Varför säljer många sin hoj de de ska bli föräldrar?

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Har en dotter på 1,5 år, köpte min första hoj nu i höstas och ska ta kortet nu. Vi hade tur att tjejen var redan moster åt 6 ungar, dvs att då får man nästan allt man behöver gratis, säckvis med kläder, skötbord, barnsäng, leksaker, min snälla mor köpte barnvagnen åt oss.
Kombibilen hade jag beställt 2 månader innan vi fick reda på att vi skulle bli föräldrar (tur att jag beställde V40:n och inte S40:n :) )
Men nu måste vi ha större boende samt att jag går på min pappaledighet nu, det kommer kännas för att jag blir av med 1500:- per dag från jobbet, men får bara 600:- från F-kassan per dag :kocko
 

Ulfis

aka Retep
Gick med
13 Oct 2004
Ort
Sollentuna
Hoj
VFR800 -08, CBR600 -96
Jocke K skrev:
Vi har en liten kille på två månader, och visst förändras livet en hel del när man får barn. Men jag tycker att det är mycket viktigt för hela familjen att föräldrarna behåller sina gamla intressen så långt det bara är möjligt.
Jag tror det är ett stort misstag att enbart fokusera sig på barnen i 15-20 år, dels finns risken att man gör ungarna en björntjänst om man ser till att ALLTING är tillrättalagt under hela deras uppväxt. Sen tror jag att föräldrarna mår dåligt om dom måste bryta med sina intressen och det märker barnen.

Jag anser att det är viktigt att behålla det som man tycker är roligt i livet för då har man en stor möjlighet att bygga upp en glad och harmonisk familj.

Jag räknar med att köra ganska mycket i sommar både gata och bana, och min sambo håller på och ta MC kort. Men såklart så kommer våran son i första hand. Jag tror att våran son har bra mycket gladare föräldrar när vi har möjligheten att köra en sväng med hojen..

Håller med till 100%. För de flesta (alla?) så innebär det i alla fall en ganska stor förändring att få barn. Man får kompromissa på många punkter, man hinner mindre än man tror, men man behöver inte ge upp allt och gå i ide. Ändra lite på sig, ja, men man får ju faktiskt någonting så mycket mer tillbaka. Det har varit stor skillnad på hur olika vänner (och jag) har ändrat på oss när vi fått barn, men JAG har aldrig hört talas om någon som ångrat sig.

Det är heller aldrig försent att ändra sig.

/Peter återfall vid 47år, gubbkör inte! :yoparty
 

Nysse

Trött på spam
Gick med
19 Sep 2003
Ort
Sundbyberg
Hoj
Skrutten II(såld..tyvärr)
Superbike Roger skrev:
Vad syftar du på?
Att du är gammal nog eller :rolleyes:


Jag förstår vad han menar.....det blir inte så mycket TID över till garage och hojåkning. Vi hadde 4 hojar och vi har idag 1 hoj kvar som man knapppt hinner med. Så varför ska man ha en(eller fler hojar) hoj som bara faller i värde när man kan göra ett uppehåll för att senare köpa en när man har tid (och ev råd).

/
 
Last edited:

TooL

Nu med RR-Licens :D
Gick med
10 Mar 2003
Ort
I Skogen :D
Hoj
Aprilia Tuono 1000R, WR 450F
Jag blir Farsa i Augusti för första gången. :banana :banana :yoparty :yoparty

Innan jag visste om det (läs i höstas) så planerades ett hojbyte.

Men nu när det blir knodd :banana så behåller jag min gamla betalda skorv som
kostar gratis att försäkra mot om jag hade bytt upp mig.

Då kan jag fortfarande köra hoj men jag har inte en nyer och finer som står och kostar en massa pengar som jag får dåligt samvete för.
 

Heli

eller var det Trasi
Gick med
22 May 2004
Ort
Södertälje
Hoj
GSX-R 750 Y
Vi har en dotter på 3 år, samt vi hade varsin hoj innan vi fick barn.

Men vi prioriterade om och sålde min ZXR 750 -93 den äldsta hojen för vi insåg att vi kommer inte åka tillsammans på samma sätt längre
pga tidsbrist och självklart lite ekonomiskt, dyrt ha en sporthojsförsäkring till och dessutom förlora värde på hojen som bara står.

Däremot :tungan när det är dags för en ny hoj igen för mig får jag då välja.

Nu så turas vi om att köra ist och på banåkningarna så har jag fått välja mellanklassen ist
Men jag får iaf köra bana :squid
 

954-Fajerbläjd

Ny medlem
Gick med
9 Jun 2003
Ort
S
Hoj
954
Motorcyklar blir så förbannat tråkiga i jämförelse! För att inte tala om sporthoj.com, hehehe...
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top