Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
http://www.dt.se/dalarna/ludvika/asylsokande-vagrar-lamna-bussen-i-fredriksberg

Regnar det granater i Dalarna nu också?

- - - Updated - - -

Hur i hela friden fick du ihop det?
Vi måste alla dra tillsammans till att jag är emot mångfald?
Urbota korkat eller bara ett försök att vara provocerande?
Ledsen för jag vill faktiskt inte skiva sånt här och kommer heller inte svara på sådant som bara är svammel.

För mångfald innebär i praktiken att dra åt flera håll? Kom igen nu, det är du också helt införstådd med
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Hur i hela friden fick du ihop det?
Vi måste alla dra tillsammans till att jag är emot mångfald?
Urbota korkat eller bara ett försök att vara provocerande?
Ledsen för jag vill faktiskt inte skiva sånt här och kommer heller inte svara på sådant som bara är svammel.

Nej, varken eller.

Hur skall du få folk att dra åt samma håll om de besitter helt åtskild moral och värderingar?

Genuint nyfiket på hur du menar att det skall gå till.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vem ska då ändra sig och sin inställning? Det räcker att nämna "skatt" och hur diametralt olika synsätt det är kring detta, bara mellan länder inom EU. It ain't gonna happen, but there will be war.

"vi måste.." de kan för fan inte komma överens vad som är kaviar och jordgubbar. Det är så inihelsike olika kulturer, attityder, gränsdragningar... Glöm din dröm.

Att "komma överens " innebär i detta plan att någon /några eller till och med alla måste göra avkall, prioritera bort, ändra beteende... Och det kommer alltid ligga kvar i fatet. Det finns olika förutsättningar, för olika levnadsstilar, standard, yrken, sociala strukturer osv, kopplat till plats på kartan, klimat, bördighet, naturtillgångar, yta, och liknande faktorer som är svåra/omöjliga att ändra med ett pennstreck. Där står vi och tror att alla kan, alla vill, alla måste, alla skall.
Utopia, heter det av en anledning.

Vi kommer ju överens redan idag om en hel massa saker som jag skrev i annat inlägg.
I Sverige har (hade ;) ) vi demokrati där vi alla väljer mellan olika alternativ.
Dessa alternativ är ju ganska olika men ser till att dra åt samma håll som majoriteten vill.
(lite förenklat :) )
Alternativet är att dela landet i procentuella bitar efter valresultatet eller?
Detsamma gäller EU och övriga världen.
Vi får försöka dra åt samma håll.
Det är när man INTE vill ens försöka dra åt samma håll som ett Syrien uppstår.

Jag har redan glömt den. :(
Vad är din dröm?
Ett Sverige med stängda gränser? (försöker inte vara provocerande utan vill bara veta)

Det är ju så de flesta länder lever redan idag inkl Sverige.
Man kommer överrens om att man drar åt majoritetens håll.
Inte alltid så jävla kul för dem som vill någon annanstans, men det är så det är.

Vad är allternativet. Diktatur? Silkesdiktator ( á la Putin som Markus vurmar för)? Eller "Kinokratur"?
(Hörde BTW igår att vi kanske BEHÖVER gå mot något sådan eftersom vi demokratier inte kan konkurrera längre. Men det är nästan en egen tråd. :) )

Om du vill att Sverige ska gå från sin demokrati tror jag du är minoritet och eftersom vi är demokrati får du inte igenom det. Lite moment 22... :)
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nej, varken eller.

Hur skall du få folk att dra åt samma håll om de besitter helt åtskild moral och värderingar?

Genuint nyfiket på hur du menar att det skall gå till.

OK, då är jag med.
(Jag tycker verkligen du har poänger ibland så ja ville inte svara som jag gjorde)

Hur gör vi i Sverige idag?
Vi har ganska skilda moraler/värderingar redan idag men det går ju OK för Sverige ändå.
Om man ser varje partis valresultat som en moral-värderings-kakbit så ligger vi ju redan idag långt från varandra men drar åt samma håll.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Såg att Assad intervjuades igår, jag är inte säker på att Assad är så dålig som media tycker. Definitivt inte sämre än något till buds stående alternativ i alla fall. Det där om att han släpper tunnbomber på civila måste ju vara lika verklighetsanknutet som när man påstår att Israel gör det samma på civila.

Någon om har ett tips om en någorlunda nyanserad och objektiv bild av Assad och hans regim?
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
http://www.dt.se/dalarna/ludvika/asylsokande-vagrar-lamna-bussen-i-fredriksberg

Regnar det granater i Dalarna nu också?

- - - Updated - - -



För mångfald innebär i praktiken att dra åt flera håll? Kom igen nu, det är du också helt införstådd med

Se också separat svar till Skäggot.

Jag ser inget skäl till varför det inte skall finnas mångfald i demokrati? Tvärtom.
Det är i diktaturer som mångfalden försvinner.

Att man sedan trots sina olika värderingar/moral drar åt majoritetens håll ser jag som självklart.

Att det vartefter det kommer nya inflytanden, såväl yttre som inre, så får man lov att "kursanpassa" ser jag också som självklart.

Jag vill gärna skriva till alla olika så länge det är av intresse.
Jag tycker verkligen att många här definitivt kan argumentera för sin sak, en sak som inte alltid är min sak men ändå, vilket gör det intressant.
Man får definitivt tänka till när man läser de olika inläggen.
Gäller för de flesta av trådarna här på SH förresten. :)

Man att fylla tråden med ändlösa provocerande one-liners ser jag som totalt ointressant.
(Nu vet jag att det inte var så vad gäller Skäggot)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Det som märkligt är, den stora differensen mellan de barfota som kliver i land från flottarna och de dunjacksklädda fettona som inte vill gå av bussen. Reporterjäveln frågar inte ens vad fettot tänkt att bidra med till Svenska folket.

Han kan gott bo i bussen, idioten som hyrde ut den får väl en ny av Migrationsverket ändå.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Vi kommer ju överens redan idag om en hel massa saker som jag skrev i annat inlägg.
I Sverige har (hade ;) ) vi demokrati där vi alla väljer mellan olika alternativ.
Dessa alternativ är ju ganska olika men ser till att dra åt samma håll som majoriteten vill.
(lite förenklat :) )
Alternativet är att dela landet i procentuella bitar efter valresultatet eller?
Detsamma gäller EU och övriga världen.
Vi får försöka dra åt samma håll.
Det är när man INTE vill ens försöka dra åt samma håll som ett Syrien uppstår.

Jag har redan glömt den. :(
Vad är din dröm?
Ett Sverige med stängda gränser? (försöker inte vara provocerande utan vill bara veta)

Det är ju så de flesta länder lever redan idag inkl Sverige.
Man kommer överrens om att man drar åt majoritetens håll.
Inte alltid så jävla kul för dem som vill någon annanstans, men det är så det är.

Vad är allternativet. Diktatur? Silkesdiktator ( á la Putin som Markus vurmar för)? Eller "Kinokratur"?
(Hörde BTW igår att vi kanske BEHÖVER gå mot något sådan eftersom vi demokratier inte kan konkurrera längre. Men det är nästan en egen tråd. :) )

Om du vill att Sverige ska gå från sin demokrati tror jag du är minoritet och eftersom vi är demokrati får du inte igenom det. Lite moment 22... :)
Jag ger mig i kast med att försöka förklara problematiken med hjälp av area;

Skillnaden är (fortfarande) att om du samlar samtliga 8 riksdagspartier så ligger de inom en kultur/inställning/attityd morsvarande arean på ett A4.
När man tar in EU så växer skillnaderna till A2. Tar du sen in globalt så spelar du i runda slängar på en boulebana.
Det är även skillnader inom varje parti, inom ramen för ett frimärke.
Vi människor klarar ofta av att sträcka oss utanför frimärket ibland, om allt enligt Maslow är uppfyllt. Börjar det tugga på behovstrappans övre steg, drar vi oss tillbaka till frimärket gnager der det riktigt blir det pricken av tuschpenna.
Vi är redan där, med att inte dra åt samma håll i exempelvis EU. När det "kärvar" drar alla sig tillbaka till sin kammare, till sina grundläggande värderingar, åsikter, synsätt. Direkt smalnar synsättet och "diskussionen" går i stå. Känner du igen det? Tyskland "vi kan ta emot 500000 per år i många år" Kommer 10000 München, stänger gränsen. Utopia går inte att konstruera heller där.

Sverige bör återinföra gränskontroll, ja. I syfte att skydda invånare. Av någon anledning var det få som kalla internationella flygtrafikmyndigheten för "osolidariska" bara för att man nu inte kan ta med sig mer än en tub tankräm i handbagaget.

Slopa automatiskt put. Införa tillfälligt uppehållstillstånd.
Blir lätt omvandlat till put, när tillsvidareanställning påvisas samt avlagt språkprov. Det är inte mer förkastligt än att ha betyg i gymnasiet.

Införa försörjningsplikt för anhöriga.
Det är likställt.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
OK, då är jag med.
(Jag tycker verkligen du har poänger ibland så ja ville inte svara som jag gjorde)

Hur gör vi i Sverige idag?
Vi har ganska skilda moraler/värderingar redan idag men det går ju OK för Sverige ändå.
Om man ser varje partis valresultat som en moral-värderings-kakbit så ligger vi ju redan idag långt från varandra men drar åt samma håll.

Jämför du en vänsterpartist/moderat mot en muslim/kristen och tycker att det är ungefär samma sak?:va

De skillnader vi har i Sverige är egentligen olika nyanser av samma kristna grundsyn medan skillnaden mellan islam och kristendom är oändlig, vårat multikulti-experiment har med andra ord lika stor chans att lyckas som att olja och vatten skulle blanda sig.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag ger mig i kast med att försöka förklara problematiken med hjälp av area;

Skillnaden är (fortfarande) att om du samlar samtliga 8 riksdagspartier så ligger de inom en kultur/inställning/attityd morsvarande arean på ett A4.
När man tar in EU så växer skillnaderna till A2. Tar du sen in globalt så spelar du i runda slängar på en boulebana.
Det är även skillnader inom varje parti, inom ramen för ett frimärke.
Vi människor klarar ofta av att sträcka oss utanför frimärket ibland, om allt enligt Maslow är uppfyllt. Börjar det tugga på behovstrappans övre steg, drar vi oss tillbaka till frimärket gnager der det riktigt blir det pricken av tuschpenna.
Vi är redan där, med att inte dra åt samma håll i exempelvis EU. När det "kärvar" drar alla sig tillbaka till sin kammare, till sina grundläggande värderingar, åsikter, synsätt. Direkt smalnar synsättet och "diskussionen" går i stå. Känner du igen det? Tyskland "vi kan ta emot 500000 per år i många år" Kommer 10000 München, stänger gränsen. Utopia går inte att konstruera heller där.

Sverige bör återinföra gränskontroll, ja. I syfte att skydda invånare. Av någon anledning var det få som kalla internationella flygtrafikmyndigheten för "osolidariska" bara för att man nu inte kan ta med sig mer än en tub tankräm i handbagaget.

Slopa automatiskt put. Införa tillfälligt uppehållstillstånd.
Blir lätt omvandlat till put, när tillsvidareanställning påvisas samt avlagt språkprov. Det är inte mer förkastligt än att ha betyg i gymnasiet.

Införa försörjningsplikt för anhöriga.
Det är likställt.

En j@vlig bra förklaring skulle jag säga. :)

Nåväl, på denna boulebana funkar de flesta ganska bra tillsammans.
De är några få som kastar bollar på varandra istf banan och då får vi hjälpas åt att plåstra om dem och ta dem i örat så det inte händer igen. ;)

Vi har förutom arean också antalet människor som parameter.
Om jag fortsätter din tankegång med Sverige som ett A4 och så ger jag det färgen mörkt, mörkt grå (=vår nuvarande värdering som land).
Om vi leker med tanken att avståndet till en asylsökande gör den motsvarande mycket ljusare så skulle en Norrman vara nästan samma mörka grå och en Somalier/Syrier/Indier/Australier(?) bör vara en ljusare grå.
Men man kommer behöva spilla in en hel mängd ljusare grå för att totalen skall bli ljusare.
Dessa ljusa prickar kommer dessutom med tiden att anta mer av en mörk färg snarare än tvärt om.
(Även här finns det studier som jag tror backar upp det.)
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nu kör jag en Birgit Friggebo.

Låt oss nu alla njuta av YouGov's senaste mätning. :)

yougovdelete.JPG
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jämför du en vänsterpartist/moderat mot en muslim/kristen och tycker att det är ungefär samma sak?:va

De skillnader vi har i Sverige är egentligen olika nyanser av samma kristna grundsyn medan skillnaden mellan islam och kristendom är oändlig, vårat multikulti-experiment har med andra ord lika stor chans att lyckas som att olja och vatten skulle blanda sig.

Nog kan man jämföra ideologier precis som man kan jämföra religioner.
I ideologier ligger minst lika mycket värderingar/moral som i religioner.
Skillnaden är som jag ser det att den senare är fabler och den föregående är ett intellektuellt försök att förklara hur man kan leva tillsammans och dra åt samma håll trots mångfald.
Att sedan tro att man kan basera ett samhälle på dessa fabler, istf intellekt, är väl mitt största veto mot Islam.
Och det är något som man definitivt från integrationshåll skall trycka hårt på är att lag går före religion.
Jag vill på intet sätt tillskriva "kristendomen" för våra värderingar.
Jag tycker snarare att de stulit våra humanistiska värderingar och håller dem gisslan som sina.

Skillnaden mellan Kristendom och Islam är på inget sett oändlig.
De är tom i, i mångt och mycket, närmare varandra än tex Nazism och Kommunism.
Och går man rent teologiskt så är Kristendomen betydligt mer "flippad" än Islam.
Jag har för några år sedan läst Bibeln, Koranen (på engelska) och Mormons bok.
Men även det är en annan tråd. :)

Det här mångkulturella experimentet har ju tagit oss dit vi är nu.
Varför skulle det inte fortsätta att ta oss dit vi vill komma även i framtiden?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En j@vlig bra förklaring skulle jag säga. :)

Nåväl, på denna boulebana funkar de flesta ganska bra tillsammans.
De är några få som kastar bollar på varandra istf banan och då får vi hjälpas åt att plåstra om dem och ta dem i örat så det inte händer igen. ;)

Vi har förutom arean också antalet människor som parameter.
Om jag fortsätter din tankegång med Sverige som ett A4 och så ger jag det färgen mörkt, mörkt grå (=vår nuvarande värdering som land).
Om vi leker med tanken att avståndet till en asylsökande gör den motsvarande mycket ljusare så skulle en Norrman vara nästan samma mörka grå och en Somalier/Syrier/Indier/Australier(?) bör vara en ljusare grå.
Men man kommer behöva spilla in en hel mängd ljusare grå för att totalen skall bli ljusare.
Dessa ljusa prickar kommer dessutom med tiden att anta mer av en mörk färg snarare än tvärt om.
(Även här finns det studier som jag tror backar upp det.)

Ja, på ett kortsiktigt plan dristas vi att vistas på varandras a4 i den gemensamma boulebanan. Men alltid med det egna a4at i ryggen, med det egna frimärket i tanken. Så fort det kommer inflytelser från utanför A4at, ja många gånger utanför frimärket, så backar människan tillbaka till trygghetsrutan. Det är dess natur, som inte hänger med i samhällets evolution.

Vi har tagit oss långsamt, men promillenivåer av färgskiftning genom åren. Det är vad jag bedömer som en förutsättning. Sådan är inte situationen just nu, utan den genererar successivt kollisionskurs. Ja, du får gärna kalla mig mörk i tanken, men samhällen i samhället kommer att växa så till den grad att missnöjet och frustrationen ger sig uttryck i våldsamheter.

För var dag ökar skillnaderna. Inte minskar. Allt från löneutveckling, till könsfördelningr
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vi har tagit oss långsamt, men promillenivåer av färgskiftning genom åren. Det är vad jag bedömer som en förutsättning. Sådan är inte situationen just nu, utan den genererar successivt kollisionskurs. Ja, du får gärna kalla mig mörk i tanken, men samhällen i samhället kommer att växa så till den grad att missnöjet och frustrationen ger sig uttryck i våldsamheter.

För var dag ökar skillnaderna. Inte minskar. Allt från löneutveckling, till könsfördelning

Jag håller med om att polariseringen kring detta helt klart ökar i vårat land.
Någonting som jag ser som betydligt värre än invandringen i sig.
Och mitt eget demokratibegrepp säger att om fler än 50% anser att något är ett problem så är det det oavsett vad jag personligen tycker. Krokben för mig själv sas. ;)

Jag ser väl inte riktigt lika mörkt på det men är ju heller inte så blind att jag inte ser att något behöver göras.
Tror det är lite var man bor och var man rör sig som gör dessa skillnader i synsätt.
Jag ser inte att min vardag blir påverkad alls eller "islamiserad" på något sätt.
Jag är säker på att om man bor i Rinkeby eller i Rosengård ser man helt andra saker än jag ser.
Kan definitivt vara så att jag är för naiv i mitt tankesätt.
Jag har som jag skrev i en annan tråd inte svaret på allt och jag vet det. :)

Wörd!
Och där har vi nog en större anledning till global oro än för något annat. :(
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Du menar att det kaos landet befinner sig i nu är något vi ville uppnå?:näsblod

Kaos? :va
Du verkar ju ha el iaf eftersom du skrivit ditt inlägg. ;)
Nog kan jag vara lite naiv i mitt synsätt ibland det medges,
men att vi har kaos i landet vill jag nog inte skriva under på. :)
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kaos? :va
Du verkar ju ha el iaf eftersom du skrivit ditt inlägg. ;)
Nog kan jag vara lite naiv i mitt synsätt ibland det medges,
men att vi har kaos i landet vill jag nog inte skriva under på. :)

Vad går din gräns för kaos?
Sopor varhelst du går, längs vägar och i städer.
Karolinska klarar inte patientsäkerheten, skolorna klarar inte av att leverera mer än 90% behöriga till gymnasiet, infrastruktur som är utarmad och åtgärdas med temporärt lapptäcke, poliserna begår strömhopp från yrket, vi är oförmögna att försvara vårt land, hundratals gatubarn i städerna, en bostadsmarknad vi inte ens bör nämna, äldreomsorg på knä, imamer som rekryrerar is-aktivister, kvinnor som lever under strikt sharialag i några utav våra 50-no go zoner, kravaller på gator /torg mellan olika utomeuropeiska folkslag, attacker mot räddningstjänsten, psykvården som är helt trasig med tragedier som utkomst, slaveri på våra väger, byggen och massageinstitut...

Helt ok? Inga konstigheter?
Förkovra dig i microfilmsarkivet på ditt lokala bibliotek. Välj ett valfritt år från 80tal eller tidigare. Samla dig en uppfattning mot vad som sker dagligen, veckovis och fåtal tillfällen.

Men vi har iaf hyggligt bredband, billig mat och massa kinesiska prylar som håller från tolv till middag.
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Vad går din gräns för kaos?
Sopor varhelst du går, längs vägar och i städer.
Karolinska klarar inte patientsäkerheten, skolorna klarar inte av att leverera mer än 90% behöriga till gymnasiet, infrastruktur som är utarmad och åtgärdas med temporärt lapptäcke, poliserna begår strömhopp från yrket, vi är oförmögna att försvara vårt land, hundratals gatubarn i städerna, en bostadsmarknad vi inte ens bör nämna, äldreomsorg på knä, imamer som rekryrerar is-aktivister, kvinnor som lever under strikt sharialag i några utav våra 50-no go zoner, kravaller på gator /torg mellan olika utomeuropeiska folkslag, attacker mot räddningstjänsten, psykvården som är helt trasig med tragedier som utkomst, slaveri på våra väger, byggen och massageinstitut...

Helt ok? Inga konstigheter?
Förkovra dig i microfilmsarkivet på ditt lokala bibliotek. Välj ett valfritt år från 80tal eller tidigare. Samla dig en uppfattning mot vad som sker dagligen, veckovis och fåtal tillfällen.

Men vi har iaf hyggligt bredband, billig mat och massa kinesiska prylar som håller från tolv till middag.

Tja, någonstans i klass med Syrien går väl mitt begrepp för kaos.
12 Miljoner människor på flykt, vet inte hur många hundratusen döda och mångdubbelt fler skadade.
Skulle vilja säga att våran välklippta gräsmatta till land är en dröm.
OM jag tyckte att vi hade kaos i landet skulle jag nog fundera på att emigrera.
Men vid det tillfälle vi har kaos i tom Sverige finns det nog få andra säkra ställen på planeten som är säkra.

Men som sagt problem finns och vi kan bli bättre på mycket det är sant. :fakta
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kaos, kris, katastrof, krig. Det är väl den vedertagna trappan. Kaos för dig är allstå krig.
Det kan ju vara därför vi inte riktigt förstått varann...

Det som jag tycker är tråkigt att höra, som gör mig ledsen,är den mentala flatheten kring synen på vårt svenska samhälle "i jämförelse med Syrien är det en välklippt gräsmatta"
Ja fine. Det är ingen sandöken men bara för att den är grön, men egentligen består till del av plast och tistlar behöver ju inte betyda att det är bra, när den inte varit så illa skött förut. Hur man kan va nöjd med resultatet efter vad du betalar är för mig en gåta.

För mig är det en småskalig bedrift att lyckas få landet till en grön gräsmatta igen, jämfört med den fina tanken men inte så simpla drömmen om en enhetlig mångkultur.
För det är just enighet som är en förutsättning för stabilitet.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
OK, då är jag med.
(Jag tycker verkligen du har poänger ibland så ja ville inte svara som jag gjorde)

Hur gör vi i Sverige idag?
Vi har ganska skilda moraler/värderingar redan idag men det går ju OK för Sverige ändå.
Om man ser varje partis valresultat som en moral-värderings-kakbit så ligger vi ju redan idag långt från varandra men drar åt samma håll.

Nej, vi besitter likartade värderingar, hur många partier anser det t.ex berättigat att skada medmänniskor som straff?

Edit Skriver på luren, blir kortare än vanligt då...
 
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top