Jag hade varit nöjd med min politiska åskådning sedan jag gick i sexan i alla fall, tala för dig själv .http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/lenamellin/article22147327.ab
Kvinnor 18-14 år - 1,8% kan tänka sig rösta på SD
Kvinnor 25-34 år - 15,1% kan tänka sig rösta på SD
Kan man tro/tänka sig att tjejer vars livserfarenhet/liv inte är mycket mer än grundskolan och gymnasiet, och de stora intressen tenderar att vara blogga, andra bloggerskor och att shoppa (stenhård generalisering) inte är så insatta eller ens intresserade utav politik eller vad som händer både nationellt som internationellt!?...
Sen vid 25-34 års ålder så har verkligheten (och politiken) dykt upp mer i deras liv och "helt plötsligt" är inte F!, V och MP så intressanta längre...
Samtidigt, inte konstigt att ett visst/vissa partier vill ha rösträtt från 16 års ålder, en ålder där du anses för ung för att dricka alkohol, ganska nyligen får köpa energidryck, inte gå på krogen och helt enkelt inte är myndig...
Hur många människor skulle som 25-30 åring eller äldre vara nöjd med sitt politiska beslut som 16-åring?...
Jag hade varit nöjd med min politiska åskådning sedan jag gick i sexan i alla fall, tala för dig själv .
Att barn lätt indoktrineras är vad du ser i opinionen.
Verkligen tråkigt, men hur dålig förälder kan man bli egentligen??
Nja, jag tycker att vissa värderingar måste föras över.Fast det är väl ganska så rätt att låta barnen utforma sin egen inställning?
Nja, jag tycker att vissa värderingar måste föras över.
Visst spelrum bör dock uppmuntras, typ vilken republikansk presidentkandidat man gillar mest.
Programmeringen sköter skolan så det kräver att man guidar.Värderingar kommer alltid att föras över, men jag tror att det tar mognad att sjunka in till fullo.
Jag tror alltså mer på mognad än programmering.
Granestrands åsikt fick mothugg från Expos Daniel Poohl, som varnade för att journalistiken, efter höstens exceptionella inflöde av människor och skiftade debatt, kan anamma en högerpopulistisk logik.
– Jag är orolig att vi ska flytta in varenda jäkla samhällsproblem i den här så kallade invandringsfrågan som dessutom riskerar att berättas på ett ganska snävt, förenklat sätt som är uppfunnet av extremhögern.
Fast det är väl ganska så rätt att låta barnen utforma sin egen inställning?
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|