Om du nu tror att flyktingarnas barn och, framförallt, barnbarn kommer att vara "arabiska" och inte "svenska" så har du en annan syn på medmänniskor än vad jag har. (Förutom att du skulle ha en hel del problem med att förklara kulturens påverkan som ju brukar vara ett populärt tema i vissa kretsar.)Så du ser inget scenario där massflykt från muslimska länder till Europa faktiskt kan påverka oss negativt?
Du kanske inte bryr dig men jag har ett par töser som jag vill ska få växa upp i ett demokratiskt samhälle där dom har samma möjligheter som män att utvecklas, att fylla på landet med människor som är av en helt annan uppfattning om detta är helt åt helvete galet om du frågar mig.
Om du nu tror att flyktingarnas barn och, framförallt, barnbarn kommer att vara "arabiska" och inte "svenska" så har du en annan syn på medmänniskor än vad jag har. (Förutom att du skulle ha en hel del problem med att förklara kulturens påverkan som ju brukar vara ett populärt tema i vissa kretsar.)
Nu jobbar jag iofs med två arabiska, en spansk och en albansk läkare men jag kan inte se att det är något större problem med det och då tillhör de t.o.m. den första generationen i Sverige.
Vill du att kvinnor ska ha samma möjligheter som män har du ju redan en del att jobba med...
. Krigare på väg?
Om du nu tror att flyktingarnas barn och, framförallt, barnbarn kommer att vara "arabiska" och inte "svenska" så har du en annan syn på medmänniskor än vad jag har. (Förutom att du skulle ha en hel del problem med att förklara kulturens påverkan som ju brukar vara ett populärt tema i vissa kretsar.)
Nu jobbar jag iofs med två arabiska, en spansk och en albansk läkare men jag kan inte se att det är något större problem med det och då tillhör de t.o.m. den första generationen i Sverige.
Vill du att kvinnor ska ha samma möjligheter som män har du ju redan en del att jobba med...
Självklart begriper jag det!
Skriken om kulturens kollaps är ju knappast nya utan har alltid förekommit. Anledningarna har varierat med allt från hårdrockens utbredning via judars hemliga ambitioner till invandring Det enda vi vet om det är ju att de alltid har varit fel. Kulturen har alltid överlevt och rört sig mot ett på de flesta plan mot ett bättre samhälle, däremot har de överlevande kulturerna aldrig varit statiska. Det som är intressant är varför du menar att de skulle vara mer korrekta denna gång.
Är väl rätt få som skriker om öppna gränser och vi talar dessutom om flyktingar som flyr från ett krig som dödar deras nära och kära. Man skulle ju kunna jämföra storleken på ditt eventuella framtida upplevda problem med flyktingarnas konkreta.
Så vi gissar båda två vad som kommer att hända i framtiden och våra gissningar säger ju lite om hur vi ser på våra medmänniskor.
Bra skrivet swlabr, uppfriskande att få läsa annat än bara floskler och trams från en "meningsmotståndare" i ämnet.
Är det krig i Danmark, man börjar undra då syrier "flyr" från danmark till sverige?.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |