xibalba
Gudomlig sporthojare
- Gick med
- 13 May 2007
- Hoj
- GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Det här diskuterade jag lite i skolan för några veckor sedan.
Tycker knappt det är sakpolitik som är viktigt ens utan snarare hur högt man skriker mot saker man inte håller med om. En politiker idag kan ju lätt komma undan med att varken följa sin egen ideologi eller ens tala om sina egna åsikter sålänge de är aktiva på sociala medier och ledarsidor och skriker sig hesa mot andra partiers "felaktiga" beslut. Eller tom sitt eget partis "felaktiga" beslut *host* romson *host*
Du får gärna länka till något inlägg där jag lovprisat den väl fungerande svenska migrationspolitiken.Att du skriver lite i trådarna, även sedan opinionen kantrade totalt till den del av åsiktssfären där jag råkar befinna mig och där du absolut inte befinner dig.
Inget av det du skrev motsade det jag skrev, bara så du vet.Du får gärna länka till något inlägg där jag lovprisat den väl fungerande svenska migrationspolitiken.
Något sådant kommer du inte finna. Tvärtom tycker jag svensk migrationspolitik är bajs, och jag misstänker att du tycker detsamma.
Däremot skiljer vi oss förmodligen en hel del i synen på vad det beror på, och vad man ska göra åt det.
Moderaterna monterar ned välfärden, inget nytt egentligen, synd bara att landsförrädare Reinfeldt missförstod i vilken ordning han borde avreglerat välfärd respektive invandring."För att inte öka den offentliga skulden behöver antingen skatterna höjas eller utgifterna bromsas, genom exempelvis minskad personaltäthet i vård, skola och omsorg."
"För att inte öka den offentliga skulden behöver antingen skatterna höjas eller utgifterna bromsas, genom exempelvis minskad personaltäthet i vård, skola och omsorg."
Det där är ändå det lilla, det jobbiga är när de skall ha bidrag livet utDom behöver bara en liten slant extra, så det är inte så mycket som måste tas från vård skola och omsorg: http://www.svd.se/migrationsverket-begar-28-miljarder-extra/om/svenskt-flyktingmottagande
Nathalie Hager, 29, var på väg hem från en busshållplats i tisdags kväll när tre-fyra arabiska män gick till attack. Hon lyckades fly precis innan de hann våldta henne, men fick svåra skador.
– Jag blev blåslagen i ansiktet och fick ena bröstet sönderskuret medan de ropade "svenska hora", berättar Nathalie för Fria Tider.
Ja, men nu är det ute så det pågår nog en febril aktivitet att skriva något feministiskt uppror som motvikt.Man förstår varför gammelmedia är tysta. Det här är numera vardagsmat så det saknar väl nyhetsvärde.
http://www.friatider.se/de-ropade-svenska-hora-och-skar-s-nder-mitt-br-st
Ja, men nu är det ute så det pågår nog en febril aktivitet att skriva något feministiskt uppror som motvikt.
Enköping söker efter sommarstugor till nyanlända
Kommunen behöver fler bostäder för att lösa bostadsfrågan för nyanlända. Nu letar de efter sommarstugor och tomma hus och ber privata hyresvärdar om hjälp.
...
Men Svante Forslund är nöjd med hur projektet har fortlöpt hittills. Enligt honom har de hittat ett par objekt ute på landsbygden redan.
– Det finns 750 000 fritidshus i Sverige på ett ungefär, så klart är att det finns en kapacitet som inte är utnyttjad än. Enköping är ju till hälften landsbygd.
Tyvärr gömmer dom alla kontroversiella nyheter bakom betalvägg, men rubriken räcker:
http://www.folkbladet.nu/plus/1574899/ska-sharialagar-galla-i-sverige
Domstolar i Umeå oeniga...
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS