Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Yougov_1366.jpeg


Yougov: Flyktingfrågan viktigast bland svenskar – SD största parti
Flykting- och invandringsfrågan hamnar i topp när svenskar rankar den viktigaste politiska frågan just nu. Före sjukvård, skola och arbetslöshet. Det visar den senaste väljaropinionen från Yougov.

Källa: http://www.metro.se/nyheter/yougov-...enskar-sd-storsta-parti/EVHoip!9x7k81NHsgoEM/
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Rösta på sd! Snart åker AKB också ut, sedan återtas moderaterna av riktiga moderater och riket kan räddas.

uploadfromtaptalk1464941294832.jpg

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Absolut. En muslim föds nämligen till muslim, och kommer med hjälp av religiös indoktrinering växa upp till ett potentiellt hot mot kristna (och alla andra människor som inte dyrkar en flera tusen år gammal våldsuppviglande pedofil). Alltså bör de tu hållas åtskilda.
1, Blir en muslim alltså ett hot bara genom att hen föds av muslimska föräldrar?
2, Är alla muslimer ett hot, oavsett personliga värderingar?
3, Människor som är "födda" som muslimer, men är ateister, är de också hot?
4, De som har föräldrar av olika religioner, där den ena är muslim, är de också hot?
5, Sekulära muslimer, är de också hot?
6, Anar du nån skillnad i hotfullhet mellan olika kulturer som till övervägande delen är muslimska?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
När som helst nu så kommer dessa två kulturer att integreras med varandra... när som helst, smidigt och smärtfritt...

Anledningen till att människor har rätt att klä sej (nästan) hur de vill är att det är lagstadgat. Bör den rätten enbart gälla när en kvinna vill ta av sej kläder, men inte ta på?

Själv tycker jag folk ska få klä sej hur de vill, oavsett om det är burka, naket eller SS-uniform med hakkors och allt.

Eller ville du med den bilden mest visa på skillnader i hur folk klär sej?
Ville du kanske t.o.m. insinuera att det är fel att klä sej annorlunda, om man gör det av kulturella/religiösa fel?
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
1, Blir en muslim alltså ett hot bara genom att hen föds av muslimska föräldrar?
2, Är alla muslimer ett hot, oavsett personliga värderingar?
3, Människor som är "födda" som muslimer, men är ateister, är de också hot?
4, De som har föräldrar av olika religioner, där den ena är muslim, är de också hot?
5, Sekulära muslimer, är de också hot?
6, Anar du nån skillnad i hotfullhet mellan olika kulturer som till övervägande delen är muslimska?

Om du läser det jag skrev igen och inte hoppar över meningen religiös indoktrinering så har du svar på alla dina sex frågor.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Här i Halmstad söks det istället bygglov för att ställa husvagnar på parkeringar utanför asylboenden.

"Tidigare i år ansökte Arena Hotel om ett tillfälligt bygglov på tio år för att ställa upp 17 stycken husvagnar utanför anläggningen.

Trots att byggnadskontoret bedömde att bygglovet kunde beviljas har byggnadsnämnden nu sagt nej.

Enligt nämndens ordförande Kjell Helgesson (C) är det framför allt tidsaspekten som ligger till grund för beslutet.

– Tio år är en alldeles för lång och oöverblickbar tidsperiod för den typen utav boendelösning, säger han.

HP har tidigare berättat att husvagnarna togs i bruk redan innan bygglov beviljats, något som ledde till att Arena Hotel fick betala en sanktionsavgift på drygt 54 000 kronor."

Det vore intressant att få sitta ner över en god bit mat och diskutera såna här saker med någon som följer landets utveckling utifrån och inte har matats med vänsterpropaganda sedan barnsben. Hur kan man som förtroendevald politiker ens föreslå en lösning med husvagnar/friggebodar/tält när boendekrisen är på oöverskådlig sikt och inte bara en vecka eller två? Varför vägrar man tänka längre än näsan räcker?

Kan man som icke-svensk ens förstå att vår styvmoderliga hantering av vårat eget land är på riktigt och inte ett väldigt långdraget skämt utan poäng i sikte?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
1, Blir en muslim alltså ett hot bara genom att hen föds av muslimska föräldrar?
2, Är alla muslimer ett hot, oavsett personliga värderingar?
3, Människor som är "födda" som muslimer, men är ateister, är de också hot?
4, De som har föräldrar av olika religioner, där den ena är muslim, är de också hot?
5, Sekulära muslimer, är de också hot?
6, Anar du nån skillnad i hotfullhet mellan olika kulturer som till övervägande delen är muslimska?

Du pratar om undantagen, finns gott om studier gjorda på muslimer och dess värderingar.
 

JoUh

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Norrkøping
Hoj
Tuono V4
1, Blir en muslim alltså ett hot bara genom att hen föds av muslimska föräldrar?
2, Är alla muslimer ett hot, oavsett personliga värderingar?
3, Människor som är "födda" som muslimer, men är ateister, är de också hot?
4, De som har föräldrar av olika religioner, där den ena är muslim, är de också hot?
5, Sekulära muslimer, är de också hot?
6, Anar du nån skillnad i hotfullhet mellan olika kulturer som till övervägande delen är muslimska?

Muslimer tillber en Gud vars främsta profet är en erkänt massmördande pedofil. Hur bra kan det sluta?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Om du läser det jag skrev igen och inte hoppar över meningen religiös indoktrinering så har du svar på alla dina sex frågor.
Men du menar ju på att man blir muslim redan vid födseln, och att alla muslimer är ett potentiellt hot. Eller missförstår jag dej?
Kan graden av "indoktrinering" vara varierande?

Du pratar om undantagen, finns gott om studier gjorda på muslimer och dess värderingar.
Om en majoritet tycker A och en minoritet tycker B, betyder det då att vi ska bedöma minoriteten som om de tyckte A?

Muslimer tillber en Gud vars främsta profet är en erkänt massmördande pedofil. Hur bra kan det sluta?

Jag är rätt övertygad om att de flesta muslimer inte ser deras profet som en massmördande pedofil. De flesta religioner och deras efterföljare tycks anse att just deras profeter, gudar och jordliga språkrör är schyssta människor. Människor från religioner i konflikt med dessa tycks tycka tvärtom.

Min åsikt är att all religion är skadligt för samhället (men inte nödvändigtvis för individen) och därför har graden av religiositet stor betydelse. Med andra ord har jag större tillit till en sekulär muslim än en konservativ kristen.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
VLT har tidigare skrivit att mannen i paret blev misshandlad av två tonårspojkar. Enligt nya uppgifter ska kvinnan i paret ha blivit utsatt för ofredande av samma personer strax innan, vilket ska ha utlöst bråket.

Enligt polisen ska de två tonåringarna, som inte bodde på campingen, ha dragit ner kvinnans byxor och försökt pussa henne. Polis kallades till platsen och tonåringarna avvisades.

Paret skulle ha bott i stugan till på onsdag men tvingades flytta ut redan i går, fredag.

...

Så om man blir utsatt för ett brott riskerar man att få lämna campingen?

– Det beror på händelseförloppet och vad de andra gästerna säger. I det här fallet var bråket inte parets fel men de får i alla fall lämna.

http://vlt.se/nyheter/hallstasura/1.3917807-par-utsattes-for-brott-fick-lamna-camping
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Men du menar ju på att man blir muslim redan vid födseln, och att alla muslimer är ett potentiellt hot. Eller missförstår jag dej?

Jag tror att du väljer att missförstå mig.

Jag är rätt övertygad om att de flesta muslimer inte ser deras profet som en massmördande pedofil.

Den meningen sammanfattar på ett klockrent vis varför troende muslimer aldrig har och heller aldrig kommer att kunna samsas med andra människor, det som i deras ögon är rätt och riktigt och sanktionerat av gud är i resten av världens ögon mord, våldtäkt och allmänt svineri.
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
När man bedömer grupper brukar man utgå från majoriteten, varför kan man inte göra det här?

Det Wunder gör är helt naturligt för folk som inte kan argumentera för sin sak, välj ut någon enstaka detalj i motdebattörens argument och kräv att denne förklarar sig om och om igen tills han/hon tröttnar.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Det Wunder gör är helt naturligt för folk som inte kan argumentera för sin sak, välj ut någon enstaka detalj i motdebattörens argument och kräv att denne förklarar sig om och om igen tills han/hon tröttnar.
Ja, klart valpigt beteende

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top