Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
Jag tror deras poäng är att så många säger att de inte är rasister men sedan tyder något annat på att de är det. Det är i alla fall en sida som fokuserar väldigt mycket på att hindra fri debatt och åsiktsbildning med lite glimt i ögat. Ypperligt farlig och vidrig.

Fast i dagsläget är det väl inte så farligt att vara rasist, definitionen är ju ytterst bred.

totoro

Är fulladdad ibland
Gick med
19 Jan 2009
Hoj
Kawasaki Zx1200
Kulturmarxisterna har i princip redan förlorat. Vindarna kommer endast att blåsa åt ett enda håll framöver.
Deras tid är förbi. Utvecklingen kommer aldrig att gå åt det vänsterliberala och marxistiska hållet igen.
Vanligt folk har sakta men säkert börjat inse vad ”godhet”, ”Allas lika värde”, ”Genusteorier” m.m. leder till och kommer aldrig att vilja ha det igen.
Redan nu så har t. ex. rasiststämpeln börjat förlora sin slagkraft.
Allt färre bryr sig när blir kallade för ”rasister”, ”nazister” och liknande. Orden har blivit urholkade.

Ond text från en ond sida hihi puss! Älskar texten puss!

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
– Hon möter fem till sex män. Hon blir knuffad till marken och de håller fast henne, säger Bo Andersson på polisen i Trelleborg.

Kvinnan lyckades dock komma loss genom att slå en av dem i ansiktet och hugga den andra i benet med ett multiverktyg.

– Då släpper de henne och försvinner iväg, säger Bo Andersson.

Enligt polisanmälan är det oklart vad syftet med överfallet var. I nuläget rubriceras det som försök till rån.

Ja, undrar vad syftet kan ha varit.

http://www.trelleborgsallehanda.se/trelleborg/kvinna-blev-overfallen-av-flera-man/

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
:D

Den var fan rolig.

Angående "inte rasist, men..." (Frågan inte enbart riktad åt dig, Wunder). Jag har inte riktigt begripit mig på namnet.
Försöker de ironisera över någon som säger "jag är inte rasist, men tycker vi tar emot för många invandrare"? Vad är det som är fel i att säga så? Att alla som vill minska invandringen egentligen ÄR rasister? Hånar de alla som säger så, eller är det nåt annat som ska komma efter "men..."?

Känns ju verkligen 2013 att namnge en domän efter att invandringskritiska kallas rasister. Känns som att man lagt det bakom sig.

Jag fattar verkligen inte...
"inte rasist, men..." är ett stående skämt bland ickerasister. Det är nämligen så att de flesta rasister inte alls är medvetna om att de är rasister. Emellanåt yppar de saker som avslöjar dem. Ett typiskt exempel är "Jag är inte rasist, men..." varpå en rasistisk harang följer. Det kan vara "Jag är inte rasist, men dom där jävla somalierna borde fan skjutas direkt de försöker komma in i landet!".
Det är sällan så grovt utan oftast lite mer subtilt, men andemeningen är alltid dömande och generaliserande.

Den som säger "jag är inte rasist, men tycker vi tar emot för många invandrare" är inte nödvändigtvis rasist, men personen borde ta sej en rejäl funderare på ställningstagandet. Vad är för många och varför? Spelar de enskilda individerna någon roll? Förmodligen inser då personen att hen inte skulle ha några problem med invandring om de som kom bestod av allmänt välartade, stenrika, driftiga blonda norrmän. Det är ju trots allt skillnad på invandrare och invandrare.

Angående begreppet rasist så är det något olika människor lägger olika värderingar i.
Personligen definierar jag en rasist som:
1, En person med negativa fördomar om en ras/religion/kultur/etnicitet.
2, Applicerar dessa fördomar mot en majoritet av denna ras/religion/kultur/etnicitet.
3, Är ovillig att omvärdera enskilda individer ur denna ras/religion/kultur/etnicitet oavsett personliga egenskaper.

Ofta, men inte alltid, har rasisten också en hyllande syn på sin egen ras/religion/kultur/etnicitet, som för rasisten framstår som ett ideal hotat av de som som inte delar rasistens ras/religion/kultur/etnicitet. Inte sällan präglas rasistens omvärldsbild av att detta hot innebär oerhörda negativa samhällsomvälvningar, och att denna "domedag" är mycket nära förestående.

Jag vill förtydliga också, att alla människor har fördomar. Det är helt enkelt en del av vår natur. Det som i stort skiljer rasisten från ickerasisten är att ickerasisten iallafall försöker vara medveten om sina fördomar och är beredd att omvärdera dem, samt att ickerasisten oftast tror på människors inneboende godhet oavsett ras/religion/kultur/etnicitet.

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
"inte rasist, men..." är ett stående skämt bland ickerasister. Det är nämligen så att de flesta rasister inte alls är medvetna om att de är rasister. Emellanåt yppar de saker som avslöjar dem. Ett typiskt exempel är "Jag är inte rasist, men..." varpå en rasistisk harang följer. Det kan vara "Jag är inte rasist, men dom där jävla somalierna borde fan skjutas direkt de försöker komma in i landet!".
Det är sällan så grovt utan oftast lite mer subtilt, men andemeningen är alltid dömande och generaliserande.

Den som säger "jag är inte rasist, men tycker vi tar emot för många invandrare" är inte nödvändigtvis rasist, men personen borde ta sej en rejäl funderare på ställningstagandet. Vad är för många och varför? Spelar de enskilda individerna någon roll? Förmodligen inser då personen att hen inte skulle ha några problem med invandring om de som kom bestod av allmänt välartade, stenrika, driftiga blonda norrmän. Det är ju trots allt skillnad på invandrare och invandrare.

Angående begreppet rasist så är det något olika människor lägger olika värderingar i.
2, Applicerar dessa fördomar mot en majoritet av denna ras/religion/kultur/etnicitet.
3, Är ovillig att omvärdera enskilda individer ur denna ras/religion/kultur/etnicitet oavsett personliga egenskaper.

Ofta, men inte alltid, har rasisten också en hyllande syn på sin egen ras/religion/kultur/etnicitet, som för rasisten framstår som ett ideal hotat av de som som inte delar rasistens ras/religion/kultur/etnicitet. Inte sällan präglas rasistens omvärldsbild av att detta hot innebär oerhörda negativa samhällsomvälvningar, och att denna "domedag" är mycket nära förestående.

Jag vill förtydliga också, att alla människor har fördomar. Det är helt enkelt en del av vår natur. Det som i stort skiljer rasisten från ickerasisten är att ickerasisten iallafall försöker vara medveten om sina fördomar och är beredd att omvärdera dem, samt att ickerasisten oftast tror på människors inneboende godhet oavsett ras/religion/kultur/etnicitet.
Det "stående skämtet" är alltså att inte alla människor utan förbehåll accepterar de epitet som vänstertomtar kastar på dem när de har slut på sakliga argument.
Kul skämt..

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM

Nyfiken på den "ickerasist" som är beredd att omvärdera sina "fördomar" emot de vita epitet som röstar på sd....

Hur definierar du en person som har negstiva erfarenheter av dina ovan angivna tre punkter?

Med punkten tre utesluten , försvinner nog majoriteten av de initiala rasisterna.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Alltså, den här "Granskning Sverige" är så ju jävla ointressant.
Genomlidigt, verkligen GENOMLIDIGT mig igenom 3-4 av alla hans cirka 100 filmklipp, och nästan varje sekund gör mig bara mer irriterad och skapar mer förakt mot HONOM, även då jag ofta inte gillar de människors åsikter eller handlingar som han intervjuar.
Hyfsat värdelös egenskap som intervjuare... Är väl därför han bara sitter i sitt pojkrum(?) med en billig och kass mikrofon och en mobil...

Vem bryr sig om de totalt oviktiga ämnen och "intervjuer" som denna tomte tar upp?
Han verkar mest bara älskar och lever på att poängtera små felaktigheter som t.ex. uttalande av ett namn på en tyskt ort och i allmänhet bara provocera fram små snesteg hos sina "fiender" och sedan klippa in sig själv där han förstorar en liten sak till större än en zeppelinare...

Det enda som får min respekt i hans klipp är när folk lägger på i örat på honom. Enda vettiga de kan göra, med full förståelse.

https://www.youtube.com/watch?v=UnkjM9WRJH4

Ett kort men bra exempel.
Vem fan tror eller bryr sig att eller om det är 140% kommunism-anda hos Aftonbladet. Det är bara att vara lika kritisk när man läser deras artiklar som när man läser Avpixlat. Så va det med den saker, varför lägga så mycket energi och passiv aggressivitet som den här individen gör?...

Han förstör mer, speciellt för sig själv och sina egna intressen, än vad han bygger upp och stödjer.

En digital och jävligt barnslig parasit.

Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Over reaktion of 2015 är now utsedd.

:gnissla

Förstår att du syftar på mig men kontrar med att den tomten har överreagerat i flera år, inte bara 2015.
Ge han en medalj för 2014 också, minst. :mattias

Att jag skriver att jag är trött på hans intetsägande och "intetgivande" telefon-tjat är ingen överreaktion.

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Förstår att du syftar på mig men kontrar med att den tomten har överreagerat i flera år, inte bara 2015.
Ge han en medalj för 2014 också, minst. :mattias

Att jag skriver att jag är trött på hans intetsägande och "intetgivande" telefon-tjat är ingen överreaktion.
Varför lyssnar du på det då? Det går ju inte direkt som radioreklam.

Jag tycker han är tjatig, obstinat, småaktig - och briljant.

Smagatusk

Guest

Jag tyckte han hade lite poänger i början, men efterhand som han blivit "hyllad" på sin egna Youtube-kanal så har hans ego växt känns det som. Hans pinsamma fråga "tar du avstånd från kommunism" som han drar snabbare än den intervjuade hinner plocka upp luren och svara, sänker betyget till den grad att åtminstone jag slutat att lyssna på honom.

Smagatusk

Guest

Tack för ett utförligt svar!

Jag tycker vi tar emot för många. Och med "för många" menar jag för många som inte kan bidra till samhället. Vems fel det är att de inte jobbar kan bara de själva svara på. Om det sen är norrmän, polacker eller somalier som kommer hit och lever på bidrag spelar ingen roll.

Angående dina tre punkter kan jag väl hålla med dig. Dock tycker jag det du nämner i punkt två blir lite kontradiktoriskt. Har man "bara" fördomar mot en majoritet, har man ju faktiskt omvärderat väldigt många individer (punkt tre), vilket du menar att en rasist inte kan.

Du skriver "Inte sällan präglas rasistens omvärldsbild av att detta hot innebär oerhörda negativa samhällsomvälvningar, och att denna "domedag" är mycket nära förestående." . Det är här som du gör alla som röstar på SD eller vill ha en reglerad invandring till rasister. Snyggt! Eller inte.

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...Du skriver "Inte sällan präglas rasistens omvärldsbild av att detta hot innebär oerhörda negativa samhällsomvälvningar, och att denna "domedag" är mycket nära förestående." . Det är här som du gör alla som röstar på SD eller vill ha en reglerad invandring till rasister. Snyggt! Eller inte.

Jag tror inte alla som röstar på SD är rasister.
Jag tror också att en hel del som röstar på SD är rasister enligt Wunders tre punkter (som jag nog tycker är både förklarande samt hänger ihop).
Jag tror dessutom att en del som inte tycker/tror sig vara rasister nog är det enligt sagda punkter.
Det behöver dock inte betyda att de är "dåliga" människor!
Jag tror vidare att dessa personer också finns i andra partier.
Sedan tror jag att procenten av dessa personer skiljer sig mellan partierna.

Jag tror heller inte att alla som röstar på SD tror på att det är "oerhörda negativa samhällsomvälvningar, och att denna "domedag" är mycket nära förestående".
Och därav har inte Wunder satt = mellan SD-väljare och rasister.
Men jag tror man tycker/tror det är tillräckliga(för stora?) kommande omvälvningar för att reagera.
Kan vara så att ju längre ut på skalan man är, dvs domedagen börjar imorgon, ju längre ut på rasist skalan är man.
Och konstigt vore det ju annars. :va

Bara mina 2 och som vanligt fullt av tror och kanske. :)

Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Hoj
-
Flyktingkrisen har tvingat ner Malmö stad på knäna. Förra veckan kom det över 300 ensamkommande flyktingbarn och ungdomar till Malmö på en enda natt. Det är den högsta siffran någonsin.

• Mötesplatser för äldre och personer med psykisk ohälsa ska stängas ner.

• Hembesök hos 75-79 åringar har slopats.

• Fältgruppen har skrotats, stadsområdet står nu utan offensivt trygghetsarbete till unga efter kontorstid.

• Minskad verksamhet och begränsade öppet*tider på allaktivitetshusen i Hermods*dal och Lindängen.

Nu tvingas stadsområdet skära ner ännu mer:

• Det ska bli svårare för äldre att få plats på äldreboenden.

• Anställda som blir sjuka ska inte alltid ersättas med vikarier.

• Hemtjänsten kommer inte utföra alla beviljade serviceinsatser.

• Personer med funktionsnedsättning och äldre får inte samma hjälp som tidigare att komma ut och delta i aktiviteter.

Malmö borde väl ändå vara Sveriges rikaste stad med tanke på den stora mängd flyktingar dom har tagit emot. Vad gör dom med pengarna egentligen?

http://www.sydsvenskan.se/malmo/fly...nana--samtidigt-bloder-stadsomradena-pengar-/

Nyheter
Indian Springfield SE

Indian Springfield var en h...

Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom