar kan gömma sig bakom praxis och partikultur jämte den på området betydligt större erfarenhet de besitter. Hoppas det straffar sig iaf. Inget vidare sätt att förvalta det tämligen värdefulla pund han fått.

Bonus. Politikerskrået, du vet. "It*s ok when we do it!":

http://www.expressen.se/nyheter/samtliga-avhoppade-vansterpartister-lever-pa-riksdagspensionen/

Som sagt, rymmer hela spektrat fast för vissa partier är det helt enkelt partikultur och kreativ praxis:

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sa-manga-politiker-forsorjs-av-riksdagen-trots-att-de-slutat

Glöm inte berätta när Ohly fått jobb!

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vips, så i ett nafs sätter sig asylaktivisterna över folkviljan igen.
Vad var det Anders Ygeman sade, "80,000 kan behöva lämna med tvång". ????Screenshot_20170323-222719.jpg

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Någon som såg debatten hos Von Sievers? Satan vilket litet kräkmedel centerpartisten var.

http://www.tv4.se/efter-tio/klipp/valbar-hos-malou-het-debatt-om-migrationsfrågan-3870485

Herrejösses, Ask imponerar inte heller, inte det minsta.
Åkesson vinner enormt på att fortsätta vara lugn, hyfsat objektiv och öppen :)

*EDIT* GAH!!! Lögnerna och illusionerna (C) och (M) tomtarna drar för att i nästa andetag anklaga Åkesson för att dra lögner och hitta på siffror...
Mitt blod börjar fan koka av denna idioti

Last edited:

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Hoj
Ok
Herrejösses, Ask imponerar inte heller, inte det minsta.
Åkesson vinner enormt på att fortsätta vara lugn, hyfsat objektiv och öppen :)

*EDIT* GAH!!! Lögnerna och illusionerna (C) och (M) tomtarna drar för att i nästa andetag anklaga Åkesson för att dra lögner och hitta på siffror...
Mitt blod börjar fan koka av denna idioti

Aaa fyfan jag blir vansinnig på skiten.

Den part som inte ville ha den politik som har tagit oss till botten ställs till svars för eländet och ska svara på hur vi ska komma upp igen. Rimligt!

Haha jag klarar fan inte av sånt här.
Centerpartisten och Asken sitter där som två godhetsapostlar och verkar tro att pengar växer på träd.

Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Sånt där har vi ju sysslat med i alla tider, det är bara anmälningsbenägenheten som har ökat.

Sen måste man ju tänka på vad dom här stackars 20 åringarna har upplevt.

Det finns ju bara offer i den där historien.
där samlade du ju alla anledningar till att sittande regering borde tvingas att jobba som tiggare resten av livet.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/stod-svenska-polisen-sprider-radsla-och-manipulerar-fakta

Intressant att de avslutar artikeln med "Namnet både signalerar kris i en myndighet som har stort förtroende bland svenskar, samtidigt som det utnyttjar just detta"

Samtidigt har t.o.m. SVT själva artiklar om hur förtroendet för Polisen har minskat kraftigt... 47% närmare bestämt, och endast 1% har förtroende för Dan Eliasson.
47% är inte "stort förtroende bland svenskar"....

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/sifo-knappt-nagon-har-mycket-stort-fortroende-for-dan-eliasson

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
"Omar Nur, handläggaren som beviljade bidraget till Sveriges Förenade Muslimer

Inte nog med att han åtalades...
"

ClFF1SpWkAAS_Bo.jpg

ClFG2eBXEAASgcP.jpg

ClFHiKbWkAAVPtU.jpg

Vilken snäll individ, bjussa på bidrag sådär...

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
En 25-årig dansk-turkisk man åkte till IS i Syrien.
Nu döms han till sex års fängelse och blir av med sitt danska medborgarskap.
Efter avtjänat straff ska han utvisas till Turkiet, skriver Jyllands-Posten.

[...]

Bland bevisen finns dokument från IS där mannen var registrerad som "krigare". I hans mobiltelefon hittades även bilder där han stod med AK47 i uniform framför IS-flaggan med texten "Ingen ära utan jihad". På en annan bild poserade en kamrat leende framför avhuggna människohuvuden.
Mannens syster berättade även om telefonsamtal med honom där skottlossning hörts i bakgrunden och där han berättat hur en tysk man avrättats framför hans ögon.

Källa: http://www.expressen.se/kvallsposten/man-akte-till-is--frantas-danskt-medborgarskap/

När han blir släppt så kanske vi kan styra upp en bostadsrätt i centrala Stockholm till honom?
Vilka anmäler sig frivilliga att rekrytera in honom till sitt jobb? Han är säkert en jättetrevlig kollega att jobba bredvid...

Dan Eliasson fixar kaffe!...

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...