Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.sydsvenskan.se/2016-03-28/rekordmanga-lamnar-sina-jobb-i-malmo-stad

Ska vi blicka lite in i den svenska framtiden!?




Rekordmånga lämnar sina jobb i Malmö stad
Över 2 000 anställda sade upp sig från Malmö stad förra året. Den högsta siffran någonsin.
Flykten är särskilt stor bland socialsekreterare och lärare - som Malmö stad akut behöver.

Grundskolan måste anställa 3 000 nya pedagoger till dess.
– Ibland vaknar jag kvart över fyra på morgonen och tänker: Oh my god, hur ska vi klara detta? sa skolkommunalråd Anders Rubin (S) redan förra vintern.

I år krävs tusen nya förskollärare. Den normala årliga rekryteringen är 150-200.
Antalet hemlösa i Malmö når nya rekordnivåer. Kostnaderna för socialbidrag ligger på skyhöga en miljard kronor årligen. Samtidigt skriker kommunen efter socialsekreterare.

Men Malmö lockar inte. I höstas var 50 procent av socialsekreterarna på socialjouren sjukskrivna, enligt facket som konstaterade:
"Den dåliga arbetsmiljön i kombination med det låga löneläget i Malmö gör att Malmö just nu blöder kompetens och erfarna medarbetare till andra kommuner som erbjuder bättre villkor och lön."
– Socialsekreterare sitter med alldeles för många ärenden. Du jobbar alltid under tidspress. Det finns inga lugna perioder, säger Katrin Skatt Gåvert, ordförande för Akademikerförbundet SSR.

2 024 tillsvidareanställda lämnade Malmö stad under 2015 - en personalomsättning på elva procent. Var nionde anställd sade upp sig.

ezulwz1MVUhIs7FHEhMIKHoenp8.jpg


nKLTtqZbPa-X-i87iPfCid3mfzA.jpg






:glömdet
 

Enchantment

Ny medlem
Gick med
19 Feb 2006
Ort
Alingsås
Hoj
cbr1100xx gasgas 300
Och öresundsregionen som hade så bra förutsättningar. Nu flyr skötsamma Svenskar hals över huvud.

Det jämförs ibland med detroit men tycker det haltar då vi har skapat infernot självmant i modern tid.
Är det inte tragiskt?

Tyvär går nu hela Sverige samma öde tillmötes.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
12-årig pojke på ett HVB-boende har blivit våldtagen av två flyktingpojkar i 15-16-års åldern, samtliga från Afghanistan.
Snabbt visar det sig att en av gärningsmännen troligen är 45(!) år och från Dubai. (den andra är inskriven som 16 år men det kommer snabbt fram att han är minst 19...)
Och det här är ju inte första eller enda gången heller som vi (redan) kan läsa om sån här skit...

Röda korset, Barnläkarföreningen och andra aktivister fortsätter framhålla att åldersbedömning är omöjligt och rasistiskt...

Det finns många frågetecken och funderingar kring allt det här, men framförallt är jag helt mindblown till frågan; Vilka är det de försöker skydda och varför!? Vad gynnar det Röda Korset m.fl. att vuxna män får "lajva" barn och sno tid, pengar och energi som egentligen skulle gå till riktiga ensamkommande flyktingbarn? Och dessa våldtäkter och annan skit... har de inget bekymmer med det?...

Källa: http://vaxjonyheter.se/flyktingpojke-misstanks-vara-45-ar-gammal-atalas-for-valdtakt-pa-12-aring/
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
http://www.svt.se/nyheter/lokalt/blekinge/nu-hotas-hans-enda-tillflykt

Vilken överraskning... Flyktingmottagandet, våra idioter till politiker och deras handlingar/beslut råkar återigen drabba främst de mest utsatta i samhället...

Mitt tips till alla hemlösa m.fl. är att försöka komma in som flyktingar, då går ni helt plötsligt om hela svenska folket som på kort tid blivit andra klassens medborgare i sitt egna land...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Den där Selimovic är en fanimej en riktigt brilliant skribent....
 
Last edited:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Tino Sanandaji
SVT: ”De senaste två och ett halvt åren har 25 personer skjutits ihjäl i gängrelaterat våld i Stockholm. Men bara två fall har klarats upp. I flera av fallen finns heller inte någon misstänkt gärningsman. Enligt polisens siffror ökar dödsskjutningarna för varje år i Stockholms län. De senaste fem och ett halvt åren åren har närmare 40 personer mist livet i gängrelaterat våld. Värst drabbat är norr- och södeort. På drygt fem år har antalet döda tredubblats"

Förra hösten jämförde SVT dödsskjutningar sen 2013 och skottskadade sen 2010 i nordiska städer. Totalt färre invånare hade de svenska städerna fyra gånger fler mord och fem gånger fler sårade än de nordiska huvudstäderna.

Stockholm + Göteborg + Malmö: 45 dödade 361 skottskadade
Oslo + Köpenhamn + Helsingfors: 11 dödade 70 skottskadade


Dödligt våld i Sverige har ökat igen till 1.05 per 100.000, ungefär dubbla 1950-60 talet men fortfarande en tredjedel under toppåren runt 1990. Orsaken är att vård och ambulans räddar fler, de flesta som skjuts dör inte längre vilket de gjorde förr. Dödligt våld är alltmer koncentrerat till invandrartäta förorter. Stockholms innerstad är fortfarande en av världens tryggaste medan mordnivå i förorter som Tensta, Rinkeby, Husby, Fittja etc ligger på amerikansk nivå.

Källa: https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10153689433098231



Tino Sanandaji
SVT: “Studie: Militant jihadism kräver fler offer” ”Vi ser en ny konfliktbild där jihadistkonflikter ökar som proportion av alla väpnade konflikter. Och de ökar också i fråga om antalet döda. Andra typer av konflikter minskar däremot över tid, säger Isak Svensson, professor i freds- och konfliktstudier vid Uppsala universitet. När mätningarna började 1979 var bara 10 procent av alla inbördeskrig jihadistiska i den meningen att någon part ställt explicita jihadistiska krav. 2015 hade andelen jihadistiska inbördeskrig i världen ökat till drygt 80 procent”

DN rapporterar samma nyhet med ett innovativt tolkning: ”Även om jihadismen uppenbart har med islam att göra är religionskopplingen inte självklar. De två länder som har störst muslimsk befolkning i världen, Indonesien och Indien, är ännu strängt taget fria från detta våldsamma uttryck för islamism”

DN tror att statistiska samband motbevisas av undantag. Indien är ett extra övertygande exempel när landet är 14 procent muslimskt och ändå konfliktdrabbad enligt UCDP "Tensions between the large number of ethnic and religious groups that populate India have also given rise to non-state conflict. Primarily these have centred on the Hindu-Muslim divide"

Så länge jihad sträng taget inte nått Indonesien är religionskopplingen inte självklar.

Källa: https://www.facebook.com/tino.sanandaji/posts/10153688115023231



Eh kompis, det går bra nu! :crash
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Tvååriga Linda och hennes lillasyster får barnbidraget indraget av staten trots att deras föräldrar betalat närmare en miljon i svensk skatt de senaste åren. "Varför ska mina barn trakasseras", undrar pappan.

Familjen är en av många som hamnar i kläm när Försäkringskassan skärper regler för utbetalning av barnbidrag. Försäkringskassan har tidigare tillämpat en generösare praxis men har i dagarna börjat skicka ut besked att man inte längre betalar ut barnbidrag till den som inte har uppehållstillstånd i Sverige.

De tusentals som förlorar barnbidraget hänvisas istället till att söka socialbidrag hos kommunerna.

Det borde väl ändå vara en självklarhet att utländska medborgare utan uppehållstillstånd inte har rätt till svenska bidrag.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/staten-stoppar-hennes-barnbidrag
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Det borde väl ändå vara en självklarhet att utländska medborgare utan uppehållstillstånd inte har rätt till svenska bidrag.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/staten-stoppar-hennes-barnbidrag

Vad har deras skatteinbetalningar med barnbidraget att göra, varför nämner de ens skatten? Hade bidraget varit inkomstprövat kunde det kanske användas som argument. Som det används här kanske det snarare borde ställas mot kostnader för vård, skola, andra bidrag samt mottagande och tiden före de börjar generera tillbaka.

Det finns massor av barn som inte får barnbidrag eftersom det fördelas som missriktad belöning till företrädesvis "ensamma" mammor.

Ta bort skiten.
 
Last edited:

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Vad har deras skatteinbetalningar med barnbidraget att göra, varför nämner de ens skatten?

Dom vill stärka myten av den företagsamme och hårt arbetande invandraren, han som ska rädda våra pensioner. Det var dock inte särskilt taktiskt att kombinera den vinkeln med en snyftartikel eftersom få tycker synd om en höginkomsttagare som inte får en tusing extra i bidrag.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag röstar på sd för att inslaget om Brexit på P1 igår morse var så jävla dåligt .

Och för att jag ogillar mobbning, som nu senast, SD vill tvinga en kommun att köpa närproducerad svensk mat, de förlöjligas och det framförs att bananer inte kan odlas i Sverige. Som om sd var de första att föreslå mer närproducerad mat, jävla fittor media är.


Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Dom vill stärka myten av den företagsamme och hårt arbetande invandraren, han som ska rädda våra pensioner. Det var dock inte särskilt taktiskt att kombinera den vinkeln med en snyftartikel eftersom få tycker synd om en höginkomsttagare som inte får en tusing extra i bidrag.

Nja, höginkomsttagaren får en skatteåterbäring på den statliga skatt han/hon erlagt för att ensidigt bekosta barnbidragssystemet.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag röstar på sd för att inslaget om Brexit på P1 igår morse var så jävla dåligt .

Och för att jag ogillar mobbning, som nu senast, SD vill tvinga en kommun att köpa närproducerad svensk mat, de förlöjligas och det framförs att bananer inte kan odlas i Sverige. Som om sd var de första att föreslå mer närproducerad mat, jävla fittor media är.


Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
Hur länge överlever man utan bananer?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
En konstig grej är att rape-season inte verkar bli så illa, är väl bara några enstaka våldtäkter i veckan nu?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
En konstig grej är att rape-season inte verkar bli så illa, är väl bara några enstaka våldtäkter i veckan nu?

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk

Säkerheten på svenska balkonger verkar än så länge inte svikta så mycket som tidigare somrar, men vi är inte ens igenom juni än visserligen...
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Säkerheten på svenska balkonger verkar än så länge inte svikta så mycket som tidigare somrar, men vi är inte ens igenom juni än visserligen...
Vidare kan kan konstatera att samhället faktiskt inte kollapsat ännu.
Obs, jag försöker inte försvara massinvandringen.
Just sayin'

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top