Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Är det så att alla individer med härkomst från en viss kultur alltid har tendenser till kulturellt betingad våldsamhet?
Kan det möjligen finnas individuella skillnader?
Om individuella skillnader finns, kan det då t.o.m. möjligen vara så att vissa individer från "våldsamma" kulturer är lämpliga att vara i Sverige?
Kan hanteringen av nya och etablerade invandrare i Sverige kanske förändras så att våldsamma tendenser minskar?

Många retoriska frågor. Välj själv om du vill fortsätta SD-resonemanget.

Våldsamma kulturer fostrar våldsamma människor. Individuella skillnader finns men bland muslimerna från mena så är andelen våldsamma och med skeva värderingar bevisligen för hög. Vi har sett resultatet av hög invandring från dessa länder. Det ser likadant ut i andra länder som har tagit emot många. Våldtäkter, sextrakasserier, rån, mord och misshandel. Utöver det har vi dessutom enorma ekonomiska kostnader. Så länge det här är vad den här typen av invandring leder till så vill jag inte ha den. Har du en lösning så är jag däremot villig att lyssna.
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Är det så att alla individer med härkomst från en viss kultur alltid har tendenser till kulturellt betingad våldsamhet?
Kan det möjligen finnas individuella skillnader?
Om individuella skillnader finns, kan det då t.o.m. möjligen vara så att vissa individer från "våldsamma" kulturer är lämpliga att vara i Sverige?
Kan hanteringen av nya och etablerade invandrare i Sverige kanske förändras så att våldsamma tendenser minskar?

Många retoriska frågor. Välj själv om du vill fortsätta SD-resonemanget.

Hur tycker du att det går?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Därför att de idioter som redan fått PUT eller medborgarskap inte kommer bli mindre idioter för att vi stoppar vettiga människor från samma kultur/ras/etnicitet/whatever.

Faktum är att vi sitter på ett antal svarte petter i landet, och fler lär de bli om vi inte gör nåt åt integrationen/segregationen.

Vi gör som på krogen när det blir fullt där, vi säger stopp redan i dörren!

Sen kastar vi ut dom som inte kan bete sig och tillämpar "En ut, en får komma in"
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Därför att de idioter som redan fått PUT eller medborgarskap inte kommer bli mindre idioter för att vi stoppar vettiga människor från samma kultur/ras/etnicitet/whatever.

Faktum är att vi sitter på ett antal svarte petter i landet, och fler lär de bli om vi inte gör nåt åt integrationen/segregationen.

Faktum är att människor är individer, och jag kan lova dej att jag mött både bra och dåliga individer från nästan varje ras/religion/kultur/etnicitet/whatever. SD-retoriken kring "alla från X är dåliga" rimmar därför väldigt illa med min erfarenhet av verkligheten.

Bättre då att ha en migrationspolitik som inte stirrar sej blind på ras/kultur/religion/etnicitet/whatever utan bedömer människors lämplighet utifrån deras individuella karakteristika.

Än bättre att ha en migrationspolitik med en helhetssyn, d.v.s. titta på hela kedjan:
* Hur kan vi jobba för att undvika att det blir ett taskigt läge i landet/regionen X?
* Hur kan vi jobba för att undvika att det blir ett taskigt läge i Sverige när folk från landet/regionen X kommer hit?

Jag antar att det är ganska ytliga relationer du haft.
Min erfarenhet av folk från kulturer med skitvärderingar är samma som mina erfarenheter av björnar.
På cirkus ser de ut att vara som människor.
Men det märks ganska snart att de är björnar.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
1RdSZxN.gif


http://www.svt.se/nyheter/inrikes/gor-din-rost-hord

Var väl ingen som missade Partiledardebatten igår!?
 
Last edited:

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Lösningen på att vi har släppt in ett stort antal totalt icke-anpassningsbara individer i landet kan väl ändå inte vara att till större grad sprida ut dom bland befolkningen i övrigt?

Jag har faktiskt aldrig hört från officiellt SD-håll att någon speciell etnicitet eller ras skulle vara genomrutten, däremot att religionen islam och dess bokstavstrogna följare är en skamfläck för mänskligheten bör väl varje tänkande människa hålla med om.

Huruvida någon kultur är bra eller dålig beror väl annars mest på vem man frågar, jag tror ändå att alla mår bäst om respektive gruppering håller sig på sin egen lilla del av jordklotet. Än har jag inte hört någon enda vettig förklaring till vad fördelarna med den fantastiska mångkulturen skulle vara (Zlatan och pizza-argumenten räknar jag inte dit) och om man ser till det faktiska resultatet av förd politik i t.ex. Malmö har jag svårt att se att vinsten med mångkulturen är på sikt heller.

Hönor är bra på sitt och rävar på sitt, men det betyder inte att det är en bra idé att blanda dom...
Nästan alla individer är anpassningsbara. Det är en fråga om hur hårda nypor man vill ha och vad det får kosta. Vissa individer är inte kostnadseffektivt att anpassa. Dessa bör ej få vara i Sverige.

Intressant jämförelse med hönor och rävar.
En räv föds nämligen som räv, och kommer med sin blotta existens att växa upp till ett potentiellt hot mot hönor.
Gäller det människor också?

Våldsamma kulturer fostrar våldsamma människor. Individuella skillnader finns men bland muslimerna från mena så är andelen våldsamma och med skeva värderingar bevisligen för hög. Vi har sett resultatet av hög invandring från dessa länder. Det ser likadant ut i andra länder som har tagit emot många. Våldtäkter, sextrakasserier, rån, mord och misshandel. Utöver det har vi dessutom enorma ekonomiska kostnader. Så länge det här är vad den här typen av invandring leder till så vill jag inte ha den. Har du en lösning så är jag däremot villig att lyssna.
Min lösning är bl.a. att införa en lämplighetsprövning parallellt med behovsprövningen, och med avgörande juridisk tyngd.
Vettiga individer välkomnas, ovettiga skickas till flyktingläger.

Sen finns det såklart miljoner andra saker som måste korrigeras i migrationspolitiken, men ingenstans ser jag ett behov av att stänga dörren för ALLA från en viss ras/religion/kultur/etnicitet/e.t.c.
Återigen, människor är individer.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Nästan alla individer är anpassningsbara. Det är en fråga om hur hårda nypor man vill ha och vad det får kosta. Vissa individer är inte kostnadseffektivt att anpassa. Dessa bör ej få vara i Sverige.

Intressant jämförelse med hönor och rävar.
En räv föds nämligen som räv, och kommer med sin blotta existens att växa upp till ett potentiellt hot mot hönor.
Gäller det människor också?

Min lösning är bl.a. att införa en lämplighetsprövning parallellt med behovsprövningen, och med avgörande juridisk tyngd.
Vettiga individer välkomnas, ovettiga skickas till flyktingläger.

Sen finns det såklart miljoner andra saker som måste korrigeras i migrationspolitiken, men ingenstans ser jag ett behov av att stänga dörren för ALLA från en viss ras/religion/kultur/etnicitet/e.t.c.
Återigen, människor är individer.

Kan du länka till något uttalande från SD som påstår det du påstår att de påstår?
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Nästan alla individer är anpassningsbara. Det är en fråga om hur hårda nypor man vill ha och vad det får kosta. Vissa individer är inte kostnadseffektivt att anpassa. Dessa bör ej få vara i Sverige.

Visst är det så, skulle statsmakten med våld tvinga hitflyttat folk att släppa sina gamla villfarelser och bli lyckliga ateister (eller kanske närmare bestämt extralight-kristna) som vi här i Sverige hade nog många av dagens problem kunnat undvikas.

Riktigt så funkar det däremot inte här i landet, ungefär precis tvärtom skulle man till och med kunna påstå att det är.

Vi slår knut på oss själva för att erbjuda hemspråksundervisning och tolktjänster till folk som bott här i X antal år, visslandes en glad trudelutt stämplar myndighetssverige OK på bygglovsansökningar för moskéer samtidigt som kyrkliga skolavslutningar och kristna högtidsdagar ifrågasätts från allt fler håll, och vi vänder raskt blicken åt ett annat håll när självutpekade flyktingar direkt efter beslut om PUT reser på semester till samma land som de påstått sig flytt hals över huvud från med kulorna vinandes runt huvudet.

Intressant jämförelse med hönor och rävar.
En räv föds nämligen som räv, och kommer med sin blotta existens att växa upp till ett potentiellt hot mot hönor.
Gäller det människor också?

Absolut. En muslim föds nämligen till muslim, och kommer med hjälp av religiös indoktrinering växa upp till ett potentiellt hot mot kristna (och alla andra människor som inte dyrkar en flera tusen år gammal våldsuppviglande pedofil). Alltså bör de tu hållas åtskilda.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Min lösning är bl.a. att införa en lämplighetsprövning parallellt med behovsprövningen, och med avgörande juridisk tyngd.
Vettiga individer välkomnas, ovettiga skickas till flyktingläger.

Sen finns det såklart miljoner andra saker som måste korrigeras i migrationspolitiken, men ingenstans ser jag ett behov av att stänga dörren för ALLA från en viss ras/religion/kultur/etnicitet/e.t.c.
Återigen, människor är individer.

Det låter som ett steg i rätt riktning iaf. Frågan är ju hur man ska lyckas sålla ut vilka som är lämpliga, hur dom ska förvaras i väntan på besked och hur vi ska få ut dom ur landet sen. Det verkar ju inte ha gått så bra med utvisningarna hittills. När jag läser såna här saker så får jag för övrigt uppfattningen att dom allra flesta är olämpliga:

http://www.allehanda.se/angermanlan...a-kvinna-och-doda-sonen-anmalda-for-olaga-hot

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/jamtland/kvinnor-vittnar-om-utsatthet-pa-asylboenden

http://www.dn.se/nyheter/varlden/manliga-flyktingar-portas-fran-simhall-i-tysk-stad/

http://www.dagenssamhalle.se/kronika/vagar-vi-tala-om-vad-som-verkligen-haende-i-koeln-24159

Jag tycker att man kan fastställa att dom har allvarliga problem med sina värderingar i länder som Marocko, Algeriet och Afghanistan. Tror du att samma saker skulle ha hänt om det hade varit människor från Japan, Kina eller Thailand? Det tror inte jag.
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Vid 06-tiden på måndagsmorgonen fick polisen in en anmäla om misstänkt våldtäkt i Timrå.

Polisen har uppgett att en kvinna har omhändertagits och förts till sjukhus samt att utredning pågår.

– Hon ska ha kommit i kontakt med några personer i Härnösand och sedan följt med dem till en plats i Timrå där det här ska hänt. Exakt vart det är vet vi inte än, säger Veronica Andersson vid polisens utredningar av grova brott i Västernorrland.

Så var det dags igen.

http://www.st.nu/blaljus/brott/anmald-gruppvaldtakt-i-timra
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
45313c73cc602bbb475b95b77e4746bf.jpg


Så ja, ge alla invandrare högre bidrag än svenskar.
Därför röstar jag sd.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
45313c73cc602bbb475b95b77e4746bf.jpg


Så ja, ge alla invandrare högre bidrag än svenskar.
Därför röstar jag sd.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Ungefär som de Attefallshus som skulle byggas i en allmän park här i stan, de skulle gå till "arbetslösa, studenter och flyktingar" och enligt uppgift kosta ca 10.000:- i hyra. Sen kröp det fram att tanken redan från början var att hyra ut dom till Migrationsverket så bygglovet drogs in...:hihi
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Ungefär som de Attefallshus som skulle byggas i en allmän park här i stan, de skulle gå till "arbetslösa, studenter och flyktingar" och enligt uppgift kosta ca 10.000:- i hyra. Sen kröp det fram att tanken redan från början var att hyra ut dom till Migrationsverket så bygglovet drogs in...:hihi
Ja de kunde ju åtminstone låta bli att låtsas att det handlar om något annat än transfereringar från svenska medborgare till utländska medborgare. Det kanske hade spelat mörka krafter i händerna dock.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Ja de kunde ju åtminstone låta bli att låtsas att det handlar om något annat än transfereringar från svenska medborgare till utländska medborgare. Det kanske hade spelat mörka krafter i händerna dock.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Begriper ärligt talat inte varför någon bryr sig om att linda in såna här svenskfientliga beslut längre, alla vet ju vid det här laget att Svensson gladeligen drar ner byxorna och tar emot allt som bjuds rätt upp i stolgången då det är för "en god sak".
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Cj9JVkWWkAAmoS8.jpg:large


När som helst nu så kommer dessa två kulturer att integreras med varandra... när som helst, smidigt och smärtfritt...
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Ungefär som de Attefallshus som skulle byggas i en allmän park här i stan, de skulle gå till "arbetslösa, studenter och flyktingar" och enligt uppgift kosta ca 10.000:- i hyra. Sen kröp det fram att tanken redan från början var att hyra ut dom till Migrationsverket så bygglovet drogs in...:hihi

Här i Halmstad söks det istället bygglov för att ställa husvagnar på parkeringar utanför asylboenden.

"Tidigare i år ansökte Arena Hotel om ett tillfälligt bygglov på tio år för att ställa upp 17 stycken husvagnar utanför anläggningen.

Trots att byggnadskontoret bedömde att bygglovet kunde beviljas har byggnadsnämnden nu sagt nej.

Enligt nämndens ordförande Kjell Helgesson (C) är det framför allt tidsaspekten som ligger till grund för beslutet.

– Tio år är en alldeles för lång och oöverblickbar tidsperiod för den typen utav boendelösning, säger han.

HP har tidigare berättat att husvagnarna togs i bruk redan innan bygglov beviljats, något som ledde till att Arena Hotel fick betala en sanktionsavgift på drygt 54 000 kronor."
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top