Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Johan Ingerö är nåt på spåren. I alla fall en delförklaring. Inte dåligt av någon som ändå får sägas tillhöra etablissemanget. Galet att det publiceras i Expressen. Undrar om AB hade gjort samma sak. Konstigt att Jonas Gardell och resten av tyckareliten inte klarar av att se anledningarna till att 20% av Sveriges befolkning har blivit nazzzar. Alltid frågan "Varför?" "Hur kunde det bli så här?" och "Vad ska vi göra?". Jävla spån! Heja SD!

http://www.expressen.se/debatt/avpixlat-gynnas-nar-svt-blir-mer-vanster/
 
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
push montana 3c
som svar till överskriften- jo, för att jag är lågutbildad, bor på landet, är olycklig, marginaliserad, låginkomst löntagare, etc etc- allt enligt vår stolte före detta landsfader från hans nya bok.
men ack så fel herrn har i detta antagande till SD's framgångar- JAG, bor bra, bra jobb, tjänar bättre än genomsnittet, bor på landet, etc etc- men han har kanske en point, utbildningen kunde vara bättre i mitt fall.
att som han fördöma så många människor i sitt eget land är rent utsagt rent sjukt, kränkande och förnedrande- den största rasisten är HAN och hans gelikar, oavsett parti tillhörighet samt media.

så, mitt val har varit enkelt- jag väljer ett parti som företräder mej- inte förnedrar mej eller kränker mej.

//jj
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172

Det är ganska tydligt att det inte är flyktingar det handlar om. En flyktings prioritet ligger att fly sin situation. Dessa människor valde inte att fly till första bästa närområde med fred. Det blir enligt mig då fel att klassa dessa som flyktingar. Ett bättre och mer passande ord är bosättare.

En flykting skulle aldrig vara så respektlös. Dessa bosättare har hört rykten om ett gott liv i Sverige utan någon motprestation. De vill inte ha mat och vatten, de vill komma till ett nytt hus, tillgång till en ny bil och kanske en blond tjej (eller något annat galet rykte som sprids där nere).
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Alla jag pratat med efter döda pojken dök upp i media och efter Svensk vänster televisions extrema tyck synd om flyktingarna propaganda har gemensamt sagt ungefär här "fan vad jag är less på den här skiten kan dom inte stanna där dom är och få hjälp på plats det går fan inte att titta på tv eller lyssna på radion utan att man bombas av detta" det är sagt av människor som inte rösta SD. ÄN!. Grattis SD
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Många jag har träffat blev upprörda när insåg att PK-media ljög om pojken. När de hör historien om pappans tänder blir de förbannade.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Många jag har träffat blev upprörda när insåg att PK-media ljög om pojken. När de hör historien om pappans tänder blir de förbannade.

Så då tycker de det är ok att folk (män, kvinnor, barn) drunknar på löpande band?
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Så då tycker de det är ok att folk (män, kvinnor, barn) drunknar på löpande band?

Ja tyvärr, men det är hemskt. Väljer dessa människor att ta risken att korsa medelhavet i icke sjödugliga båtar så är det på deras ansvar. Det är inte européernas fel att dessa människor väljer att ta det beslutet. Eller jo delvis är det. Det är alldeles för lockande för människorna i MENA att ta sig hit. Verkligheten är inte alltid vacker. Det dör ett barn i svält varannan sekund. Dessa "flyktingar" behöver inte ta sig till Europa för att ta sig under krig.

Sen att situationen ser ut som den gör i många länder i Mellanöstern kan till stor del skyllas på utomstående nationer. Jag är intresserad av att orsaken till dessa problem löses. Att fylla vita européers länder med människor från MENA dämpar bara symtomen minimalt. Vi kan bara ta emot en bråkdel av Afrikas människor. Denna bråkdel kommer förstöra Europa för alltid. Det ställer inte jag upp på.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Ja tyvärr, men det är hemskt. Väljer dessa människor att ta risken att korsa medelhavet i icke sjödugliga båtar så är det på deras ansvar. Det är inte européernas fel att dessa människor väljer att ta det beslutet. Eller jo delvis är det. Det är alldeles för lockande för människorna i MENA att ta sig hit. Verkligheten är inte alltid vacker. Det dör ett barn i svält varannan sekund. Dessa "flyktingar" behöver inte ta sig till Europa för att ta sig under krig.

Sen att situationen ser ut som den gör i många länder i Mellanöstern kan till stor del skyllas på utomstående nationer. Jag är intresserad av att orsaken till dessa problem löses. Att fylla vita européers länder med människor från MENA dämpar bara symtomen minimalt. Vi kan bara ta emot en bråkdel av Afrikas människor. Denna bråkdel kommer förstöra Europa för alltid. Det ställer inte jag upp på.

Fast just nu är dessa människor där och oavsett vad man tycker om de vuxnas beslut är alla barn oskyldiga, både de som utnyttjas i sina hemländer av sexturister, svältande barn, sjuka barn och barn som tas med på dessa resor.

Jag ser det väldigt svårt att rycka på axlarna gällande några av dessa barn baserat på att jag tycker att deras föräldrar fattat ett mindre bra beslut.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Det är ovanligt tyst bland SD förespråkarna senaste dagarna måste jag säga. Många har nog fått ett och annat att fundera över. Inte minst över senaste dagarnas nyhetsflöden.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Det är ovanligt tyst bland SD förespråkarna senaste dagarna måste jag säga. Många har nog fått ett och annat att fundera över. Inte minst över senaste dagarnas nyhetsflöden.
Fast inte helt tyst.
twitter 2.PNG
Gillar artilleri mot emigranter alltså, säger han som själv emigrerade till Ungern. Han hade alltså varit glad att visa sina handlingar samtidigt som en gränspatrull riktade några AK4:eek:r mot hans skalle. Och jag förutsätter att den före detta SD-riksdagsmannen numera känner sig 100% ungrare och endast lyssnar till Csárdás och äter Gulaschsoppa. Och eftersom jag antar att han numera helst talar och skriver på ungerska så utgår jag ifrån att han föredrar att bli citerad så här:
twitter 3.png
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Det är ovanligt tyst bland SD förespråkarna senaste dagarna måste jag säga. Många har nog fått ett och annat att fundera över. Inte minst över senaste dagarnas nyhetsflöden.

Tycker du?
Personligen sitter jag och väntar på reaktionen från vänstertomtarna när de inser att Alans pappa "flydde" från sin frisörsalong i Turkiet för att få gratis tandvård i Sverige.
Dessvärre insåg han inte att en läckande gummibåt är ett dåligt val om man skall korsa ett hav.

Men det är ju trevligt att europeiska länder välkomnar flyktingarna.
Så länge de inte stannar.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Det som sipprar fram från sd:are är precis ungefär detta.

Att flyktingarna luras. De säger att de är krigsflyktingar. Eller media har hittat på att de är krigsflyktningar. Det är de ju inte alls. Förmodlingen är det inte ens inbördeskrig i Syrien. Och även om det är det så är ju nästan alla "flyktingar" - eller låt mig använda ett bättre ord - bidragssökare från hela resten av Afrika. Det vill säga, båtbidragssökarna kommer i själva verket från Benin, Djibouti, Gabon, Komorerna, Sâo Tomè och Príncipe samt Togo. Det har Jimmie sagt. Samt ett helt knippe sydturkiska frisöser. De har alla en sak gemensamt: de har fått tillgång till internet och det första ordet de googlade på var "bidrag". I resultatlistan skimrade ett ord vackrare än andra: "S w e d e n". Resten var enkelt. Nånstans i hela jefla kontinenten måste det väl kunna dyka upp en diktator så tokig att han släpper bomber och skjuter missiler inne i bostadsområden och på sjukhus och skolor i sina egna städer. (Vi pratar ju om Afrika, för fan, en jefla djungel hela skiten!) Nå, pris ske al-Assad! Han släppte Bomben och öppnade BidragsVägen, en, liksom i dubbel bemärkelse, skänk från ovan!

Men!! Det som båtbidragssökarna inte räknade med var att Åkesson och Ekeroth skulle fatta galoppen. Men det gjorde de. Så nu jobbar kansliet frenetiskt inte bara på att länka sökordet "bidrag" till Eritrea istället, utan även på att sprida den riktiga sanningen, som till skillnad från den politiskt korrekta, also known as PK, eller PK eller PK, eller mer tradionellt känt som "vänster", är att alla som nu söker bidrag i Sverige via medelhavet faktiskt helt enkelt...
...hade kunnat stanna hemma.




Varning för att det kan förekomma något inslag av ironi här ovan.
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Det som sipprar fram från sd:are är precis ungefär detta.

Att flyktingarna luras. De säger att de är krigsflyktingar. Eller media har hittat på att de är krigsflyktningar. Det är de ju inte alls. Förmodlingen är det inte ens inbördeskrig i Syrien. Och även om det är det så är ju nästan alla "flyktingar" - eller låt mig använda ett bättre ord - bidragssökare från hela resten av Afrika. Det vill säga, båtbidragssökarna kommer i själva verket från Benin, Djibouti, Gabon, Komorerna, Sâo Tomè och Príncipe samt Togo. Det har Jimmie sagt. Samt ett helt knippe sydturkiska frisöser. De har alla en sak gemensamt: de har fått tillgång till internet och det första ordet de googlade på var "bidrag". Resten var enkelt. Nånstans i hela jefla kontinenten måste det väl kunna dyka upp en diktator så tokig att han släpper bomber och skjuter missiler inne i bostadsområden och på sjukhus och skolor i sina egna städer. (Vi pratar ju om Afrika, för fan, en jefla djungel hela skiten!) Nå, pris ske al-Assad! Han släppte Bomben och öppnade BidragsVägen, en, liksom i dubbel bemärkelse, skänk från ovan!

Men!! Det som båtbidragssökarna inte räknade med var att Åkesson och Ekeroth skulle fatta galoppen. Men det gjorde de. Så den riktiga sanningen, till skillnad från den politiskt korrekta, also known as PK, eller PK eller PK, eller mer tradionellt känt som "vänster", är att alla som nu söker bidrag i Sverige via medelhavet faktiskt helt enkelt...
...hade kunnat stanna hemma.




Varning för att det kan förekomma något inslag av ironi här ovan.

Det där är bara en massa käbbel!
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Det där är bara en massa käbbel!
Jag har ägnat en del av dagen åt att glo igenom vad sd och j-å skriver på sina fb-sidor, samt twittrande från ekeroth och almqvist, samt vad horder av sympatisörer kommenterar. Detta var kontentan, om något skruvat.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top