Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Att våra åsikter skiljer sig så extremt beror i grund och botten i att du (enligt mig) förnekar existensen av det svenska folket, det som tidigare även var uppdelat i ännu fler mer eller mindre distinkta grupper. Svenskar är en del av den germanska folkgruppen som har haft sitt hem i norden under tusentals år.

Enligt mig kommer alla dessa flyktingars barn och barnbarn i första hand identifiera sig med sin egen familj, sitt eget folk och sin egen historia.


Det som sker är ett befolkningsutbyte. Det är lika debatterbart som att jorden är rund. Ska man vara helt korrekt fungerar även ordet folkmord. Det är inte på något sätt att förminska de hemska och våldsamma folkmord som tidigare skett.

Förresten, det är inte särskilt intelligent att du dra paralleller med dina utländska välfungerande kollegor. Sila mygg och svälja kameler...

Självklart kommer inte något att övertyga dig eller någon annan ideologiskt övertygad godhetsapostel.
Eftersom jag, av någon anledning, gillar dig så ska jag ge ett kort svar till vissa delar.
Att jag förnekar ett svenskt folk är kanske inte så konstigt eftersom det aldrig har funnits ett renrasigt, vare sig om man pratar om gener eller kulturella aspekter, svenskt folk. Om du vet bättre så precisera gärna när och var de i så fall levde.

Och oavsett det så kommer gränserna mellan folkgrupper bli mer och mer otydliga framöver eftersom vi lever i en mer internationell värld än någonsin tidigare. Folk kommer att flytta mellan länder och även, hemska tanke, skaffa "blandade barn". Sedan kan du skrika, klaga eller ogilla det hur mycket du vill.

Enligt dig kommer barnbarnen att identifiera sig med en kultur deras föräldrar levde i för 50 år sedan. "Enligt dig" är nog det viktiga orden där...

Folkmord har visst skett även om du även där har en minst sagt fri tolkning av definitionen. Dessutom vet vi rätt mycket om processerna som leder upp till folkmord där t.ex. tal om beskyddande av kultur och kvinnor brukar vara en viktig del.

Kulturer har gått under tidigare men jag tror inte att du kan visa ett exempel där detta har skett vi invandring, det har skett vi invasion men det är ju lite annat. Däremot har slutna kulturer haft en god förmåga att gå under precis som kulturer som har överanvänt naturtillgångar.

Varför är det inte ok att dra paralleller med välfungerande individer från andra grupper?? Jag känner många utlänningar och få som missköter sig. Varför räknas inte dem?? De flesta är ju dessutom gifta och riskerar definitivt att skada din "svenskhet". Så vad ska vi då göra med dem?

Bland de du kallar godhetsapostlar finner du flera av världens klokaste och mest utbildade personer. En klart historiskt fakta är att i stort alla de vi idag beundrar har varit mer toleranta, mer humanistiska och mer empatiska än sin samtid. Detta gäller från gamla grekiska filosofer via Darwin och Einstein till Hawking. Du kan ju testa att rabbla upp beundrade och begåvade personer som står för intolerans, social isolation eller vad du nu vill.

Så tyvärr är dina argument inte särskilt lockande...

Så ännu har ingen kultur gått under på grund av immigration, ingen demokrati har störtas på grund av flyktingar men alla har utvecklats och förändrats i kontakt med andra kulturer och det är en styrka inte en svaghet. Samtidigt har ropen om vissa kulturers överlägsenhet skallat många gånger genom åren, ibland ackompanjerat av stöveltramp, och det kommer att ske framöver också.

Det jag oroar mig för är därför den intolerans som spridit sig i Sverige och som växt till öppet hat i vissa sammanhang och lett till angrepp på individer, svenskar och utlänningar, och som bemöts med jubel och applåder. Det är definitivt inte det Sverige som jag känner igen.

Men men: Vi blir ju aldrig eniga du och jag!
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
IQ mobilskal.
Den indianska kulturen blev väl rätt utplånad när det kom dit folk
med en annan kultur och ras. Både i nord mellan och Sydamerika
Mvh
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
IQ mobilskal.
Den indianska kulturen blev väl rätt utplånad när det kom dit folk
med en annan kultur och ras. Både i nord mellan och Sydamerika
Mvh

Indianernas kultur utplånades inte alls, däremot utvecklades den från en trångsynt och aggressiv "kultur"...



...till en ny och fräsh kultur som ivrigt anammar främmande influenser! :banana



Fråga Bonny så kan han dessutom förklara att indianerna egentligen inte hade någon egen kultur till att börja med, så dom hade liksom allt att vinna på att européerna flyttade in.
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Ok mobilskalet totoro drog lite stora växlar.:glömdet
Spanjorer mm hade väl vapen när dom kom å hälsa på.
Men dom flesta indianerna dog väl i sjukdomar som europeerna tog dit:fakta
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Eftersom jag, av någon anledning, gillar dig så ska jag ge ett kort svar till vissa delar.
Att jag förnekar ett svenskt folk är kanske inte så konstigt eftersom det aldrig har funnits ett renrasigt, vare sig om man pratar om gener eller kulturella aspekter, svenskt folk. Om du vet bättre så precisera gärna när och var de i så fall levde.
Självklart finns det inget, som du kallar det, renrasigt svenskt folk. Det finns ingen "renrasig" grupp människor. Det är inte ens något jag antytt. Jag är ledsen, men för mig har du en hemsk människosyn. Du skiter fullständigt i om de europeiska folken finns till även i framtiden. Det är hemskt tycker jag.

Och oavsett det så kommer gränserna mellan folkgrupper bli mer och mer otydliga framöver eftersom vi lever i en mer internationell värld än någonsin tidigare. Folk kommer att flytta mellan länder och även, hemska tanke, skaffa "blandade barn". Sedan kan du skrika, klaga eller ogilla det hur mycket du vill.
Detta gäller bara hos de europeiska folkens nationer. Övriga världen utsätts inte för detta och kommer därav inte drabbas av dess konsekvenser. Det är trevligt att du inte förnekar dess framtida konsekvenser, något som annars är vanligt. Jag personligen ser dessa som katastrofala.

Enligt dig kommer barnbarnen att identifiera sig med en kultur deras föräldrar levde i för 50 år sedan. "Enligt dig" är nog det viktiga orden där...
Exakt.

Folkmord har visst skett även om du även där har en minst sagt fri tolkning av definitionen. Dessutom vet vi rätt mycket om processerna som leder upp till folkmord där t.ex. tal om beskyddande av kultur och kvinnor brukar vara en viktig del.
Det är inte min fria tolkning. Det är FN:s och jag ser den som väldigt tydlig.

Kulturer har gått under tidigare men jag tror inte att du kan visa ett exempel där detta har skett vi invandring, det har skett vi invasion men det är ju lite annat. Däremot har slutna kulturer haft en god förmåga att gå under precis som kulturer som har överanvänt naturtillgångar.
Det finns säkerligen många sätt olika folkgrupper och kulturer gått under.

Varför är det inte ok att dra paralleller med välfungerande individer från andra grupper?? Jag känner många utlänningar och få som missköter sig. Varför räknas inte dem?? De flesta är ju dessutom gifta och riskerar definitivt att skada din "svenskhet". Så vad ska vi då göra med dem?
För all del räkna in dom. Men den genomsnittliga invandraren/flyktingen är inte läkare eller högutbildad.

Bland de du kallar godhetsapostlar finner du flera av världens klokaste och mest utbildade personer. En klart historiskt fakta är att i stort alla de vi idag beundrar har varit mer toleranta, mer humanistiska och mer empatiska än sin samtid. Detta gäller från gamla grekiska filosofer via Darwin och Einstein till Hawking. Du kan ju testa att rabbla upp beundrade och begåvade personer som står för intolerans, social isolation eller vad du nu vill.
Det är svårt att veta hur de skulle ställt sig till flyktingproblematiken.

Det jag oroar mig för är därför den intolerans som spridit sig i Sverige och som växt till öppet hat i vissa sammanhang och lett till angrepp på individer, svenskar och utlänningar, och som bemöts med jubel och applåder. Det är definitivt inte det Sverige som jag känner igen.

Men men: Vi blir ju aldrig eniga du och jag!
Jag ställer inte upp på vad som helst. Jag är intolerant. Jag tolererar inte detta experiment som pågår i Europa.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Eftersom jag, av någon anledning, gillar dig så ska jag ge ett kort svar till vissa delar.
Att jag förnekar ett svenskt folk är kanske inte så konstigt eftersom det aldrig har funnits ett renrasigt, vare sig om man pratar om gener eller kulturella aspekter, svenskt folk. Om du vet bättre så precisera gärna när och var de i så fall levde.

Och oavsett det så kommer gränserna mellan folkgrupper bli mer och mer otydliga framöver eftersom vi lever i en mer internationell värld än någonsin tidigare. Folk kommer att flytta mellan länder och även, hemska tanke, skaffa "blandade barn". Sedan kan du skrika, klaga eller ogilla det hur mycket du vill.

Enligt dig kommer barnbarnen att identifiera sig med en kultur deras föräldrar levde i för 50 år sedan. "Enligt dig" är nog det viktiga orden där...

Folkmord har visst skett även om du även där har en minst sagt fri tolkning av definitionen. Dessutom vet vi rätt mycket om processerna som leder upp till folkmord där t.ex. tal om beskyddande av kultur och kvinnor brukar vara en viktig del.

Kulturer har gått under tidigare men jag tror inte att du kan visa ett exempel där detta har skett vi invandring, det har skett vi invasion men det är ju lite annat. Däremot har slutna kulturer haft en god förmåga att gå under precis som kulturer som har överanvänt naturtillgångar.

Varför är det inte ok att dra paralleller med välfungerande individer från andra grupper?? Jag känner många utlänningar och få som missköter sig. Varför räknas inte dem?? De flesta är ju dessutom gifta och riskerar definitivt att skada din "svenskhet". Så vad ska vi då göra med dem?

Bland de du kallar godhetsapostlar finner du flera av världens klokaste och mest utbildade personer. En klart historiskt fakta är att i stort alla de vi idag beundrar har varit mer toleranta, mer humanistiska och mer empatiska än sin samtid. Detta gäller från gamla grekiska filosofer via Darwin och Einstein till Hawking. Du kan ju testa att rabbla upp beundrade och begåvade personer som står för intolerans, social isolation eller vad du nu vill.

Så tyvärr är dina argument inte särskilt lockande...

Så ännu har ingen kultur gått under på grund av immigration, ingen demokrati har störtas på grund av flyktingar men alla har utvecklats och förändrats i kontakt med andra kulturer och det är en styrka inte en svaghet. Samtidigt har ropen om vissa kulturers överlägsenhet skallat många gånger genom åren, ibland ackompanjerat av stöveltramp, och det kommer att ske framöver också.

Det jag oroar mig för är därför den intolerans som spridit sig i Sverige och som växt till öppet hat i vissa sammanhang och lett till angrepp på individer, svenskar och utlänningar, och som bemöts med jubel och applåder. Det är definitivt inte det Sverige som jag känner igen.

Men men: Vi blir ju aldrig eniga du och jag!

Lustigt, men var fjärde svensk röstberättigad ser det som ett problem.

Vi kommer nå hälften om inte folk ser upp.
 

BoSoZoKu

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2008
Ort
Bra
Hoj
S1000RR
Viktiga länkar i frihetskampen. Låt oss nu alla på ett sakligt och välargumenterat sätt övertyga alla vi känner, invandrade som ursprungssvenskar, varför SD är det enda alternativet för alla som vill se ett starkt och välmående Sverige i framtiden. Och att ett starkt Sverige är det enda Sverige som kommer kunna hjälpa någon nödställd överhuvudtaget. Oavsett födelseland tror jag nog att vi alla vill se ett tryggt land för våra barn och det är inte vart vi är på väg i nuläget. Än kan finnas en chans att rätta till det :)

Heja SD och tack alla människor (Johansson tex) som vågar och orkar engagera sig med risk för sin egen hälsa :yoparty:krama

http://nyheteridag.se/hela-listan-darfor-ar-nu-sverigedemokraterna-storsta-parti/

http://cornucopia.cornubot.se/2015/05/dnvdemoskop-partiernas-valjares-syn-pa.html

https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889/posts/10152985726586097?_rdr=p
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Viktiga länkar i frihetskampen. Låt oss nu alla på ett sakligt och välargumenterat sätt övertyga alla vi känner, invandrade som ursprungssvenskar, varför SD är det enda alternativet för alla som vill se ett starkt och välmående Sverige i framtiden. Och att ett starkt Sverige är det enda Sverige som kommer kunna hjälpa någon nödställd överhuvudtaget. Oavsett födelseland tror jag nog att vi alla vill se ett tryggt land för våra barn och det är inte vart vi är på väg i nuläget. Än kan finnas en chans att rätta till det :)

Heja SD och tack alla människor (Johansson tex) som vågar och orkar engagera sig med risk för sin egen hälsa :yoparty:krama

http://nyheteridag.se/hela-listan-darfor-ar-nu-sverigedemokraterna-storsta-parti/

http://cornucopia.cornubot.se/2015/05/dnvdemoskop-partiernas-valjares-syn-pa.html

https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889/posts/10152985726586097?_rdr=p

Tack själv! :tummenupp

Att man riskerar att tappa s.k. vänner och bekanta känns som ett billigt pris att betala för att rakryggad kunna säga till barnen den dagen Sverige är kört i botten att man i alla fall gjorde det man kunde.

Den anledningen har jag i förbifarten uttryckt för några S-röstande bekanta och det behövdes inte mer för att dom skulle vakna ur hjärntvätten och börja tänka själva. Jag törs sätta en slant på att vi kommer rösta på samma parti nästa val.

Kram pårä!:)
 

bonny

Ny medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Skåne
Hoj
Mille
Det är inte min fria tolkning. Det är FN:s och jag ser den som väldigt tydlig.

Jag hade egentligen inte tänkt fortsätta debatten men du skrev en sak som fick mig att tänka om. Jag kommer att kopiera in från ditt tidigare inlägg vad du tog upp om folkmord då det är lite viktigt i sammanhanget.


" I artikel II definieras som folkmord vissa uppräknade gärningar under förutsättning att de förövats i avsikt att helt eller delvis förinta en nationell, etnisk, rasmässigt bestämd eller religiös grupp som sådan. Gärningarna som räknas upp i konventionen är

Att döda medlemmar av gruppen
Att tillfoga medlemmar av gruppen svår kroppslig eller själslig skada
Att uppsåtligen påtvinga gruppen levnadsvillkor, som är avsedda att medföra dess fysiska undergång
Att genomföra åtgärder, som är avsedda att förhindra födelser inom gruppen
Att med våld överföra barn från gruppen till annan grupp. "

Påstår du på fullt allvar att det idag förkommer ett folkmord riktat mot svenskar och att det är dags att ta detta på allvar och skydda vår kära kultur. ett hyfsat starkt påstående som har använts i alla möjliga folkmord i historien. (Kom ihåg att folkmord alltid har handlat om att skydda sig och sin kultur!) Väcker t.ex. frågan hur du ser på det att "svenskar" gifter sig med personer från andra kulturer eller om rätten för mina utländska vänner att skaffa och uppfostra sina barn efter eget huvud. Funderar även på vad du i övrigt vill genomföra för att skydda oss mot detta... Vi pratar ju trots allt om att skydda oss mot ett folkmord!
 

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Ort
Där vägen tar slut
Hoj
Kawasaki Zx1200
Liknelsen är kanske inte så dum.
Vår förra stadsminister tyckte svenskarna var barbariska.
Ullehag att zigenarna byggt Sverige. Och Mona Sahlin att midsommar var töntigt.
Dom och andra har angripit våran kultur nåt så horribelt.:gnissla
 

crossniklas

Scooterbög
Gick med
27 Feb 2005
Ort
Norrort
Hoj
SR172
Påstår du på fullt allvar att det idag förkommer ett folkmord riktat mot svenskar och att det är dags att ta detta på allvar och skydda vår kära kultur.
Ja absolut, om dagens flyktingpolitik är möjlig att upprätthålla år efter år. Men som jag påstod innan kommer verkligheten hinna ikapp. Därför är det ingen större fara än.

Sevärt klipp från Stefan Molyneux:


Väcker t.ex. frågan hur du ser på det att "svenskar" gifter sig med personer från andra kulturer eller om rätten för mina utländska vänner att skaffa och uppfostra sina barn efter eget huvud. Funderar även på vad du i övrigt vill genomföra för att skydda oss mot detta... Vi pratar ju trots allt om att skydda oss mot ett folkmord!
I min värld, tyvärr en utopi, så får dina vänner göra vad de vill, så länge det inte skadar någon annan.

Skriver du även andra etniciteter i citationstecken, eller är det just när det gäller svenskar?:rolleyes:
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
https://www.youtube.com/watch?v=jlm2YGuKfcg

Välkommen till Tyskland...






Johanne Hildebrandt
"Till skillnad från svensk media erbjuder Norge betydligt mer fakta om flyktingkrisen, med källhänvisning och allt."


http://www.aftenposten.no/nyheter/u...i-mot-en-eneste-syrisk-flyktning-8160391.html

sy35963b_doc6m7ezf8cveq6ltscjtl-zOZVCqayU2.jpg


Tält (inkl. luftkonditionering) för tre miljoner flyktingar står uppställda och klara i Saudi Arabien sedan många år tillbaka (de nyttjas en gång om året, av pilgrimer som vandrat till Mekka).
Antal flyktingar de tagit emot från Syrien eller något av sina grannländer? N-O-L-L.

Fast det viktiga är ju att komma ihåg sin skuld som svensk, kanske lite extra om man råkat föddas både som vit och man dessutom!?
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Liknelsen är kanske inte så dum.
Vår förra stadsminister tyckte svenskarna var barbariska.
Ullehag att zigenarna byggt Sverige. Och Mona Sahlin att midsommar var töntigt.
Dom och andra har angripit våran kultur nåt så horribelt.:gnissla

staTsminister FFS inte staDsminister:dummer
 

Ivil

In BP we trust.
Gick med
8 Dec 2005
Ort
Svealand
Hoj
-
Nu får man åka tåg gratis ochså, av humanitära skäl. :lol
Behöver inte ens legitimera sig. Dumheterna når nya höjder varje dag.
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Nu får man åka tåg gratis ochså, av humanitära skäl. :lol
Behöver inte ens legitimera sig. Dumheterna når nya höjder varje dag.

Ja. Sossarna lär ju ha låtit nazisterna transportera sig genom Sverige. Nu är det väl IS som åker snålskjuts bland massan av behövande. Hjulen snurrar runt runt, hamstern är död och uttorkad sen länge.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
German chancellor will ask UK to stand aside as she promotes ambitious plan to integrate continental Europe’s armed forces

...

The Telegraph has seen an unpublished position paper drawn up by Mrs Merkel’s party, the CDU, that sets out a detailed 10-point plan for military co-operation in Europe.

It is understood to closely reflect her thinking, and calls for a permanent EU military HQ, combined weapons procurement and a shared military doctrine.

The paper says it is “urgent” to integrate armed forces “in the face of multifaceted crises”.

Bra för England om dom tar sig ur detta EUSSR som dom håller på att bygga. Sverige lär ju vara kvar till slutet. En EU-armé är väl ett bra sätt snygga till arbetslöshetsstatistiken för unga om inte annat.

http://www.telegraph.co.uk/news/wor...ck-EU-army-in-exchange-for-renegotiation.html
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top