Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Andelen fattiga pensionärer i Stockholm blir allt fler. För många har det blivit så illa ställt att de inte ens har råd att köpa mat. Räddningen för många har blivit ideella hjälporganisationer.

Köttbullar, potatismos, lingonsylt och gröna ärtor. Tjugo kronor och då får gästerna kaffe på maten. Elisabet Servaeus är en av alla de pensionärer som den här dagen besöker Stadsmissionens äldrecenter i Stockholm för att få sig ett mål mat. Hon är också en av landets drygt 231.000 pensionärer som idag lever under fattigdomsgränsen.

– Man får gå tilll Stadsmissionen där man kan äta för 20 kronor. Annars hade jag aldrig klarat mig. Det hade jag inte gjort, säger Elisabet Servaeus.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/pensionarer-har-inte-rad-att-kopa-mat
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ja, men vilka har de röstat på hela livet...
Visst, men de har ju andra sidan förts bakom ljuset. Ingen ställde upp alternativen, de förstod inte, de borde kanske gjort det men media har ju ljugit hela tiden.
Precis som moderatväljarna, ja alla väljare egentligen.


Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ja, men vilka har de röstat på hela livet...

Det kan man inte riktigt skylla på.
Den politik som de båda stora partierna drev nyss är väldigt långt från den politik de drev förr.
Den är till och med ganska långt från den politik de förordar nu.
Det man kan lära sig av detta är att inte slentrianrösta som man brukar.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Visst, men de har ju andra sidan förts bakom ljuset. Ingen ställde upp alternativen, de förstod inte, de borde kanske gjort det men media har ju ljugit hela tiden.
Precis som moderatväljarna, ja alla väljare egentligen.


Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Skälvklart ligger inte hela skulden på deras axlar, men de kan ju knappast hållas oskyldiga.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Det kan man inte riktigt skylla på.
Den politik som de båda stora partierna drev nyss är väldigt långt från den politik de drev förr.
Den är till och med ganska långt från den politik de förordar nu.
Det man kan lära sig av detta är att inte slentrianrösta som man brukar.

Nej, och precis där ligger problemet, lite större engagemang och detta skulle nog inte vara ett så stort problem.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skälvklart ligger inte hela skulden på deras axlar, men de kan ju knappast hållas oskyldiga.
Nej visst är man ansvarig för sina val men jag säger bara att tex en gängse moderat har inte förstått att Fredrik Reinfeldt lät hundratusentals muslimer välla in i landet.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
CoTD3bHWYAA-gTt.jpg:large


Två kulturer som håller på att integreras, vänligen vänta.
Vid strul, så som gruppvåldtäkter, halshuggna präster eller massmord, ring kundtjänst på 070-burka4life så kommer de be dig ha tålamod och visa respekt...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Kvinnan letade efter sin katt när hon misstänks ha överfallits och våldtagits av flera gärningsmän under söndagskvällen.

[lite text om hur hon blivit attackerad bakifrån, slagen medvetslös och bortsläpad flera meter]

När hon vaknade till igen såg hon vad hon misstänker var tre gärningsmän som pratade på ett språk hon inte förstod. En av männen ska även ha haft en vit huvtröja på sig, enligt kvinnan.
– Mina tights hängde på ena benet, säger kvinnan som efter händelsen ringde en granne som hjälpte henne och larmade polisen.
Kvinnan fördes till sjukhus där personalen enligt henne konstaterade att hon hade blåmärken på hela kroppen och skador i underlivet.


http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23262218.ab



Ja vad fan ska man skriva?...




Och olika anmälningar på festivaler gällande våldtäkter och sexuella ofredanden har gått från 10 stycken förra året till 111 stycken än så länge i år... är ursäkten från media och politiker fortfarande "varmt väder" och för få armband bland deltagare!?...
Eller bara att tjejer tidigare år inte varit "upplysta" och därför inte anmält tidigare år...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top