TurboJugend
Ny medlem
Om man är dålig på det man gör (integration) brukar resultatet inte bli så bra (segregation).
Den svenska staten är den som sätter riktlinjer för hur integrationen i samhället bör fungera. Det har man varit rätt kassa på så länge jag kan minnas.
Då är det inte så konstigt att vi får hög segregation och därtill hörande problem.
Om man inte är så bra på nånting så kanske man ska ta det lite försiktigt och inte kasta sig in med huvudet före på en gång. Varför ska vi ta in hundratusentals människor, varav många är mycket farliga och få har nåt skäl att söka asyl öht, om vi inte klarar av det? Jag tycker för övrigt inte att dom som kommer hit ska integreras, jag tycker att dom ska assimileras.
Tramset åsidå, du reflekterade aldrig över själva faktabasen i artikeln?
Jag orkar inte läsa den igen men jag antar att du menar att länder räknar våldtäkter olika. Det är möjligt att man inte kan jämföra absoluta antal rakt av men jag tycker det är löjligt att haka upp sig så mycket på det och helt och hållet ignorera det SD ville få fram, nämligen att flyktingkaoset innebär stora problem för oss, bl a i och med en ökning av våldtäkter och andra sexualbrott. Samma sak hör man för övrigt från andra länder där flyktingvågen dragit fram, t ex Tyskland.
Jag har svårt att se riktigt samma korrelation som du.
Det är möjligt att islam som religion har en särställning bland religioner som riskfaktor för "icke lagenliga beteendemönster", men ännu har jag inte sett en vetenskaplig artikel i ansedd tidskrift som fastslår att det skulle vara så kompenserat för socioekonomiska faktorer.
2011 så blev CBS-reportern Lara Logan överfallen, våldtagen och nästan sliten i stycken av 300 firande muslimer framför kamerorna på öppen gata.
https://youtu.be/bO12X1nhzzk
Tror du att det där lika gärna kunde ha hänt i Thailand? Tror du att vi hade haft lika stora problem med gängkriminalitet, parallellsamhällen, vålds- och sexualbrott om flyktingströmmen kommit från Kina? Tycker för övrigt inte att dom ser så fattiga ut i filmklippet. Dom hade iaf råd med mobiltelefoner att fota övergreppen med.
Sen förstår jag ju så klart att även om islam är kraftigt bidragande så är det inte den enda anledningen till varför dom begår brott. Men ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket. Så länge dom ställer till med problem så har dom inte här att göra. Så länge som konsekvensen av invandring från vissa problemområden är den vi ser idag så är jag emot det. Kort och gott så är jag mer intresserad av resultat än vad jag är av förklaringar.
Last edited: