Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Merkel säger att "flyktingar från Syrien och Irak ska vara beredda på att återgå till sina hemländer när kriget är över".

Arnstad tar lugnande. ..
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Fast varför skulle en nazist kalla någon för rasist, jag får inte ihop det?
För det första tror jag inte att det stämmer men hypotetiskt då: om det var någon typ av nazist enligt Aftonbladet, vad det nu är nu för tiden, så skulle den personen med all rätt ändå kunna anklaga araberna som våldtar vita kvinnor och barn för rasist, eftersom araberna är det. Bara för att den ene är nazist är liksom inte den andra automatiskt icke rasist.

Men jag tror det bara är trams oavsett.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
För det första tror jag inte att det stämmer men hypotetiskt då: om det var någon typ av nazist enligt Aftonbladet, vad det nu är nu för tiden, så skulle den personen med all rätt ändå kunna anklaga araberna som våldtar vita kvinnor och barn för rasist, eftersom araberna är det. Bara för att den ene är nazist är liksom inte den andra automatiskt icke rasist.

Men jag tror det bara är trams oavsett.

Ganska så säkert trams, fast det är ju inte så att de inte skulle gjort samma sak hemma, så knappast rent rasistiska motiv iaf.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag tror inte Sverige kan bygga en diktatur medan våra grannar är demokratier.

Tror inte jag heller men ett första steg är att faktiskt lagstifta om att få filtrera ip, därifrån är steget inte långt att ändra vad som ska filtreras.

Inte mycket det senaste halvåret som behövt döljas för att vi skulle haft ett annat klimat i debatten idag så det behövs ingen egentlig, stor censur utan enbart möjligheten att plocka bort lite väl valda siter/artiklar.

Läs gärna journalisten.se vs. journalisten.no olika värdering och syn på "dn-gate", we are stockholm-festivalen alltså, kan lova att utan alternativmedia hade största delen svenskar ansett att det svenska synsättet varit allenarådande, det är ju trots allt ett branchorgan som skrivit det.....

Men, jag vill bara göra dig och de som läser här uppmärksamma på att det pågår satsningar om att kunna få möjlighet att filtrera ip, det tycker jag är illa nog, behöver inte se en diktatur i framtiden för att vara emot det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ganska så säkert trams, fast det är ju inte så att de inte skulle gjort samma sak hemma, så knappast rent rasistiska motiv iaf.
Jag tror inte araber i arabländer våldtar arabiska kvinnor och ger sig på arabiska barn i badhusen. Att de riktar in sig på vita är väl också ganska uppenbart.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag tror inte araber i arabländer våldtar arabiska kvinnor och ger sig på arabiska barn i badhusen. Att de riktar in sig på vita är väl också ganska uppenbart.

Det vi ser som våldtäkt är inte våldtäkt i alla länder...

Finns en god anledning till att kvinnor/flickor täcker sig och inte vistas utomhus utan en man. Men det är klart dom riktar in sig där dom har minst risk för repressalier, det är ju inte som vissa vill få det till okunskap som ger dessa yttringar.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Vad tycker ni om http://www.folketsdemonstration.se/ ?

Jag har lite svårt att förstå vilka de är, och sedan är de väldigt försiktiga i sin retorik. Kul att de verkar ha rätt agenda i alla fall.

https://www.facebook.com/permalink....9250&id=100006161327235&__mref=message_bubble


Stefan Torssell
10 tim ·

Jag är lika bestört som alla andra av medias rapportering från Folkets demonstration på Norrmalms torg lördagen den 30 januari 2016.
De kom, såg och fabulerade.
För att förstå vad som händer behövs en tillbakablick. Den 11 februari 2015 hade två marockanska grabbar 12 och 9 år avvikit från ett HBV-hem i Skåne. De åkte tåg utan biljett till Malmö.
De sparkade en kvinna i magen, spottade omkring sig och gick på rälsen inne på Malmö station. Polisen bad väktare via kommunikationsradio att gripa ungarna. 9-åringen brottades ner.
Media valde att visa de mest dramatiska bilderna som hade filmats med mobiler. Folk blev upprörda. Man behandlar inte barn så. De läste in ondska hos ordningsmakten.
Men, halva svenska folket, inklusive jag själv, tänkte ett steg längre. Pojken talade arabiska, uppträdde inte som ett barn och en väktares uppgift är att få tag i ungar på rymmen, framför allt för deras egen skull.
Den okunniga opinionen blev hätsk. De förstod inte att ungar som driver omkring används av kriminella ligor för snatteri, droghandel och prostitution. Folk orkade inte tänka.
Väktaren stängdes av. Vem vill därefter utföra sitt jobb om man blir avstängd och beskrivs som ond? Ungdomarna rymde igen och hittades i knarksammanhang.
Denna människohandel har därför fått växa fritt i snart ett år. Nu lever omkring 800 ungdomar i Stockholm, Göteborg och Malmö som yrkeskriminella.
Förutom 800 yrkesligister av den mest förhärdade sorten (vi talar om gängvåldtäkter, droger, rån och misshandel) så finns mellan 55 – 63 områden i Sverige dit uniformerade personer (ambulanspersonal, brandmän,) inte kan komma in i utan poliseskort. Polisen får använda stora delar av sina resurser för att stävja denna brottslighet. De hinner inte med mycket annat.
För att inte allmänheten ska få reda på att den högsta polisledningen i Sverige tappat greppet över brottsutvecklingen så har man i sina rapporter kallat dessa ingripanden för kod 291, alltså brott som inte åtgärdas. Under de tre senaste månaderna har polisen angivit 5000 ärenden som kod 291.
Alltså genom att media har valt att beskriva utvecklingen felaktigt och en alltför stor del av befolkningen inte orkat tänka själva, så har nu brottsligheten gått in i en kritisk fas. Jag överdriver inte ett ord.
Samtidigt har riksdagen sysslat med Decemberöverenskommelsen så att parlamentarismen ska sättas ur spel. Regeringen är otydlig. Moderaterna vill inte regera. Alliansen vill inte bedriva oppositionspolitik.

Sedan några månader tillbaka så deltar jag i en helt fredlig och öppen, svagt växande demokratiskt sinnad rörelse som kallas Folkets Demonstration. Vi samlas en gång i månaden. Stämningen är god. Jag är en av talarna. Vi talare belyser olika orostecken i vår samhällsutveckling. Det handlar om riksdagens oförmåga att styra, att landsbygden är förbisedd, att invandringspolitiken verkar sakna genomtänkta mål och att landet har hamnat i en pendelpolitik. Vi vill ha ordning och reda i vårt land. Vi applåderar poliserna på plats.
Samtidigt, utan att jag hade en aning om detta, så hade flera grupper av huliganer gått ihop för att rensa upp bland de grupper med hundratals gängkriminella som har övertagit innerstäderna.
Och så ska media försöka skildra vad som sker i landet. Får journalister ingen utbildning? Lär de sig inte att göra enkla analyser?
I svepande ordalag kallar de Folkets demonstration för extremhöger och främlingsfientlig som är emot invandrare. Ekot intervjuade mig före demonstrationen. Jag berättade att ett av syftena med demonstrationen är att vi ska få tillbaka det rationella samtalet i Sverige. Att vi inte ska acceptera att människor och grupper kastar skymford och skändligheter omkring sig. Mina ord togs inte med.
Istället skildrades demonstration som främlingsfientlig. Inrikesministern Ygeman uttalar sig att vi måste få bort rasism från gator och torg och Aftonbladet lyckades få läsarna att tro vi var maskerade och att vi efter mötet drog ut på stan och slog ner invandrare.
Jag gick runt och hälsade, talade med många och gick sedan iväg med några stycken och tog en kaffe tillsammans. Jag åt en kanelbulle.
Jag skulle vilja att de som inte förstår riktigt vad som just nu sker i Sverige kunde få möjlighet att läsa denna mycket enkla redogörelse från mig och därefter själva tänka för att försöka förstå.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Mindre än tre dygn efter att någon typ av orolighet uppstått i Stockholm så har polisen upprättat en specialstyrka. Anledningen? Det misstänks att illegala invandrare drabbats av någon typ av brott.

Tillåt mig kaskadkräkas på denna regim.
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top