Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Är det inte konstigt att varenda opponent försvunnit från tråden? Var det månne inte roligt att erkänna att SD hade rätt i allt väsentligt, både analys och förslag, de senaste ca 10 åren? :D

Stackars korvgubben och bonny, de har i alla fall varandra. :krama
Jag tycker inte att man måste be om ursäkt för att man varit felinformerad.
Jag tycker inte heller att man skall fortsätta argumentera efter att man insett att man hade fel.
De får gärna komma tillbaka och argumentera i andra frågor.
I min värld har de snarare vunnit än förlorat i trovärdighet av erfarenheten.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Är det inte konstigt att varenda opponent försvunnit från tråden? Var det månne inte roligt att erkänna att SD hade rätt i allt väsentligt, både analys och förslag, de senaste ca 10 åren? :D

Stackars korvgubben och bonny, de har i alla fall varandra. :krama
Snarare är det väl som i de flesta "invandrarkritiska" trådar här på SH;
Det är mycket tyckande och rätt få påståenden.

Jag argumenterar gärna mot det senare, men vem som helst får tycka vad hen vill.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Snarare är det väl som i de flesta "invandrarkritiska" trådar här på SH;
Det är mycket tyckande och rätt få påståenden.

Jag argumenterar gärna mot det senare, men vem som helst får tycka vad hen vill.

Hur skiljer man på tyckande och påståenden?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Är det inte konstigt att varenda opponent försvunnit från tråden? Var det månne inte roligt att erkänna att SD hade rätt i allt väsentligt, både analys och förslag, de senaste ca 10 åren? :D

Stackars korvgubben och bonny, de har i alla fall varandra. :krama

Det räcker ju IOFS att alla andra politiska partier erkänner det på daglig basis, inte i ord, men genom handlingar som har varit föreslagna dom senaste tio åren...

Dom behöver ju inte ens utreda saker längre, dom bara frågar sig "hur var det nu SD sa, hur var det dom ville göra, vi kopierar det rakt av..."
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Snarare är det väl som i de flesta "invandrarkritiska" trådar här på SH;
Det är mycket tyckande och rätt få påståenden.

Jag argumenterar gärna mot det senare, men vem som helst får tycka vad hen vill.
Förstår inte vad du menar men min ideologiska hemvist har utsatts för ideliga påhopp av diverse opponenter under lång tid, ni hade alla helt fel. :)
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Och att det blir "flyktingkvarter"... det låter ju inte alls som risken finns för en ny underklass och ännu en grogrund för mer särbehandling och segregation i samhället...

Ett flyktingkvarter bestående av baracker staplade på varandra på Östermalmstorg. Det vore verkligen en syn för gudarna.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Konstigt, alla som kommer till Sverige är ju läkare och ingenjörer, som pga rasism tvingas gå på bidrag.

När inrättas tribunalen?

uploadfromtaptalk1456610878638.jpg
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ja till sverige kommer bara raketkirurger med examen i nukleärfysik, som tyvärr inte kan verifiera sin utbildning och tvingas köra taxi eller svarva kebab.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Ja till sverige kommer bara raketkirurger med examen i nukleärfysik, som tyvärr inte kan verifiera sin utbildning och tvingas köra taxi eller svarva kebab.

Det kommer många barn också.

AR-702249793.jpg&MaxW=660&MaxH=440&Q=100&IsoModifiedDate=


http://lommabladet.lokaltidningen.se/vi-har-sa-roligt-tillsammans-/20160224/artikler/702249793/1531
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
partier_13.jpg


kurva_11.jpg


tabell_37.jpg


Uppdaterad 25 februari 2016 med data från Novus - vikt 31 %. Totalt antal intervjuade 13 033. 64 procent av rösterna härstammar från telefonintervjuer baserade på obundna slumpmässiga urval (OSU).

Dagens Samhälle Poll of polls

Dagens Samhälle Poll of polls visar konsensusopinionen just nu i Sverige. Siffrorna utgör ett vägt genomsnitt av flera undersökningar.

Dagens Samhälle Poll of polls är en löpande sammanvägning av de 7–9 senaste opinionsundersökningarna. De institut som tas med är Demoskop, Ipsos, Novus, SCB, Sentio (webbpanel), Sifo, Skop, Inizio (webbpanel) samt YouGov (webbpanel).


Källa: http://www.dagenssamhalle.se/dagens-samhaelle-poll-of-polls




Men framförallt är det Moderaterna som är på tapeten bland medierna och de stora vinnarna just nu :va

Deras taktik? Sno förslagen de tidigare kallat rasistiska och numera kalla dem sina egna istället... och tyvärr verkar ju folk gå på skiten...
I det avseendet får Vänsterpartiet mer respekt av mig än Moderaterna, (V) står fast vid sin politik och vad de står för, (M) säljer ju bara ut sig till det de tror ger mest röster och pengar för tillfället... (och folk går på det)
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top