Varför röstar folk på Sverigedemokraterna?

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Humaniteten i den svenska migrationspolitiken har brutit samman. Den kris vi just nu ser är en följd av händelser bortom vår kontroll – krig, terrorism och sönderfallande stater. Men ansvaret för att situationen blev så allvarlig i Sverige är vårt eget. Flera regeringar, inte minst den som jag arbetade för under åtta år, har begått stora misstag i migrationsfrågorna. Det skriver Mikael Sandström, tidigare statssekreterare i regeringen Reinfeldt.

En av hjärnorna bakom invasionen av Sverige talar ut. Har samvetet kommit i kapp eller inser han bara vart vinden blåser och vänder kappan därefter? Hur som helst så bör hela regeringen Reinfeldt ställas inför rätta. Men tyvärr kommer det aldrig att hända.

http://kvartal.se/artiklar/de-goda-foresatserna/
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Sammanfattar läget: oro för islamism = trångsynt rasist
oro för ökad rasism = rätt och alarmerande.

Vart det rätt uppfattat? Bonny?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
27.5 miljarder. Det är vad migV nu beräknar kostnaderna för ensamkommande för i år. Lämnar den här. Diskutera i små grupper.
 

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
Uttalande med anledning av polisens begäran av sekretessbelagda uppgifter av socialtjänsten i Malmö. Nyligen lämnade socialtjänsten i Malmö på polisens begäran ut sekretessbelagda uppgifter om papperslösa familjer. Denna begäran var en del av polisens intensifierade arbete med att söka efter och avvisa personer som lever i papperslöshet. Således agerade Malmös socialtjänst som polisens förlängda arm.

Från Socialhögskolans sida vill vi lyfta fram vikten av ett professionsetiskt perspektiv, vilket innebär att människovärdesprincipen är en grundläggande utgångspunkt i socialt arbete som profession och akademiskt ämne. Detta innebär att socialt arbete och polisarbete inte är eller bör vara samma sak. Socialtjänsten finns som ett skyddsnät för dem i vårt samhälle som av olika anledningar befinner sig i utsatta situationer.

Gällande papperslösa personer vet vi sedan länge, genom forskning och erfarenheter, att detta är en grupp som lever under extremt svåra levnadsvillkor. Det handlar om fattigdom, bostadslöshet, stress och oro inför framtiden i kombination med traumatiska erfarenheter från ursprungslandet och under flykten till Sverige. Vidare har Sverige ratificerat Barnkonventionen, och all rättsanvändning ska genomsyras av principen om barnets bästa. I Socialtjänstlagen finns även principen om barnets bästa inskriven, och i alla beslut som rör barn ska principen om barnets bästa utredas och beaktas.

Vi ser också att det pågår en kamp för just detta, att som socialarbetare främst se till de utsattas behov. Socionomer som organiserar sig, socionomstudenter som protesterar mot angiveri och enskilda socialarbetare som höjer sina röster i debatten. Från Socialhögskolans sida ger vi vårt fulla stöd till dessa och liknande initiativ som syftar till att tydliggöra människovärdesprincipen i socialt arbete samt kämpa för att de som befinner sig i utsatta positioner ska få stöd och hjälp av socialarbetare – utan att behöva oroa sig om deras uppgifter kommer överlämnas till polis.

Nån som fortfarande tror att vi kommer att lyckas utvisa 80 000 st? Ett avslag är bara ett meningslöst papper. Bidragen fortsätter komma ändå.

https://www.facebook.com/socialhogskolan/?fref=nf&pnref=story
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
På jobbet ska man sköta sitt jobb, gäller även socialtjänsten.
Vill man leka vänsteraktivist som socialhandläggare så får man väl för fan se till att göra det på fritiden.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Sanningsministeriet jobbar på som om varken USA-valet, Brexit eller växande missnöjespartier i alla europeiska länder existerar. Idioter.

http://www.gp.se/ledare/förstår-alice-bah-kuhnke-vad-hon-håller-på-med-1.4018059

Jag fattar inte.

”Det är många som ser att det har gått över gränsen, men vi vill ju alla att förändringsarbetet ska ske frivilligt. Om det inte lyckas är vi många regeringar och ministrar i Norden som är beredda att ta nästa steg.” säger Bah Kuhnke till Expressen Kultur (1/12).

På frågan vad ”nästa steg” innebär svarade Bah Kuhnke att: ”Nästa steg skulle vara att ta fram tvingande åtgärder.”.

Vad, rent konkret är det hon vill göra och hur skulle det gå till rent praktiskt?
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Jag fattar inte.

”Det är många som ser att det har gått över gränsen, men vi vill ju alla att förändringsarbetet ska ske frivilligt. Om det inte lyckas är vi många regeringar och ministrar i Norden som är beredda att ta nästa steg.” säger Bah Kuhnke till Expressen Kultur (1/12).

På frågan vad ”nästa steg” innebär svarade Bah Kuhnke att: ”Nästa steg skulle vara att ta fram tvingande åtgärder.”.

Vad, rent konkret är det hon vill göra och hur skulle det gå till rent praktiskt?

Det vanliga är att begränsa internet.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Vad, rent konkret är det hon vill göra och hur skulle det gå till rent praktiskt?

Det är nog att censurera och ge staten någonstans mellan 1% och 100% kontroll över vad som får skrivas, sägas och tyckas, privat såväl som offentligt.
Allt för att förenkla för statens undersåtar, eller ursäkta, jag menar medborgare att ha rätt värdegrund och åsikter.

Kan vad befriande och smidigt, slippa all information och lägga tankekraft på att bilda sig en egen uppfattning eller läsa konflikterande texter om saker och ting.

Kim Jung-un kommer bli avundsjuk......
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Det vanliga är att begränsa internet.

Det är nog att censurera och ge staten någonstans mellan 1% och 100% kontroll över vad som får skrivas, sägas och tyckas, privat såväl som offentligt.
Allt för att förenkla för statens undersåtar, eller ursäkta, jag menar medborgare att ha rätt värdegrund och åsikter.

Kan vad befriande och smidigt, slippa all information och lägga tankekraft på att bilda sig en egen uppfattning eller läsa konflikterande texter om saker och ting.

Kim Jung-un kommer bli avundsjuk......

Så antingen kommer man inte ens ha åtkomst till vissa sidor om man sitter med svensk ip-adress eller så kommer det sitta en imbecill som Alice Bah Kuhnke och moderera vad som skrivs tex på sporthoj.


Och för Sven Svensson så är huvudbryet nummer ett fortfarande om man ska rösta blått eller rött i nästa val.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Nu har Jimmie gjort bort sig på riktigt! :mad:

Nedan är saxat ur denna text på expressen.se.
http://www.expressen.se/nyheter/politik/akesson-fordomer-nathat-har-de-inget-liv/

Jimmie Åkesson skrev:
– Det är ju inte så att jag går och fikar med de andra partiledarna, och jag har ingen närmare vänskap med någon. Men Jonas Sjöstedt är väldigt trevlig. Annie Lööf är också en väldigt trevlig person. Men det är inga människor jag känner närmare.

Hur tänkte du där Jimmie? :7peta
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Hur tänkte du där Jimmie? :7peta

Utan att jag har någon bekantskap med någon av partiledarna, så skulle jag nog säga detsamma.
Jag tror/tycker Jonas Sjöstedt verkar trevlig och vettig, även om våra politiska åsikter är rejält olika. Jag kan t.o.m. böja mig så långt att jag kan ofta tycka hans (politiska) åsikter är trevliga och låter bra, SÅ LÄNGE man ger fan i att tänka mer än ett steg - för sen rasar korthuset :D

Anna Kinberg-Batra... Hon känns som en robot, omänsklig, kall och stel. Ingen jag skulle vilja ta en fika med. Övriga politiker skulle man nog kunna ha ganska intressanta och givande dialoger med.
 

Smagatusk

Guest
Utan att jag har någon bekantskap med någon av partiledarna, så skulle jag nog säga detsamma.
Jag tror/tycker Jonas Sjöstedt verkar trevlig och vettig, även om våra politiska åsikter är rejält olika. Jag kan t.o.m. böja mig så långt att jag kan ofta tycka hans (politiska) åsikter är trevliga och låter bra, SÅ LÄNGE man ger fan i att tänka mer än ett steg - för sen rasar korthuset :D

Anna Kinberg-Batra... Hon känns som en robot, omänsklig, kall och stel. Ingen jag skulle vilja ta en fika med. Övriga politiker skulle man nog kunna ha ganska intressanta och givande dialoger med.

David Batra föll för hennes humor, och hon har tidigt i sin politiska karriär blivit åtsagd att tona ner skämten och sarkasmen. Tro´t eller ej.

Lite OT då:

Läste nyss att middagen som Jimmie Åkesson auktionerade ut gick för 171.000 drygt. Med länge i budgivningen var "Inte Rasist, Men", men fick se sig slagna av en privat SD-anhängare. Jag tycker det är JÄVLIGT starkt av Åkesson att våga sig på en sån här sak. Men att meningsmotståndare ger sig in i leken bara för att få till en privat session med honom är sjukt omdömeslöst. Sånt avskräcker bara andra politiker för att göra liknande saker.

Bra att den fattiga (snåla?) flanellvänstern inte kunde skrapa ihop mer.
 
Last edited:
Nyheter
Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

Top