Kan du då förklara på ett sätt som jag förstår?Jag tror att du väljer att missförstå mig.
Den meningen sammanfattar på ett klockrent vis varför troende muslimer aldrig har och heller aldrig kommer att kunna samsas med andra människor, det som i deras ögon är rätt och riktigt och sanktionerat av gud är i resten av världens ögon mord, våldtäkt och allmänt svineri.
Kortfattat; är alla muslimer ett hot eller finns individuella skillnader?
Islam är inte den enda religionen där heliga skrifter förespråkar idioti. Dessa idiotiska inslag är något som sekulära och fredliga människor väljer att bortse från eller tolka annorlunda, oavsett vilken religion de tillhör.
Som jag skrev tidigare; de flesta religioner ser tillskriver positiva adjektiv om sina profeter, gudar och jordliga ställföreträdare. Inte sällan tillskriver de negativa saker om andra religioners profeter, gudar och jordliga ställföreträdare. Grundläggande mänsklig psykologi.Varför inte? Han var ju det...
För att det är jättedumt. Människor bör i möjligaste mån bedömas som individer.När man bedömer grupper brukar man utgå från majoriteten, varför kan man inte göra det här?
Det Wunder gör är helt naturligt för folk som inte kan argumentera för sin sak, välj ut någon enstaka detalj i motdebattörens argument och kräv att denne förklarar sig om och om igen tills han/hon tröttnar.
Inom retoriken kallas den typen av inlägg ad hominem. Ni argumenterar mot min person istället för mina argument.Ja, klart valpigt beteende