Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jag tror att du väljer att missförstå mig.



Den meningen sammanfattar på ett klockrent vis varför troende muslimer aldrig har och heller aldrig kommer att kunna samsas med andra människor, det som i deras ögon är rätt och riktigt och sanktionerat av gud är i resten av världens ögon mord, våldtäkt och allmänt svineri.
Kan du då förklara på ett sätt som jag förstår?
Kortfattat; är alla muslimer ett hot eller finns individuella skillnader?

Islam är inte den enda religionen där heliga skrifter förespråkar idioti. Dessa idiotiska inslag är något som sekulära och fredliga människor väljer att bortse från eller tolka annorlunda, oavsett vilken religion de tillhör.

Varför inte? Han var ju det...:va
Som jag skrev tidigare; de flesta religioner ser tillskriver positiva adjektiv om sina profeter, gudar och jordliga ställföreträdare. Inte sällan tillskriver de negativa saker om andra religioners profeter, gudar och jordliga ställföreträdare. Grundläggande mänsklig psykologi.

När man bedömer grupper brukar man utgå från majoriteten, varför kan man inte göra det här?
För att det är jättedumt. Människor bör i möjligaste mån bedömas som individer.

Det Wunder gör är helt naturligt för folk som inte kan argumentera för sin sak, välj ut någon enstaka detalj i motdebattörens argument och kräv att denne förklarar sig om och om igen tills han/hon tröttnar.

Ja, klart valpigt beteende
Inom retoriken kallas den typen av inlägg ad hominem. Ni argumenterar mot min person istället för mina argument.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag argumenterade för tillfället inte alls, homo or not. Däremot anmärkte jag på ditt beteende. Kalla det vad du vill.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Kan du då förklara på ett sätt som jag förstår?
Kortfattat; är alla muslimer ett hot eller finns individuella skillnader?

Hmm, ska göra ett försök. :)

Då jag förutsätter att man måste vara troende för att kunna kalla sig muslim (annars vore det ungefär som att kalla sig ateistisk kristen) måste man i någon grad sympatisera med de grundläggande värderingarna inom islam.

Religionen islam förespråkar våld mot icke-troende (detta hatbudskap predikas as we speak av imamer världen över och är inte bara något gammalt mossigt kapitel i koranen) och det visar sig om och om igen att till synes normalt fungerande muslimer födda och boendes i välmående västerländska länder helt plötsligt triggas till att begå groteska handlingar i religionens namn.

Självklart finns det många muslimer som inte drömmer om att bli en jihadkrigare. De flesta vill nog leva i lugn och ro precis som du och jag.

Problemet är att den absoluta majoriteten muslimer som kommer till Europa av naturliga orsaker inte är speciellt intresserade av att anpassa sig till vårt sätt att leva utan vill ha det som hemma, och då uppstår en konflikt när europeiska kvinnor behandlas som horor för att dom visar smalbenen osv.

Så ja, varenda muslim som kommer hit utgör ett hot mot vår västerländska kultur, våra värderingar och bidrar till att bygga upp motsättningar som på sikt kan leda till totalt kaos i Europa.

Vet inte om jag kan formulera mig klarare än så, håller du inte med ser jag fram emot ett uttömmande inlägg där du förklarar dina åsikter om samhällsutvecklingen och idéer på hur den ska vändas till det bättre.

Inom retoriken kallas den typen av inlägg ad hominem. Ni argumenterar mot min person istället för mina argument.

Vilka argument har du kommit med? Hittills har du ju mest ifrågasatt det andra skriver.
 
Last edited:

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
Som jag skrev tidigare; de flesta religioner ser tillskriver positiva adjektiv om sina profeter, gudar och jordliga ställföreträdare. Inte sällan tillskriver de negativa saker om andra religioners profeter, gudar och jordliga ställföreträdare. Grundläggande mänsklig psykologi.

Njaa, i islams skrifter blandas "positiva adjektiv" med dokumentation om att profeten var en massmördande pedofil. De sistnämnda förskönas dessutom just pga denna profet och är mer eller mindre tillåtna.

Diskuterade för en tid sen med en vän från högskolan som var just en sk sekulär muslim som du säger dig föredra framför andra.
Jag: Kan du tänka dig att se din 8 åriga lillasyster bortgift till en mångdubbelt äldre man?
Han: Aldrig!!
Jag: Varför? Mohammed gjorde ju det.
Han: *rycker på axlarna* Nej, det är ju inte fel egentligen...

Ovan är ett tydligt exempel på hur islam suddar ut människors värderingar och vänder upp och ner på vad som är rätt och fel enligt deras inneboende mänskliga instinkter. Islam är inte är som de andra religioner som du försöker bunta ihop den med. Sjukt att "ni" än idag inte lärt er se skillnad trots att islam hunnit rota sig i ert land. Vakna! :mad:
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Njaa, i islams skrifter blandas "positiva adjektiv" med dokumentation om att profeten var en massmördande pedofil. De sistnämnda förskönas dessutom just pga denna profet och är mer eller mindre tillåtna.

Diskuterade för en tid sen med en vän från högskolan som var just en sk sekulär muslim som du säger dig föredra framför andra.
Jag: Kan du tänka dig att se din 8 åriga lillasyster bortgift till en mångdubbelt äldre man?
Han: Aldrig!!
Jag: Varför? Mohammed gjorde ju det.
Han: *rycker på axlarna* Nej, det är ju inte fel egentligen...

Ovan är ett tydligt exempel på hur islam suddar ut människors värderingar och vänder upp och ner på vad som är rätt och fel enligt deras inneboende mänskliga instinkter. Islam är inte är som de andra religioner som du försöker bunta ihop den med. Sjukt att "ni" än idag inte lärt er se skillnad trots att islam hunnit rota sig i ert land. Vakna! :mad:
Tack, du behövs.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Proximus

Ny medlem
Gick med
14 Aug 2010
Ort
Uppsala
Hoj
ZX10R - 04 KTM 250 EXC-F - 07
Oc1ldlQ.png
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
För att det är jättedumt. Människor bör i möjligaste mån bedömas som individer.

Självklart, men hur har du tänkt dig att det skall gå till?

Kan man applicera den tankegången på till exempel nynazister eller någon annan valfri våldsam ideologi?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Och nu senast i Göteborg: Studentstök.
Orodebatt Den 17 juni debatterar riks-
dagen den senaste tidens stenkastning
mot poliser och räddningstjänst, bil-
bränder och annan oro i utsatta områd-
en. Debatten genomförs på begäran av
Liberalerna. Från regeringen deltar
samordningsminister Ibrahim Baylan (S)

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
You couldn't make it up ???

Bilderna är tagna från samma ställe, det ena visar tomten som Oscar Properties bygger lyxbygget 79 & Park. Det andra vart det förhoppningsvis blir flyktingläger. Närmsta granne för alla livsstilsmoderater blir hundratals araber.

uploadfromtaptalk1465382911044.jpguploadfromtaptalk1465382916469.jpg

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
You couldn't make it up ������

Bilderna är tagna från samma ställe, det ena visar tomten som Oscar Properties bygger lyxbygget 79 & Park. Det andra vart det förhoppningsvis blir flyktingläger. Närmsta granne för alla livsstilsmoderater blir hundratals araber.

View attachment 431179View attachment 431180

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Hahaha they had it coming
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Asylsökande protesterade i Fredriksberg

På onsdagskvällen demonstrerade en grupp asylsökande i Fredriksberg, eftersom de är missnöjda med maten som serveras på boendet Anneforsgården.

...

Det stora problemet, enligt talespersonen, är att personalen på asylboendet inte respekterar dem, maten kommer i plastförpackningar där kyckling, ris och sallad kan ligga blandat, vilket inte uppskattas av demonstranterna.

http://www.dt.se/blaljus/asylsokande-protesterade-i-fredriksberg
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
De tre unga männen nöjde sig inte med att knivråna sitt offer – enligt misstankarna sparkade och slog de honom även när han fallit till marken.
Skadad och livrädd våldtogs sedan mannen under knivhot.


Källa: http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article22970855.ab

Det var i området Hageby i Norrköping som trion angrep mannen med sparkar och slag. Offret var för dem helt obekant.
En av dem, en 16-åring, misstänks sedan ha tvingat med sig mannen en bort från de andra och utfört en våldtäkt. Efteråt tvingade de åtalade männen offret att ta ut pengar från en bankomat.
(2 kilometer bort, min anmärkning)

Källa: http://www.sydsvenskan.se/2016-06-09/man-ranades-och-valdtogs---man-atalas



En av de åtalade finns med bild och namn i denna artikeln som handlar om hur de vill skapa trygghet i Norrköping...
Ni får själva gissa vem av de fyra på bilderna det är....





:zpy

Mångkultur, till vilket pris som helst...
eller pris och pris... vinst såklart...
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top