Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
<OT> Du kan lätt fortsätta läsa sidor som SvD, DN m.fl. genom att ta bort kakorna de lagrat på din dator. Man behöver inte ens vara särskilt teknisk. </OT>

Jag sträcker mig till att ibland orka öppna länken igen fast i inkognito-mode, men för det mesta skiter jag bara i att läsa deras artiklar. Vill de inte ha besökare så tänker inte jag påtvinga dem det ;)

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Nu förmedlar ju bara DN Kultur hela experimentet. Namnen på de som utförde det, platserna (bla Yale) och all annan info står ju klart och tydligt. Det är alltså inte DN som har utfört experimentet, ej heller är de oklara med någon sorts info (i stil med "någon har en granne som sade...").

Jag menar inte att vara dryg på något sätt men ditt svar bevisar ju snarare tesen i artikeln då du inte besvarar den på något sätt utan istället bara försöker förlöjliga DN som förmedlar den? Eller mig för den delen...
Apropå din fäbless för DN och din spelade förvåning att många tycker mainstream-media är totalt sinnessjuk i delar av sin vinklade rapportering:

Camila Astorga Díaz är reporter på Sveriges radio och en av författarna till ”Rummet”, som de senaste dagarna fått kritik för sina satiriska påhopp. Nu förs diskussioner om hennes fortsatta uppdrag på radion.

Den nyutgivna boken ”Rummet” – som är en bearbetning av en tidigare blogg med samma namn – har kritiserats för sina satiriska påhopp på författaren Qaisar Mahmood och på Svenska dagbladets ledarskribent Ivar Arpi, som enligt boken ”ser ut som en nazist”. Camila Astorga Díaz är en av initiativtagarna till ”Rummet”. Hon är också anställd som reporter på Sveriges radio. Nu ska hennes uppdrag ses över.

http://www.dn.se/kultur-noje/sr-medarbetares-anstallning-ses-over-efter-rummet-kritik/

Ironiskt nog var det jag som tyckte DN Kultur dög nu, det påverkar förmodligen min trovärdighet, åtminstone temporärt.

Utdrag från denna påstått nyanserade reporters alster:

I dagarna har sajten Rummet, som beskriver sig som en plattform för ”feminister och antirasister som rasifieras”, kommit som bok. Under rubriken ”Varför är det så skönt att knulla med vita partners” finns ett slags test – de som får 5-6 poäng får veta att ”Grattis: du är som Qaisar Mahmood! Det kommer att ta dig långt här i Norden. Du älskar Sverige och svenskarna så hårt att du borde köpa ett par knäskydd så du inte får ont i knäna när du suger av dessa härliga Vasaättlingar!”

(http://www.svd.se/rasism-ar-rasism-oavsett-avsandare)

Till alla i tråden, se till att få era händer på det sista numret av NEO som utkom i veckan, de intervjuar bland annat SVT's VD och ställer henne mot väggeno m varför de är så vänstervridna. Tidningen läggs ner nu så det blir väl ett samlarobjekt kan jag tro, alla högertidningar läggs ju ner. Först Salt, lika bra det kanske, och nu Neo. :(

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Först blev man bara trött av rubriken och inledningen, men det här var ju rent fantastiskt. Utgår från att det inte täpper till truten på alla Aftonbladet-läsare, eller SvD när deras chefredaktör orkar skriva något för den delen, som tycker sig ha sett ljuset och verkligen förstått hur dåligt det är med "hatsajter".

Läs och njut.

http://www.svd.se/sajterna-dar-hatet-flodar-fritt

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Vad ynklig eliten är. Åsiktsfrihet så länge man tycker rätt/PK.

Kritikstorm mot Christer Sandelin
Ett politiskt inlägg från artisten Christer Sandelin rörde upp heta känslor i sociala medier på tisdagsmorgonen. I inlägget, som är skrivet på Sandelins öppna Facebooksida, vill han se Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson som statsminister, och han kritiserar även den svenska flyktingpolitiken

"De som sitter i regeringen och opposition bör flytta dit till de samhällen där inget fungerar längre, finns det någon som tror att vi kan hjälpa 2 000 flyktingar som dagligen ("kommer", reds anm) in i vårt land", skriver han bland annat.

Inlägget har fått flera kända namn, som komikerna Henrik Schyffert och Karin Adelsköld att reagera kraftigt. Även Sandelins artistkollega Andreas Kleerup är kritisk. "Är det här på riktigt?", frågar sig Kleerup i kommentarfältet och skriver: "Fuck this crap. He-man lost it".

TT har sökt Christer Sandelin för en kommentar.

http://www.svd.se/kritikstorm-mot-christer-sandelin

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Dom är VÄLDIGT dåliga på att kontra fakta och statistik eller ens bemöta en åsikt om verkligheten med en åsikt.

Men att frysa ut, att hata och att fördöma, det är de experter på, "fina och gosiga vänstern" (och S, MP, M, FP, C och KD)

Goda hatet kommer aldrig dö ut...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Varför kan vi låna till invandrare från främmande länders bidrag men inte till vård av våra egna? :confused:

uploadfromtaptalk1445333704854.jpg

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Dom är VÄLDIGT dåliga på att kontra fakta och statistik eller ens bemöta en åsikt om verkligheten med en åsikt.

Men att frysa ut, att hata och att fördöma, det är de experter på, "fina och gosiga vänstern" (och S, MP, M, FP, C och KD)

Goda hatet kommer aldrig dö ut...

Hur kan en sådan som Henrik Schyffert sätta sig på de där höga hästarna? En unken vind från 90-talet som roffat åt sig av några kulturmiljoner och bor i Vasastan med en säkert hälften så gammal fru. Vem är han att tala om för svenska folket vad de skall tycka, vem ger dessa kulturarbetare luft liksom? :confused:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Varför kan vi låna till invandrare från främmande länders bidrag men inte till vård av våra egna? :confused:

View attachment 424491

Läste och tänkte skriva om Halmstad kommun som måste spara in totalt 82 miljoner kr, vilket skulle ske genom nedskärningar och besparingar inom olika myndigheter gällande skola, omsorg, arbetsmarknadsåtgärder och vården... Känns helt plötsligt löjligt i jämförelse, men ändå inte :(

Vad blir nästa steg tro?.. Med gräddfilen till arbetsförmedlingen-tjafset så är väl siktet inställt på jobben med för den delen, genom subventioner och annat påhitt...

Klart jag ser det fina i att hjälpa människor, men att rövknulla andra människor i processen, vad är framsteg i det?
I BÄSTA fall så är man ju tillbaka på ruta ett.

Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Läste och tänkte skriva om Halmstad kommun som måste spara in totalt 82 miljoner kr, vilket skulle ske genom nedskärningar och besparingar inom olika myndigheter gällande skola, omsorg, arbetsmarknadsåtgärder och vården... Känns helt plötsligt löjligt i jämförelse, men ändå inte :(
Så länge de avskaffar allt för svenskar och ger det till araber är jag nöjd.

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
http://www.st.nu/medelpad/timra/omfattande-skadegorelse-pa-boende-for-flyktingbarn

Jag kan köpa att en 2-åring kletar bajs på saker, men vuxna människor...? :dummer
Det står inte riktigt rätt till i huvudet på dessa individer.

Avföring i köket, skadade möbler och kastad mat.
Ett boende för ensamkommande flyktingbarn i Timrå har utsatts för skadegörelse.
– Det rör sig om allmänna missnöjesyttringar, säger Ulla Winberg, föreståndare.

Någon gång under natten mellan tisdag och onsdag utsattes boendet Ciceronen i Timrå för omfattande skadegörelse.
Föreståndare Ulla Winberg har polisanmält händelsen.
Enligt anmälan ska någon eller några ha kastat mat, förstört möbler och smetat avföring i flera utrymmen. Enligt Ulla Winberg har gärningsmännen bland annat hällt ut sirap och yoghurt, förstört hela köket med avföring och smetat bajs på golv och dörren till hennes personalrum.
Ulla Winberg har kontaktat en saneringsfirma – och köket har stängts.
Det finns inga misstänkta i nuläget, men bakgrunden till händelsen tros vara klagomål från de boende som har pågått under en längre tid.
– De tycker bland annat att det är för lite aktiviteter, och de vill ha en annan typ av mat, säger Ulla Winberg.
När inte önskemålen har tillgodosetts har de blivit missnöjda. I tisdags kväll hade personalen, tolkar och de boende ett möte där flera var "väldigt arga" enligt Ulla Winberg.
Under natten vandaliserades delar av boendet. Föreståndaren ser det som en form av protest.
– Ungdomar protesterar. De är inte nöjda, säger hon.
Hon tycker att händelsen är bedrövlig och oacceptabel. Hon och personalen försöker få till stånd att de boende skriver klagomålsrapporter när de är missnöjda med något. Det har inte fungerat hittills.
– De här ungdomarna har lärt sig att om de protesterar får de som de vill. Vi försöker få dem att lita på att vi vill deras bästa och att våga lyda oss.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Moderaterna och socialdemokraterna här upp om tillfälliga uppehållstillstånd. Perfekt. Bara det att det inte kommer omfatta någon förutom de tre singlar som erkänt att de varit över 35 år sedan 1997.

"Bland annat ska partierna ha enats om att införa tillfälliga uppehållstill-
stånd under tre års tid. Barnfamiljer,
ensamkommande och konventionsflykting-
ar är dock undantagna från detta. "

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Alltså vad är det för jävla trams, moderaterna har tvingat igenom att RUT skall omfatta lövkrattning i Djursholm.

Är det lösningen? :D

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Åh Herregud Stefan går all in SD-politiker:
/.../
Men det här är ingenting du har talat om tidigare, att vi ska flytta ut människor från Sverige? Du har talat med Juncker och Tusk, men inte med svenskarna?

– När frågan har kommit till mig om huruvida omfördelning ska kunna ske också från Sverige, då har jag sagt att det ska inte uteslutas. De senaste veckorna har vi haft en dramatisk ökning - från två-tre tusen per vecka till nio-tio tusen – och då kommer det här naturligtvis högre på dagordningen. Och det är därför jag har förvarnat om att vi kan komma att fatta ett sånt beslut.

Det innebär ju en total kursomläggning mot vad ni har sagt tidigare – det här handlar om att försöka få ut folk ur Sverige.

– De senaste fem-sex-sju veckorna har vi haft en dramatisk ökning, och det är vi är överens om att den situationen är inte hållbar. Så vi tar upp det här av två skäl - ett är att peka på de andra EU-ländernas ansvar. Det andra är att vi kan inte fortsätta att ta emot, på ett sådant sätt som vi vill, om det här antalet människor ska fortsätta komma. Det går inte.

Det är ju intressant att du formulerar dig så, för om det inte blir något EU-beslut om omfördelning från Sverige, då säger du: det här går inte längre. Det finns ett tak och en gräns?

Precis, den här situationen håller inte. Och det är därför det är viktigt att se hela spektrat av politiska åtgärder, ända ifrån Syrienkonflikten och det som händer i Afrika: hur tar vi oss an det på sådant sätt så att människor inte behöver fly. Nästa linje är hur man kan stödja den direkta omgivningen till Syrien, så att människor kan leva någorlunda drägligt där. Sedan har vi diskussionen med Turkiet: hur kan EU och Turkiet samarbeta så att så många inte behöver göra de här resorna upp i Europa. Och alla EU-stater måste hjälpas åt.

Sedan sammanfattar Stefan Löfven igen den signal från Sverige som överenskommelsen skickar ut:

– Signalen är den, både här inne i Sverige och utåt: Den situation vi har i Sverige den kan inte fortsätta. Den är inte hållbar ska jag säga, och då måste vi göra någonting. Men det kan också behöva göras mer.

Kan du säga någonting om vad ni behöver göra mer?

– Nej, det vill jag inte. Vi slöt överenskommelsen i morse, så vi kanske kan få fundera någon dag. Men det kan jag säga att vi gör inte såna här överenskommelser och tror att nu är det här bra. Alla förstår att det räcker inte.

/.../

http://www.svd.se/stefan-lofven-alla-forstar-att-atgarderna-inte-racker/om/flyktingkrisen-i-europa

S och M har skapat detta, nu kopierar båda SD, och folk har fortfarande mage att peka finger på SD? :va

Nyheter
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar

Foto: Liza Simonsson Fra...

Var femte trafikant respekterar inte stopplikten

En ny undersökning där Riks...

Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen

Försäkringsbolaget Svedea f...

2025 års Kawasaki Z900 uppdateras

Inför 2025 års säsong är Ka...

Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin