Lösningen på att vi har släppt in ett stort antal totalt icke-anpassningsbara individer i landet kan väl ändå inte vara att till större grad sprida ut dom bland befolkningen i övrigt?
Jag har faktiskt aldrig hört från officiellt SD-håll att någon speciell etnicitet eller ras skulle vara genomrutten, däremot att religionen islam och dess bokstavstrogna följare är en skamfläck för mänskligheten bör väl varje tänkande människa hålla med om.
Huruvida någon kultur är bra eller dålig beror väl annars mest på vem man frågar, jag tror ändå att alla mår bäst om respektive gruppering håller sig på sin egen lilla del av jordklotet. Än har jag inte hört någon enda vettig förklaring till vad fördelarna med den fantastiska mångkulturen skulle vara (Zlatan och pizza-argumenten räknar jag inte dit) och om man ser till det faktiska resultatet av förd politik i t.ex. Malmö har jag svårt att se att vinsten med mångkulturen är på sikt heller.
Hönor är bra på sitt och rävar på sitt, men det betyder inte att det är en bra idé att blanda dom...
Nästan alla individer är anpassningsbara. Det är en fråga om hur hårda nypor man vill ha och vad det får kosta. Vissa individer är inte kostnadseffektivt att anpassa. Dessa bör ej få vara i Sverige.
Intressant jämförelse med hönor och rävar.
En räv föds nämligen som räv, och kommer med sin blotta existens att växa upp till ett potentiellt hot mot hönor.
Gäller det människor också?
Våldsamma kulturer fostrar våldsamma människor. Individuella skillnader finns men bland muslimerna från mena så är andelen våldsamma och med skeva värderingar bevisligen för hög. Vi har sett resultatet av hög invandring från dessa länder. Det ser likadant ut i andra länder som har tagit emot många. Våldtäkter, sextrakasserier, rån, mord och misshandel. Utöver det har vi dessutom enorma ekonomiska kostnader. Så länge det här är vad den här typen av invandring leder till så vill jag inte ha den. Har du en lösning så är jag däremot villig att lyssna.
Min lösning är bl.a. att införa en lämplighetsprövning parallellt med behovsprövningen, och med avgörande juridisk tyngd.
Vettiga individer välkomnas, ovettiga skickas till flyktingläger.
Sen finns det såklart miljoner andra saker som måste korrigeras i migrationspolitiken, men ingenstans ser jag ett behov av att stänga dörren för ALLA från en viss ras/religion/kultur/etnicitet/e.t.c.
Återigen, människor är individer.