Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati

Fattar inte ett skit vad som händer. Brukar träna på badhusets gym. Får hoppas att man inte kommer ut mitt i en uppgörelse :näsblod

Igår läste man detta:
http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2016/03/12/stort-brak-pa-sodergatan/

Ett större bråk utspelade sig strax innan klockan 22 på lördagskvällen på Södergatan i Helsingborg. Ett tjugotal personer bråkade inne eller i anslutning till ett kafé. En person ur personalen blev misshandlad, men var inte i behov av akut sjukvård.

– När vi anlände till platsen hade gärningsmännen redan flytt från platsen. En ruta har också krossats, säger Maya Forstenius vid polisens ledningscentral.



I veckan:

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2016/03/03/stort-slagsmal-pa-soder--en-man-till-sjukhus/

Strax efter klockan 22 på torsdagskvällen ska en grupp människor ha attackerat en ensam man vid Gustav Adolfs torg på Söder i Helsingborg.

Ett vittne HD har pratat med åkte 2:ans buss och skulle stiga av på torget när hon fick syn på bråket.

– De sprang upp längs Södergatan och tillbaka ner mot torget igen och kastade sten och flaskor mot varandra. Jag blev väldigt rädd och valde att sitta kvar på bussen, berättar kvinnan.

Polisen bekräftar att någon form av slagsmål ska ha skett på platsen.

– När vi kommer till Gustav Adolfs torg är det bara en ensam man kvar och han är skadad, säger Stephan Söderholm vid polisens ledningscentral.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/helsingborg/han-kanner-sig-uppgiven-efter-helgens-stora-brak

Det var i lördags kväll som hans fönsterruta krossades. Men det hela började redan i torsdags.

– Det var ett bråk mellan ett ungdomsgäng som var här och en annan grupp. Jag sa till dem att de inte skulle bråka på mitt kafé, säger han.

Gänget slog sönder kaféet
Gänget blev utkastade och ett stort slagsmål uppstod utanför. Enligt Amir Haythm ville gänget ha knivar från hans kök och de blev arga när han inte hjälpte dem.

– Sedan kom de till mig igen på lördagen och frågade varför jag slängde ut dem och inte hjälpte dem med knivar. Nu är det din tur, sa dem och började skada stället, berättar Amir Haythm.

Fy fan :(

Incidenterna duggar tätt.

Rån på stan idag. De sköt skarpt. Satt på ett café på morgonen när det hela hände. 1 minut gångavstånd från den drabbade butiken. Två andra gäster som stod utanför på gatan såg en moped med två omaskerade individer komma körandes sakta förbi dem mot enkelriktningen. En stund senare kom två stycken tillbaka maskerade i full fart förbi på samma moppe.

Polisen var snabbt på plats med ett par civila och målade bilar. Det är väl lite skillnad på city och söder i prioriteringarna helt enkelt. Vad man nu ska lägga för värderingar i det.

http://www.hd.se/lokalt/helsingborg/2016/03/15/ranare-skot-skarpt-i-guldbutik/
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Värre lär det bli. Vi har tagit in ett stort antal stridslystna män från våldsamma kulturer. Så länge problemen är förbjudna att diskutera så blir dom svåra att lösa. Frågan är hur länge till man kan blunda nu när dom flesta vålds- och sexualbrott man läser och hör talas om begås av mena-män.

Snart har gemene man, direkt eller indirekt blivit, drabbade och då är det bara ett litet fåtal extremister som inte accepterar läget.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Gud vad ni sprider illvilliga rykten. Jag var just i Gallerian på Hamngatan, gick ut bakvägen via horgatan, ner på Sergels Torg och sedan ner i T-centralen. Såg verkligen inga fega, vita män som ni.

Fy fan vad det här landet blivit vidrigt, och anarkisten/landsförrädaren Fredrik Reinfeldt har mage att påstå att landet är strålande i en intervju idag.


fy fan
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Jag tror min hållning i asylfiaskot och EU-migrantfrågan är välkänd så jag tycker mig kunna kosta på mig lite trams.

Alla skall ut, med eller utan våld, det är min åsikt.

Risken är nog att fler väljer den ståndpunkten när fler incidenter som rapporterats på sistone kommer fram.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
På något sett kan jag ändå tycka att alla godhetsknarkande humanister kan fortsätta bo där i stan och tänka på hur synd det är om människorna bakom brotten.

Idag har jag satt potatis i varmbänken. Hoppas Schenker slutar köra ut föda till storstäderna snart.:banana
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
På något sett kan jag ändå tycka att alla godhetsknarkande humanister kan fortsätta bo där i stan och tänka på hur synd det är om människorna bakom brotten.

Idag har jag satt potatis i varmbänken. Hoppas Schenker slutar köra ut föda till storstäderna snart.:banana
Jag måste för sakens skull bara poängtera att det migrationspolitiska helvete som skapats inte endast är stadsbors förtjänst, "alla" på landsbygden tyckte socialdemokrati var toppen så länge en strid ström pengar var det enda som kom. Nu kommer det en strid ström afghaner, jag anar sannerligen annat ljud i skällan.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag måste för sakens skull bara poängtera att det migrationspolitiska helvete som skapats inte endast är stadsbors förtjänst, "alla" på landsbygden tyckte socialdemokrati var toppen så länge en strid ström pengar var det enda som kom. Nu kommer det en strid ström afghaner, jag anar sannerligen annat ljud i skällan.


Inte för att ta sossarna i försvar men det har byggts med Coneheads goda arbete i grunden. Jag är helt övertygad om att förra hösten hade sett ut på exakt samma vis oavsett s eller m.

Det som däremot är intressant är att kulturvänstern har ett så oerhört starkt inflytande.
Inte förrän Sverige fått förhållningsregler* utav EU så ändrades ljudet i skällan.

*= Nej, här finns varken bevis eller länkar men det verkar på inget sätt annorlunda. Mp gråter men går med på allt, löfven byter helt fot, inya protester från övriga EU hörs i nån omfattning mot att Sverige drar in på öppenheten . Ja förutom kulturvänstern som skriker sig hes om hur inhumana vi blivit. Eftersom EU planerat att minska invandringen som helhet kunde inte ha länder som Sverige längst bort i ena änden som står och fladdrar med vidöppna dörrar och viftar med bidrag samt välfärd.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Snart har gemene man, direkt eller indirekt blivit, drabbade och då är det bara ett litet fåtal extremister som inte accepterar läget.

En jag känner verkar vara en av dessa extremister.

Nu senast var det tydligen vårt fel att folk dör på medelhavet.
Inte IS eller de araber som faktiskt krigar och dödar folk och tvingar andra att fly, utan vårt.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
En jag känner verkar vara en av dessa extremister.

Nu senast var det tydligen vårt fel att folk dör på medelhavet.
Inte IS eller de araber som faktiskt krigar och dödar folk och tvingar andra att fly, utan vårt.

Japp, klimatförändringen är tydligen anledningen.:huvet
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Inte för att ta sossarna i försvar men det har byggts med Coneheads goda arbete i grunden. Jag är helt övertygad om att förra hösten hade sett ut på exakt samma vis oavsett s eller m.

Det som däremot är intressant är att kulturvänstern har ett så oerhört starkt inflytande.
Inte förrän Sverige fått förhållningsregler* utav EU så ändrades ljudet i skällan.

*= Nej, här finns varken bevis eller länkar men det verkar på inget sätt annorlunda. Mp gråter men går med på allt, löfven byter helt fot, inya protester från övriga EU hörs i nån omfattning mot att Sverige drar in på öppenheten . Ja förutom kulturvänstern som skriker sig hes om hur inhumana vi blivit. Eftersom EU planerat att minska invandringen som helhet kunde inte ha länder som Sverige längst bort i ena änden som står och fladdrar med vidöppna dörrar och viftar med bidrag samt välfärd.
Jag uttryckte mig nog slarvigt, jag menar inte att alliansen är bättre än vänstern i detta hänseende, tvärtom tror jag absolut inte socialdemokraterna hade varit lika idiotiska som moderaterna var. I synnerhet inte på tex Göran Perssons tid.

Min poäng är att "stockholmare" får oförtjänt kritik i ett avseende, nämligen att "vi" röstat på fel partier och politiker. Det har man ju gjort på landsbygden också, och så länge "vi" bara hade Tensta och Rosengård med problem brydde sig inte lantisarna om det heller. Nu är fiaskot utbrett och många undrar vad som hände.

Det jag menar hände var att giriga socialdemokrater ville ha generös transfereringspolitik och giriga moderater ville ha lägre skatter. Samtidigt som dessa två partier var upptagna med att förvisso införa just detta under respektive mandatperiod, så avreglerade de invandringen på en reglerad arbetsmarknad med oerhört generös välfärdspolitik, öppen för alla.

Så, jag vill sannerligen inte höra varken socialdemokrater eller moderater beklaga sig nu när deras företrädare ställt till det. De får börja med att erkänna sin skuld och be om ursäkt, samt byta sina ledarskikt. Sedan kanske jag orkar lyssna.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det jag avsåg var att viljan att öka invandringen/mottagande ligger oftast närmre storstan än dess motpart. /Slut rant
 

Maverickgoose

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Jun 2011
Ort
Roslagen
Hoj
Ja
Jag uttryckte mig nog slarvigt, jag menar inte att alliansen är bättre än vänstern i detta hänseende, tvärtom tror jag absolut inte socialdemokraterna hade varit lika idiotiska som moderaterna var. I synnerhet inte på tex Göran Perssons tid.

Min poäng är att "stockholmare" får oförtjänt kritik i ett avseende, nämligen att "vi" röstat på fel partier och politiker. Det har man ju gjort på landsbygden också, och så länge "vi" bara hade Tensta och Rosengård med problem brydde sig inte lantisarna om det heller. Nu är fiaskot utbrett och många undrar vad som hände.

Det jag menar hände var att giriga socialdemokrater ville ha generös transfereringspolitik och giriga moderater ville ha lägre skatter. Samtidigt som dessa två partier var upptagna med att förvisso införa just detta under respektive mandatperiod, så avreglerade de invandringen på en reglerad arbetsmarknad med oerhört generös välfärdspolitik, öppen för alla.

Så, jag vill sannerligen inte höra varken socialdemokrater eller moderater beklaga sig nu när deras företrädare ställt till det. De får börja med att erkänna sin skuld och be om ursäkt, samt byta sina ledarskikt. Sedan kanske jag orkar lyssna.

Är inte gnällvänster (V och MP) ett klassiskt storstadsfenomen (nu kommer jag med egna erfarenheter, inte statistik)?
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top