Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Regeringen öppnar upp för flyktingförläggning i tältläger. I Sverige.

Från tält i närområdet, till tält i Sverige.
Det verkar väl genomtänkt? Eller?
Winter is coming.

Nyligen utbröt tumult på en förläggning (i hus), då wifi stängts ned.

Ser med viss skepsis på hur kommande tid kommer att te sig för nationalstaten Sverige.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Regeringen öppnar upp för flyktingförläggning i tältläger. I Sverige.

Från tält i närområdet, till tält i Sverige.
Det verkar väl genomtänkt? Eller?
Winter is coming.

Nyligen utbröt tumult på en förläggning (i hus), då wifi stängts ned.

Ser med viss skepsis på hur kommande tid kommer att te sig för nationalstaten Sverige.

Så, det var slutet på den invasionen för den här gången. Eftersom lyxhotell strax utanför Sundsvall inte duger så antar jag att tält på leråker i Skåne inte faller "flyktingarna" i smaken alls. Det kommer inte komma en enda "flykting" till om det blir verklighet med tälten.

Själv är jag lyrisk, förutsättningarna har aldrig varit bättre att uppnå förändring.

- - - Updated - - -

tes.

(F ö undrar jag om inte Shpongle är en försiktig comeback under pseudonym/pseudonym?)

Det är klart det är, knowing a Loco when you see hen.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Så, det var slutet på den invasionen för den här gången. Eftersom lyxhotell strax utanför Sundsvall inte duger så antar jag att tält på leråker i Skåne inte faller "flyktingarna" i smaken alls. Det kommer inte komma en enda "flykting" till om det blir verklighet med tälten.

Själv är jag lyrisk, förutsättningarna har aldrig varit bättre att uppnå förändring.

- - - Updated - - -

Det är klart det är, knowing a Loco when you see hen.

Det blir nog ganska självreglerande, men skulle inte det innebära att det blir ett koncentrationsläger?

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Detta är den bästa dagen i svensk politik sedan valet. På grund av den politiska överhetens och medias korrekthet har DÖ dött, flyktingar får bo i tält och som grädde på moset eftersöks sex araber för terrorhot vad det betygar.

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Detta är den bästa dagen i svensk politik sedan valet. På grund av den politiska överhetens och medias korrekthet har DÖ dött, flyktingar får bo i tält och som grädde på moset eftersöks sex araber för terrorhot vad det betygar.

Att DÖ skulle vara slut är ju bara ett PR-stunt, lär gälla efter nästa val igen :fakta

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Förändrar det här nåt i praktiken? S+MP får väl fortfarande igenom sin budget eftersom alliansen vägrar lägga nån gemensam. Kanske dom borde sluta kalla sig för en allians helt och hållet. Känns som att den officiella överenskommelsen bara blev en tyst överenskommelse istället.

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Det tror jag inte, eftersom SD och KD blir största block :)

Det förutsätter förstås att kd genom den här manövern dels når upp till 4% och lyckas hålla sig där över nästa val. Väljarnas minne är nog inte så långt. Att de skulle bilda "block" med SD tror jag inte heller är särskilt troligt. Gissar att du menar att de inte behövs efter nästa val och det kan kanske stämma. De har ju flummat för mycket med sina profilfrågor som väl ändå måste sägas vara vad som ändå burit partiet i dess vacklande historia. Lindans på fallrepet...

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
[video=youtube;7wzkoUQT78c]https://www.youtube.com/watch?t=99&v=7wzkoUQT78c[/video]

:banana

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Det förutsätter förstås att kd genom den här manövern dels når upp till 4% och lyckas hålla sig där över nästa val. Väljarnas minne är nog inte så långt. Att de skulle bilda "block" med SD tror jag inte heller är särskilt troligt. Gissar att du menar att de inte behövs efter nästa val och det kan kanske stämma. De har ju flummat för mycket med sina profilfrågor som väl ändå måste sägas vara vad som ändå burit partiet i dess vacklande historia. Lindans på fallrepet...

Eftersom KD och SD är 100% överens i så många frågor tror jag det är en tidsfråga innan de kan samregera, tror nog det förekommer fler kontakter mellan dem än vad man vet också, eftersom de är så lika. KD kan locka de som har problem med att SD en gång var töntigt.

Mentalt har jag ställt in mig på att flytta från Sverige, det var tvunget runt klockan 1300 idag, då Morgan Johansson intervjuades i P1's lördagsintervju. Det är fullkomligt glasklart att de skall förstöra landet nu. Får inte SD egen majoritet och börjar massdeportera så är xibalba's film ovan snarast att anse en idyll.

Europa har aldrig varit mer hotat än det är nu, till och med Sovjet verkar ganska bra jämfört med ett IS-kalifat faktiskt.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Har varit en del på sjukhus under året. Kan inte låta bli att notera att haveriet institutionaliserats, dvs på varje allmän vårdinrättning finns färdiga blanketter för "papperslösa", " EU-migranter ", " gömda " osv.

Antar att ingen som besökt en akutmottagning undrar varför folk röstar på SD.

För övrigt är stora skyltar om att "allt hot och våld mot personalen polisanmäles" uppsatta. Exotiskt.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen