Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
13516186_270578656639567_7643014191887372066_n.jpg

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
En ny skrivning införs att asylsökande, oavsett ålder, har samma rättigheter till hälso- och sjukvård som folkbokförda i Västernorrlands län.

Ändringen går helt på tvärs mot landstingets vårdvalschef Jeannette Sehlberg som varnar för konsekvenserna. Så här skriver hon i en rekommendation:

"Vi bedömer att beslutet kommer att öka väntetiderna för alla patienter, skapa oönskade undanträngningseffekter, öka det samlade trycket i ett redan ansträngt vårdsystem, kan förväntas medföra ytterligare negativ belastning på arbetsmiljön och med säkerhet kommer att medföra kostnadsökningar som i dag saknar finansiering."

Källa: http://www.st.nu/vasternorrland/var...landstinget-struntar-i-tjanstemannens-varning

Grattis till de 87% som röstade för detta.
Tyvärr drabbas ALLA....

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Hoj
utan puts
Jag väntar på det uppdaterade intraktiva armbandet och appen där man kan välja vad man för tillfället behöver skydd emot. Eventuellt med gps-funktion så man under förflyttning alltid kommer i åtnjutande av för stunden erfoderligt skydd. På så vis kan storebor bestämma om jag behöver veta om riskerna eller om ytterligare falsk trygghet är tillräckligt.

Oändliga möjligheter, juh! Snart är alla diskussioner om skyddsutrustning på mc, vajerräcken, rattonykterhet, herpes, blixthalka och mycket mera blott minnen.

Det här armbandet kommer att rädda världen, for sure! :formaköbakommig

(Min signatur har väl sällan varit mer aktuell.)

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Istället för att rösta på SD pga av alla fel/brott/kulturkrockar osv som postas i inlägg i trådan, varför inte posta saker som faktiskt kan få folk att tänka till?

Hittade detta i en intervju med Jimmie i Aftonlabdet(!).

Jimmie Å skrev:
AB- Vad är den största politiska utmaningen för Sverige framöver?

Jimmie– Det är att hålla ihop Sverige långsiktigt. Vi ser ett segregerat, polariserat, splittrat Sverige i dag, delvis på grund av invandringspolitiken men inte bara därför. Sverige är splittrat också på andra sätt och i andra riktningar. Vi behöver hålla ihop och det behöver vi göra genom välfärdssatsningar, genom integrationssatsningar och jobbpolitiken.

Väldigt bra uttryckt enligt mig! :tummenupp

Om man nu ska rösta på SD så är det pga av sådant här, inte pga av att någon blir tafsad på i ett badhus.

Återigen bara mina 2 cent... :)

Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Istället för att rösta på SD pga av alla fel/brott/kulturkrockar osv som postas i inlägg i trådan, varför inte posta saker som faktiskt kan få folk att tänka till?

Hittade detta i en intervju med Jimmie i Aftonlabdet(!).

Väldigt bra uttryckt enligt mig! :tummenupp

Om man nu ska rösta på SD så är det pga av sådant här, inte pga av att någon blir tafsad på i ett badhus.

Återigen bara mina 2 cent... :)

Det är ju precis det Åkesson och otalet andra förnuftiga personer i landet har stått och sagt gång på gång, ska det här gå reda ut måste man först och främst se till att alla drar åt samma håll.

Det funkar inte att ha flera grupperingar med totalt skilda synsätt på samhället, människovärdet osv osv i samma land om man vill behålla den välfärd och frihet vi en gång i tiden var internationellt prisade för.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Hoj
monark
05.30 SAMMANFATTNING "PUTTE I PARKEN". I nuläget har vi 7-8 anmälningar om sexuellt ofredande och i vissa anmälningar är det flera målsägande. Det är med sorg polisen konstaterar att unga tjejers upplevelse av festivalen är att deras kroppar är allmän egendom som ett antal män tar sig rätten att tafsa på. Att få främmande händer på sin rumpa, sina bröst, att man sticker in händer innanför kläder och även kysser vederbörande är vad anmälningarna innefattar. Det här är ett helt oacceptabelt beteende och det råder ingen tvekan om vilka som tar sig dessa friheter. Gäng med 7-8 killar tillhörande gruppen ensamkommande barn. Detta har skett framför scenen under uppträdanden. Två killar har gripits och hämtas av personal från boendet.

https://polisen.se/Varmland/Aktuell...2016-07-02-0744-Sammanfattning-dygn-Varmland/

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället

Två unga killar greps under fredagskvällen men släpptes kort därefter.
– I det fallet hade de gripna pekats ut under natten. De gripna var unga ensamkommande och blev hämtade av personal från ett HVB-hem, säger Per-Arne Eriksson.

Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article23103810.ab

För en gångs skull så vågar vanlig media faktiskt skriva ut lite info om förövarna.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Villan ligger i lugna Långedrag och har åtta rum utspridda på 218 kvadratmeter. Den köptes senast i januari 2015 för 6 miljoner kronor. Men när Fastighetsnämnden klubbade igenom att förvärva fastigheten i juni i år landade priset på 12,25 miljoner kronor.

– Vi tränger ut vanliga personer och driver upp priserna på en redan hårt upptrissad marknad, i detta fall med 100 procent. Där ska kommunen gå in med sina enorma muskler med hela skattekollektivet bakom sig och köpa fastigheter i dyra områden. Det är klart att ingen har råd att buda mot kommunen, säger Magnusson (M).

http://www.gp.se/nyheter/göteborg/kommunen-köpte-mångmiljonvilla-blir-flyktingboende-1.3449618

Stort grattis till förra villaägaren!

För alla budgivare, surt att bli ägda av era egna skattepengar haha

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
http://www.gp.se/nyheter/västsverig...karlstadsfestival-unga-tjejer-offer-1.3450221

GP vågar inte skriva ut att det handlar om ensamkommande flyktingbarn... Istället ifrågasätter man om eventet haft tillräckligt med vakter...
Artikeln bortplockad eller bara min telefon som kass...?

Var själv nere på festival i Holland förra helgen (DEFQON1, kan varmt rekommendera) 60k besökare och inte en sur min någonstans.
Varken såg eller hörde något bråk öht.
Fast sen är jag ju man så jag kan väl omöjligt förstå problemet...

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Artikeln bortplockad eller bara min telefon som kass...?

Var själv nere på festival i Holland förra helgen (DEFQON1, kan varmt rekommendera) 60k besökare och inte en sur min någonstans.
Varken såg eller hörde något bråk öht.
Fast sen är jag ju man så jag kan väl omöjligt förstå problemet...

Lite annat klientel. Mattslitare har svårt för dans 24/7

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
848
Lite annat klientel. Mattslitare har svårt för dans 24/7
Precis, alltså måste problemet vara en särskild typ av individ och inte att det är festival och mycket folk.
Men det är väl mer poppis att kritisera arrangörerna än att skriva som det är... :fakta

Nyheter
Nya Triumph Speed Twin 

Mitt i Triumphs fauna av ho...

MV Agusta firar med Ottantesimo Collection

Screenshot MV Agusta fir...

Helt ny Scout Sixty tillbaka

Nya Scout Sixty importeras ...

BMW visar upp Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

Sena 60S intercom

Sena 60 S med förbättrad Me...

Triumph Speed Triple 30 år