Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Yougov_1366.jpeg


Yougov: Flyktingfrågan viktigast bland svenskar – SD största parti
Flykting- och invandringsfrågan hamnar i topp när svenskar rankar den viktigaste politiska frågan just nu. Före sjukvård, skola och arbetslöshet. Det visar den senaste väljaropinionen från Yougov.

Källa: http://www.metro.se/nyheter/yougov-...enskar-sd-storsta-parti/EVHoip!9x7k81NHsgoEM/

Den där mätningen är ju från Sept 2015. Sedan dess har vi svenska dumskallar bestämt oss för att M är bäst, partiet som orsakade hela asylfesten. Jag är helt ärligt urless på svenska folket. Skyller inte på inkompetenta politiker längre. Det är svenska folkets fel att det ser ut som det gör.

Blivit lurade av politiker och media jo tack, själv hade jag en obehaglig magkänsla redan på 90 - talet om varthän det barkade.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Den där mätningen är ju från Sept 2015. Sedan dess har vi svenska dumskallar bestämt oss för att M är bäst, partiet som orsakade hela asylfesten. Jag är helt ärligt urless på svenska folket. Skyller inte på inkompetenta politiker längre. Det är svenska folkets fel att det ser ut som det gör.

Blivit lurade av politiker och media jo tack, själv hade jag en obehaglig magkänsla redan på 90 - talet om varthän det barkade.

Ja det är ju onekligen lite roligt när personer sitter och gnäller på partiet de röstat på och sedan stolt(som att deras röst betyder något öht) byter parti vid efterkommande val, nästan som att de försöker visa vart skåpet ska stå(i deras egna lilla värd).

Och sedan i verkligheten så får vi samma bruna skit oavsett vilka som sitter i riksdag/regering.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Den där mätningen är ju från Sept 2015. Sedan dess har vi svenska dumskallar bestämt oss för att M är bäst, partiet som orsakade hela asylfesten. Jag är helt ärligt urless på svenska folket. Skyller inte på inkompetenta politiker längre. Det är svenska folkets fel att det ser ut som det gör.

Blivit lurade av politiker och media jo tack, själv hade jag en obehaglig magkänsla redan på 90 - talet om varthän det barkade.
Håller med, jag har i alla fall aldrig röstat på ett sjuklöverparti.
Å andra sidan är ju folk förda bakom ljuset, det har verkligen inte funnits objektiv och saklig information lätt tillgänglig. Att man då som ointresserad/oengagerad kanske lite lätt naiv går i fällan är inte så konstigt. De etablerade har ju också effektivt lurats med att det skall bli språkkrav, försörjningskrav osv.

Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Den där mätningen är ju från Sept 2015. Sedan dess har vi svenska dumskallar bestämt oss för att M är bäst, partiet som orsakade hela asylfesten. Jag är helt ärligt urless på svenska folket. Skyller inte på inkompetenta politiker längre. Det är svenska folkets fel att det ser ut som det gör.

Blivit lurade av politiker och media jo tack, själv hade jag en obehaglig magkänsla redan på 90 - talet om varthän det barkade.

D'oh, det kan tydligen även hända den bäste ;)
Jag brukar vara petig som fan på att kontrollera datum när saker och ting sprids över sociala medier, men där gick jag på niten :crash :rodnar

Utöver det, håller med dig till 100% i övrigt!
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Stor polisinsats efter slagsmål i Fagersta

Ett större slagsmål med ett 40-tal personer utbröt i Fagersta på lördagseftermiddagen.

En man är förd till sjukhus och två män är gripna misstänkta för misshandel.

– Det kan vara allt från käppar till påkar som man har slagits med, säger Thomas Gustafsson, ledningsbefäl på polisen i Västmanland.

Bäst vi lånar lite mer pengar så vi kan fortsätta importera medeltidsländernas klankrig hit till Sverige.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22944598.ab
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Man konfronterade ungdomar – misshandlades grovt

Sex ungdomar släpade iväg mannens soptunnor.

När mannen gick ut för att fotografera gänget gick de till brutal attack med sparkar och slag.

– Det verkar ha varit en ungdomslek som spårat ur, säger Tommy Åkerberg, vakthavande befäl vid polisen i Jönköpings län.

Börjar bli dags för gated communities.

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article22946844.ab

http://www.jp.se/article/misshandel-i-huskvarna-3/
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Precis. En synonym till 291. Antar att polisen snart kommer börja använda sig av nåt annat ord.
Finns ju hur många som helst redan:
Oroligt
Ungdomsgäng
Missförstånd
Stökigt

Det krävs inte ens ett tränat öga längre


Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Finns ju hur många som helst redan:
Oroligt
Ungdomsgäng
Missförstånd
Stökigt

Det krävs inte ens ett tränat öga längre

Sen har ju folk lärt sig att känna igen vissa typer av beteenden så det spelar egentligen ingen roll vilka ord som används.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Sen har ju folk lärt sig att känna igen vissa typer av beteenden så det spelar egentligen ingen roll vilka ord som används.
Finns nog tyvärr många som lever i illusionen fortfarande dock, har bla en svägerska som vid något tillfälle dragit upp gruppvåldtäkten som några etniska svenskar begick ca 2004 på någon grekisk semesterort.



Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Han de hoppade på i Göteborg var väl också eländigt inlindat, typ att de förvisso nästan dödade honom men det "spårade ur". Typ som om de vet bättre vad avsikten var ?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Och nu senast i Göteborg: Studentstök.
Haha, just det, knallskott bland folk är bus.
Fyrverkerier i Tensta tunnelbana är att fira.
Var det inte en våldtäkt nyligen som var otur också?

Åh vad jag saknar korvgubben och bonny, men jag förstår dem förstås. Vilken slakt?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top