Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Det här diskuterade jag lite i skolan för några veckor sedan.
Tycker knappt det är sakpolitik som är viktigt ens utan snarare hur högt man skriker mot saker man inte håller med om. En politiker idag kan ju lätt komma undan med att varken följa sin egen ideologi eller ens tala om sina egna åsikter sålänge de är aktiva på sociala medier och ledarsidor och skriker sig hesa mot andra partiers "felaktiga" beslut. Eller tom sitt eget partis "felaktiga" beslut *host* romson *host*

Uja. :dummer

Tänk om alla(!) politiker kunde säga VAD de tycker istf vad de INTE tycker. Suck.
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Att du skriver lite i trådarna, även sedan opinionen kantrade totalt till den del av åsiktssfären där jag råkar befinna mig och där du absolut inte befinner dig. :hej
Du får gärna länka till något inlägg där jag lovprisat den väl fungerande svenska migrationspolitiken. :)

Något sådant kommer du inte finna. Tvärtom tycker jag svensk migrationspolitik är bajs, och jag misstänker att du tycker detsamma.
Däremot skiljer vi oss förmodligen en hel del i synen på vad det beror på, och vad man ska göra åt det.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Du får gärna länka till något inlägg där jag lovprisat den väl fungerande svenska migrationspolitiken. :)

Något sådant kommer du inte finna. Tvärtom tycker jag svensk migrationspolitik är bajs, och jag misstänker att du tycker detsamma.
Däremot skiljer vi oss förmodligen en hel del i synen på vad det beror på, och vad man ska göra åt det.
Inget av det du skrev motsade det jag skrev, bara så du vet.
Den som hållit till i vänstern och nu lever i ett land där VPK och S och MP anammat SDs nazistiska retorik better shut up or step up :FU
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
"För att inte öka den offentliga skulden behöver antingen skatterna höjas eller utgifterna bromsas, genom exempelvis minskad personaltäthet i vård, skola och omsorg."

:mad::dummer:huvet:4skrika:zpy
Moderaterna monterar ned välfärden, inget nytt egentligen, synd bara att landsförrädare Reinfeldt missförstod i vilken ordning han borde avreglerat välfärd respektive invandring.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Nathalie Hager, 29, var på väg hem från en busshållplats i tisdags kväll när tre-fyra arabiska män gick till attack. Hon lyckades fly precis innan de hann våldta henne, men fick svåra skador.
– Jag blev blåslagen i ansiktet och fick ena bröstet sönderskuret medan de ropade "svenska hora", berättar Nathalie för Fria Tider.

Man förstår varför gammelmedia är tysta. Det här är numera vardagsmat så det saknar väl nyhetsvärde.

http://www.friatider.se/de-ropade-svenska-hora-och-skar-s-nder-mitt-br-st
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Enköping söker efter sommarstugor till nyanlända
Kommunen behöver fler bostäder för att lösa bostadsfrågan för nyanlända. Nu letar de efter sommarstugor och tomma hus och ber privata hyresvärdar om hjälp.
...
Men Svante Forslund är nöjd med hur projektet har fortlöpt hittills. Enligt honom har de hittat ett par objekt ute på landsbygden redan.

– Det finns 750 000 fritidshus i Sverige på ett ungefär, så klart är att det finns en kapacitet som inte är utnyttjad än. Enköping är ju till hälften landsbygd.

Hoppas att det blir mer sånt här. Det skulle vara intressant att få se hur öppna präktiga båtlivssvenssons från övre medelklassen egentligen är för mångkulturen. Några asylboenden ute i skärgårdarna vore väl inte så dumt. Jag gissar på att vi skulle få se en white flight utan dess like.

http://www.stockholmdirekt.se/nyhet...till-nyanlanda/aRKpbA!GENmDA7R4ouN5zghNB7Iog/
 
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top