Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Tycker du?
Personligen sitter jag och väntar på reaktionen från vänstertomtarna när de inser att Alans pappa "flydde" från sin frisörsalong i Turkiet för att få gratis tandvård i Sverige.
Dessvärre insåg han inte att en läckande gummibåt är ett dåligt val om man skall korsa ett hav.

Men det är ju trevligt att europeiska länder välkomnar flyktingarna.
Så länge de inte stannar.

Tycker nog att det blev lite tyst faktiskt. Gick in och tittade på Flashback och såg inslaget jag tror du syftar på när det gäller pojkens familj. Tänker inte kommentera det närmare.

Lyft blicken lite så inser du att Syrien och regionen i mellanöstern är en bricka i ett storpolitiskt spel mellan olika aktörer. Iran, Saudiarabien, Ryssland och USA. Vanliga människor i dessa länder förtjänar inte det som sker. Det säger sig självt att folk söker sig bort. Det hade du också gjort om du befann dig i samma situation. Det här kommer inte att sluta på länge. Vi lär nog se stora flyktingströmmar årtal från nu. Önsketänkande att tro att det bara är att stänga gränserna. Visst kan vi diskutera mycket när det gäller immigrationspolitik som inte har fungerat tillfredställande på länge - om någonsin. Vi kan diskutera strutsbeteendet i bland svenska politiker där obekväma beslut skjuts på framtiden. Däremot stänga dörren för folk i nöd. Det gör ingen anständig person. Därmed inte sagt att Sverige ska ta på sig att vara världens samvete. Den bördan får vi alla dela på. Låt oss hoppas att man kan enas om kvoter på ett mer rättvist sätt inom EU och resten av världen där fred än så länge råder.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jag har ägnat en del av dagen åt att glo igenom vad sd och j-å skriver på sina fb-sidor, samt twittrande från ekeroth och almqvist, samt vad horder av sympatisörer kommenterar. Detta var kontentan, om något skruvat.

återigen, det där e bara käbbel!
 
Last edited:

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Däremot stänga dörren för folk i nöd. Det gör ingen anständig person. Därmed inte sagt att Sverige ska ta på sig att vara världens samvete. Den bördan får vi alla dela på. Låt oss hoppas att man kan enas om kvoter på ett mer rättvist sätt inom EU och resten av världen där fred än så länge råder.

Att dela ut frikostiga bidrag, PUT och lägenheter gör att vi får hit bosättare istället för flyktingar.

Jag hoppas det finns mer godhjärtade människor som vill hjälpa flyktingar mer direkt. Kanske någon har ett extra rum ledigt eller ännu bättre en sommarstuga. Det enda jag ser dessa människor gör är att dra oneliners på facebook som saknar all form av intellekt, typ: Att rösta på SD för att det är de som "tar debatten" är som att rösta på pedofiler för att de är de enda som bryr sig om barnen.

De människor som påstår att den inte finns någon gräns hur många vi kan hjälpa tror jag inte är beredda på de framtida konsekvenserna.

Det viktigaste att komma ihåg är att det inte är en slump att det är kaos i MENA-länderna. Allt går enligt globalisternas plan...
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
I dag är man klart större än MP bland unga, man är det tredje största partiet bland kvinnor och i storstad, man har fler med akademisk utbildning än FP. Många gamla sanningar kring partiets anhängare kullkastas, säger Demoskops Anders Lindholm.

Senaste inlägget från Demoskop.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Att dela ut frikostiga bidrag, PUT och lägenheter gör att vi får hit bosättare istället för flyktingar.

Jag hoppas det finns mer godhjärtade människor som vill hjälpa flyktingar mer direkt. Kanske någon har ett extra rum ledigt eller ännu bättre en sommarstuga. Det enda jag ser dessa människor gör är att dra oneliners på facebook som saknar all form av intellekt, typ: Att rösta på SD för att det är de som "tar debatten" är som att rösta på pedofiler för att de är de enda som bryr sig om barnen.

De människor som påstår att den inte finns någon gräns hur många vi kan hjälpa tror jag inte är beredda på de framtida konsekvenserna.

Det viktigaste att komma ihåg är att det inte är en slump att det är kaos i MENA-länderna. Allt går enligt globalisternas plan...

Börjar månne Konspirationsteorierna bli mer och mer verklighet!? lövfen kan ju inte skatta ihjäl den arbetande befolkningen i all evighet för att bibehålla dessa volymer och samtidigt upprätthålla den lilla välfärd som finns kvar:gnissla

Om valet 2014 var supervalåret vad kommer då inte valet 2018 att bli? superduper-valåret! problemet är att svetsaren har tre år till på sig att härja runt för det ser inte ut som att M verkar vara speciellt intresserade av att bryta DÖ trots vädjan från allt fler moderata väljare, det enda moderaterna gör nu är att dom sitter och spottar ur sig verkningslösa förslag på sin facebooksida samtidigt som deras väljare skriker sig gula och blåa att dom ska bryta överrenskommelsen men icke. Kanske lika bra det, moderaternas politik känns allt mer främmande även för den mest inbitna moderatväljaren.
 
Last edited:

berserken

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 May 2006
Ort
Sjöbo
Hoj
GSX1400+Kawasakiz750ssssss
Det sjuka är väl mest att Sverige tar emot både flyktingar och ger stöd till terrorister (Återvändande IS-krigare)Fast de praktiserar väl inte halshuggningar i Sverige ännu
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag har ägnat en del av dagen åt att glo igenom vad sd och j-å skriver på sina fb-sidor, samt twittrande från ekeroth och almqvist, samt vad horder av sympatisörer kommenterar. Detta var kontentan, om något skruvat.

Om du låter bli att skruva det, så kanske du inser det faktum att välfärdsresorna köps på plats, med löfte om lägenhet i Malmö (där man slipper lära sig svenska) och livstids försörjning.
Pengar öronmärkta för att hjälpa nödställda används sedan för att infria dessa löften, samt att reparera skadorna som åstadkoms av missnöjda turister.
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Har vi en annie lööf light här:rofl

:såjaponken
Jag tycker mest det är konstigt att jag ombeds lösa ett problem som jag hitintills inte sett någon annan försöka sig på att lösa.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Min plan har dom senaste 3 åren varit att mer eller mindre helt stänga gränserna
för MENA.
Nu vill jag höra din plan och enbart den?
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Tycker du?
Personligen sitter jag och väntar på reaktionen från vänstertomtarna när de inser att Alans pappa "flydde" från sin frisörsalong i Turkiet för att få gratis tandvård i Sverige.
Dessvärre insåg han inte att en läckande gummibåt är ett dåligt val om man skall korsa ett hav.

Men det är ju trevligt att europeiska länder välkomnar flyktingarna.
Så länge de inte stannar.

Nu har jag sett vänsterreaktionen på Facebook.
De misstror uppgifterna (från Alans far och moster).
"Egentligen" så var de ju flyktingar som bara hittat på att han var en välintegrerad kurd i Turkiet som tröttnat på att jobba och ville ha gratis tandvård.

https://www.facebook.com/simon.olsson.31
 
Last edited:

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Min plan har dom senaste 3 åren varit att mer eller mindre helt stänga gränserna
för MENA.
Nu vill jag höra din plan och enbart den?

Hur gör man det och hur hjälper det människor som far illa på grund av omständigheter de själva inte rår över?

Jag har ingen plan alls, men att rycka på axlarna och tycka det är ok att barn dör på grund av vuxna människors beslut ligger inte för mig.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Hur gör man det och hur hjälper det människor som far illa på grund av omständigheter de själva inte rår över?

Jag har ingen plan alls, men att rycka på axlarna och tycka det är ok att barn dör på grund av vuxna människors beslut ligger inte för mig.
Genom att ta den miljon per person och år som det kostar nu och skapa acceptabla förutsättningar i närområdet.
Men det är ju lättare att gnälla på andra och samla godhetspoäng med sin missriktade empati.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Hur gör man det och hur hjälper det människor som far illa på grund av omständigheter de själva inte rår över?

Jag har ingen plan alls, men att rycka på axlarna och tycka det är ok att barn dör på grund av vuxna människors beslut ligger inte för mig.

Nuvarande ordning är fullständigt förkastlig, vi tar emot människor som flyr från fullkomligt säkra förhållanden utan någon som helst plan. Nu är tonläget så uppskruvat med allehanda propaganda bl.a. innehållandes bilder på döda barm osmakligheten vet inga gränser, men så snart det lugnat ned sig kommer vi behöva förstå vad det betyder när sju av åtta riksdagspartier vill öppna gränserna ännu mer, hur det nu är möjligt.

Eliten har rätt i en sak, läget är oerhört allvarligt, de har bara inte förstått vad allvaret består utav.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
allehanda propaganda bl.a. innehållandes bilder på döda barm
Idén med propaganda är ju att man med en text, en symbol, en bild eller vad som helst, ämnar föra fram ett budskap som ska gå i en viss riktning. Propagandan i detta fallet är naturligtvis att skapa empati för flyktingarna och offren på medelhavet. På den punkten har du rätt. Media publicerar bilden just därför att den är oerhört stark.
Men bildens ursprung är inget påhitt och har ingen vinkling. Det är ett torrt och kallt dokumentärfotografi.

Det är en drunknad treåring liggandes inte långt ifrån hans drunknade femårige bror och deras drunknade mor. Inget mer och inget mindre. De ligger där döda därför att deras försök att över medelhavet ta sig till ett enligt deras uppfattning bättre liv i europa slutade i detta.

Ingen människa kan begäras klara av att ta in alla tragiska dödsfall som inträffar varje dag, men om man nu nämner ett specifikt fall, till exempel denne 3-åring, och inte kan inleda sitt kritiska anförande med åtminstone ett anständigt :"må den lille stackars saten och hans bror vila i frid, men..."

Har man inte förmåga, oavsett politisk ståndpunkt, att fälla en tår över en så sorglig bild, då är man inte människa.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Idén med propaganda är ju att man med en text, en symbol, en bild eller vad som helst, ämnar föra fram ett budskap som ska gå i en viss riktning. Propagandan i detta fallet är naturligtvis att skapa empati för flyktingarna och offren på medelhavet. På den punkten har du rätt. Media publicerar bilden just därför att den är oerhört stark.
Men bildens ursprung är inget påhitt och har ingen vinkling. Det är ett torrt och kallt dokumentärfotografi.

Det är en drunknad treåring liggandes inte långt ifrån hans drunknade femårige bror och deras drunknade mor. Inget mer och inget mindre. De ligger där döda därför att deras försök att över medelhavet ta sig till ett enligt deras uppfattning bättre liv i europa slutade i detta.

Ingen människa kan begäras klara av att ta in alla tragiska dödsfall som inträffar varje dag, men om man nu nämner ett specifikt fall, till exempel denne 3-åring, och inte kan inleda sitt kritiska anförande med åtminstone ett anständigt :"må den lille stackars saten och hans bror vila i frid, men..."

Har man inte förmåga, oavsett politisk ståndpunkt, att fälla en tår över en så sorglig bild, då är man inte människa.

Du har inte hängt med riktigt de senaste 24h va:va
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Idén med propaganda är ju att man med en text, en symbol, en bild eller vad som helst, ämnar föra fram ett budskap som ska gå i en viss riktning. Propagandan i detta fallet är naturligtvis att skapa empati för flyktingarna och offren på medelhavet. På den punkten har du rätt. Media publicerar bilden just därför att den är oerhört stark.
Men bildens ursprung är inget påhitt och har ingen vinkling. Det är ett torrt och kallt dokumentärfotografi.

Det är en drunknad treåring liggandes inte långt ifrån hans drunknade femårige bror och deras drunknade mor. Inget mer och inget mindre. De ligger där döda därför att deras försök att över medelhavet ta sig till ett enligt deras uppfattning bättre liv i europa slutade i detta.

Ingen människa kan begäras klara av att ta in alla tragiska dödsfall som inträffar varje dag, men om man nu nämner ett specifikt fall, till exempel denne 3-åring, och inte kan inleda sitt kritiska anförande med åtminstone ett anständigt :"må den lille stackars saten och hans bror vila i frid, men..."

Har man inte förmåga, oavsett politisk ståndpunkt, att fälla en tår över en så sorglig bild, då är man inte människa.
Om man måste ha en bild på en tragisk händelse för att skapa sig uppfattning om en politisk fråga så är man en hysterisk käring.

Jag har skrivit tillräckligt många inlägg på detta forum för att känna mig helt trygg i att både mina meningsmotståndare och -fränder vet vad jag tycker om att barn drunknar, vad anledningen än må vara.

Det går inte att dra någon som helst slutsats av en lösryckt bild, vare sig den är på ett drunknat barn, ett vietnamesiskt barn med napalm på sig eller två nyligen ihjälhuggna svenskar på IKEA för den delen. Visst ja, den senare bilden skulle vi ju vifta bort, my bad.
 

swlabr

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2011
Ort
Stockholm
Hoj
1984, Suzuki GSX400FWS; 1996 Honda CBR900RR Fireblade
Du har inte hängt med riktigt de senaste 24h va:va
Inte hängt med på vaddå?:va
Att avpixplat och friatider publicerat artiklar med källhänvisning till cnn och skynews om faderns frisörkarriär i Turkiet, den kanadensiska systern och tandvården i Sverige?
Om man läser "källorna" så står det inte så.

Där står istället att faderns syster, som bor i Kanada, hade hjälpt till med den andre broderns, alltså Aylans farbrors, asylansökan till Kanada, men fått avslag bla därför att han som syrier nekats papper på arbetstillstånd av turkiska myndigheter, fastän han jobbade. Man får anta att han alltså lever och jobbar i Turkiet. Om Aylans far och resten av familjen skriver de inget om ett liv i Turkiet, däremot att de kom från den Syriska staden Kobani, vilken gränsar till Turkiet.

Själva båtresan gick från Bodrum i västra Turkiet mot grekiska ön kos, men de kom inte så långt, utan återvände döda till stranden.

Om fadern skriver de att han återvänt till Syriska Kobani, där sönerna och hustrun begravs.

CNN:
"Exhausted by the constant conflict and struggle for survival, they left their hometown in search of a better, safer life. Aylan, his brother, Galip, 4, and mother, Rehen, drowned trying to make that dream a reality. The children's father, Abdullah Kurdi, survived, and accompanied their bodies to Kobani, where they were buried. [...] Kurdi said he will stay in the war-torn city where his wife and children are buried adjacent to one another.

Sky news:
Aylan Kurdi died alongside his five-year old brother Galip and their mother Rehanna while trying to reach the Greek island of Kos. They were hoping to eventually reach Canada to live with family there but, instead, his little body was discovered on the beach of Bodrum and photographs were shown around the world. [...]The family had been fleeing Syria, which has suffered for more than four years under a civil war leaving around 250,000 dead. Ms Kurdi said leaving for a better life in Europe was the "only option" for them, a departure made more urgent after a relative of her sister-in-law was beheaded by militants from Islamic State. She also said the boys' father Abdullah is now likely to stay in his Syrian hometown of Kobani, where Aylan, Galip and Rehanna are buried.

Medan friatider menar:
"Men nu framkommer att familjen redan sedan tre år tillbaka hade fått en fristad i Turkiet, där pappan jobbade som frisör. Anledningen till att de valde att försöka ta sig vidare in i Europa var att pappan ville laga sina trasiga tänder.

Enligt CNN var slutdestinationen Sverige, där illegala invandrare enligt en överenskommelse mellan den förra regeringen och Miljöpartiet har rätt till gratis tandvård på skattebetalarnas bekostnad.

Pappans syster, som är bosatt i Kanada, berättar för Sky News att den ursprungliga planen var att familjen skulle försöka ta sig dit från Turkiet för att få tandinplantat där. Men när den planen misslyckades bestämde de sig istället för att försöka ta sig illegalt till Sverige."


Samt avpixlat:
"3-årige Aylans familj hade redan fått en fristad i Turkiet där man var helt säkra. Pappan i familjen tyckte dock inte att detta räckte, utan ville dels ha ett nytt vitt leende genom att byta ut alla sina tänder mot tandproteser {...] samt en säkrad kravlös hög levnadsstandard för sin familj för resten av livet. Därför beslutade han att riskera familjens liv i en osäker båt över Medelhavet. [...]I Kanada hade man avslagit familjens asylansökan då man inte ansåg att flyktingskäl fanns. Enligt CNN var dessutom slutdestinationen Sverige, vars signalpolitik och pullfaktorer dagligen skördar människoliv."

Alltså, två "medier" som berättar om den trygga tillvaron i Turkiet samt tandläkarbesöket i Sverige hänvisar till CNN och Sky News som sina källor, men där berättas en annan historia.
Bara som en detalj i det hela ser man hur de förvränger historien kring den avslagna kanadensiska asylansökan, som alltså inte gällde dem, utan farbrodern. Vad är det för sjukt påhitt med att de önskade sig "kravlös hög levnadsstandard för resten av livet"? Bägge artiklarna är ju bara hittepå med moms. :zpy

Edit: avpixlat lägger till en uppdaterad fotnot, vilket ger en något annan nyans åt meningen i artikeln "ville dels ha ett nytt vitt leende genom att byta ut alla sina tänder mot tandproteser", och det ska de ju ha cred för:
"Uppgifter finns om att Aylans pappa ska ha fått sina tänder utdragna av IS som någon form av tortyr. Avpixlat hade inte den uppgiften när texten skrev."
 
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top