Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag röstar på sd för att inslaget om Brexit på P1 igår morse var så jävla dåligt .

Och för att jag ogillar mobbning, som nu senast, SD vill tvinga en kommun att köpa närproducerad svensk mat, de förlöjligas och det framförs att bananer inte kan odlas i Sverige. Som om sd var de första att föreslå mer närproducerad mat, jävla fittor media är.


Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Jag reagerade också på detta med maten.
Ett alldeles fantastiskt förslag som borde gälla alla kommuner! :tummenupp
Är enligt mig en skam att vi INTE köper närproducerat och även lagar riktig mat nära/i skolor och äldreboenden.
Hur man kan gömma sig bakom "upphandlingsregler" och annat skit är helt obegripligt! :dummer
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag reagerade också på detta med maten.
Ett alldeles fantastiskt förslag som borde gälla alla kommuner! :tummenupp
Är enligt mig en skam att vi INTE köper närproducerat och även lagar riktig mat nära/i skolor och äldreboenden.
Hur man kan gömma sig bakom "upphandlingsregler" och annat skit är helt obegripligt! :dummer
Mobbning, easy as that. Och trams.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Mobbning, easy as that. Och trams.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Kan nog vara så.
Vi hade en liten diskussion om detta på lunchen om när ett bra SD förslag får vara just "bra" utan att dömas av media på detta sätt.
Inte ännu verkar det iaf...
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Kan nog vara så.
Vi hade en liten diskussion om detta på lunchen om när ett bra SD förslag får vara just "bra" utan att dömas av media på detta sätt.
Inte ännu verkar det iaf...

SD´s förslag är alltid 100% bajs, och nån vecka senare när resten av partierna kopierar dom rätt av är det helt plötsligt genialiska idéer som inte alls liknar SD´s eftersom "vi är i ett helt annat läge nu" eller nåt sånt.

Media applåderar hängivet och undviker i vanlig ordning varenda frågeställning som skulle kunna bli besvärlig för den intervjuade politikern. Allt i sann skendemokratisk anda.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Dåligt drag i denna forumdelen numera. Har allt löst sig eller håller ni till någon annanstans??
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Blir väl lätt lite lugnare/tråkigare i en tråd när alla rabiata meningsmotståndare plötsligt försvinner.

Min teori är att alla korvgubbar och andra massinvandringsivrare egentligen var en och samma person, anställd på någon ljusskygg myndighet med uppgift att sprida förvirring i regeringskritiska internetdiskussioner.

Denne någon har nog helt enkelt åkt på en välförtjänt långsemester, så om nån vecka loggar nog alla alias in här igen fyllda med ny energi för att återigen ta upp kampen mot det logiska tänkandet och fosterlandskärleken.
 
Last edited:

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Den nya utlänningslagen, om det klubbas igenom måste det ju vara sd.s våta dröm. Har dom någonsin föreslagit n0got liknande?
 

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Om det inte vore för alla som kommer att undantas den nya lagen ja. Dessutom är den tidsbegränsad till tre år om jag förstod det rätt.
 

Smagatusk

Guest
Blir väl lätt lite lugnare/tråkigare i en tråd när alla rabiata meningsmotståndare plötsligt försvinner.

Min teori är att alla korvgubbar och andra massinvandringsivrare egentligen var en och samma person, anställd på någon ljusskygg myndighet med uppgift att sprida förvirring i regeringskritiska internetdiskussioner.

Denne någon har nog helt enkelt åkt på en välförtjänt långsemester, så om nån vecka loggar nog alla alias in här igen fyllda med ny energi för att återigen ta upp kampen mot det logiska tänkandet och fosterlandskärleken.

Ja, trådarna i dumpforumet börjar likna kommentarsfältet på avpixlat, bara massa ryggdunkare.

Wunder är väl den enda som skriver här emellanåt. Tycker han håller en bra nivå generellt till skillnad från übersarkastiska korvgubbe som inte kunde skriva ett enda inlägg utan att ställa ironiska, retoriska frågor. Bonny som ser ner på allt från sin 4 meter höga springare är inte heller någon jag saknar. Locomondo gjorde väl en comeback under annat nick men försvann igen. Space skriver bra i motoGP-trådarna men här var det ingen sjysst ton från honom.

Men allt är väl Sd´s fel.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Migrationsverket brukar få mängder av tips i asylärenden. Oftast kommer de från någon bekant eller släkting till den sökande som av någon anledning vill hämnas och skada personen i fråga. Eftersom myndigheten saknar rutiner för att följa upp tipsen läggs dem oftast bara in i dossier utan någon åtgärd och ligger där tills någon handläggare av en slump hittar dem. Den här gången handlade det om en kvinna från Somalia vars doss hade beställts som ett så kallat kopplat ärende till asylprövningsenheten i Flen, där jag arbetade för tillfället. Om en asylsökande anger en viss person i Sverige som sin kontaktperson eller någon annans slags anknytning som har betydelse för ärendet kallas denna person för ”kopplat ärende” på myndighetsspråk. I det här fallet angavs kvinnan som en släkting till sökanden och vi beställde hennes ärende för att kontrollera om anknytningen framgår av tidigare utredningar.

Kvinnan fick asyl i Sverige någon gång under 2000-talet och bodde sedan dess med ett permanent uppehållstillstånd, utan att ansöka om medborgarskap. När jag bläddrade i handlingar i ärendet stötte jag på ett skriftligt tips som var ett par år gammalt. Enligt tipset hade kvinnan ett uppehållstillstånd både i Norge och i Danmark när hon sökte asyl i Sverige i början av 2000-talet. Numera var hon medborgare i Norge. Uppgiftslämnaren påstod att kvinnan tagit emot socialbidrag från alla tre länder. Inte nog med det – direkt efter att hon fick asyl i Sverige reste hon till det land hon hade sökt skydd ifrån – nämligen till Somalia. Väl där sålde hon ett svensk uppehållstillstånd på anknytning till en somalisk man med tre egna barn för 120 tusen kronor. Mannen tog sig till Sverige och bor här som hennes ”man” medan hon fortsätter att bo i Norge.

Uppgifterna i tipset var graverande. Det som gick att kontrollera på en gång i hennes ärende stämde överens med innehållet i tipset – mycket riktigt ansökte hon om familjeanknytning kort efter att hon hade fått asyl i Sverige med en man med 3 barn som hon påstod var hennes egna. Dessutom fick Migrationsverket flera brev i retur från hennes folkbokföringsadress i Sverige. Jag skickade en förfrågan med kvinnans bild och fingeravtryck till norska myndigheter som någon vecka senare bekräftade att det finns en person i Norge med samma fingeravtryck – men med en annan identitet. Med alla dessa uppgifter gick jag till en av beslutsfattare som bara ryckte på axlarna: vi kunde inte göra något i fallet, inte ens återkalla hennes uppehållstillstånd.

Enligt utlänningslagen ska det krävas ”synnerliga skäl” för att återkalla ett uppehållstillstånd efter innehav i fyra år. Detta eftersom personen då anses vara förankrad i Sverige. Uppskatta ironin: personen som förmodligen var i Sverige endast tillfälligt för att besöka myndigheter och kvittera ut bidrag anses vara så förankrad efter 4 år att det inte går att återkalla hennes uppehållstillstånd även vid ett uppenbart fusk. Migrationsverket tolkar synnerliga skäl restriktivt – det ska nämligen föreligga ett grovt brott för att det skulle anses finnas synnerliga skäl.

– Det kan eventuellt handla om ett bidragsbrott men då ligger det inte på vårt bord, – fick jag höra från beslutsfattaren.

I slutändan gjorde vi ingenting i ärendet. Vi har inte ens kallat henne för en intervju – det ansågs vara meningslöst. Förmodligen fortsätter hon att använda tre olika identiteter i tre nordiska länder än idag.
https://putilov.org/2016/06/27/tre-lander-tre-identiteter/
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top