Jag har inte kört en meter i år då det blivit för dyrt..... sen att man får dålig info på plats som publik gör ju inte att man åker och kollar direkt...... webradio sändningarna brukar jag avnjuta med ett glas rött hemma med stort nöje
Jag har inte kört en meter i år då det blivit för dyrt..... sen att man får dålig info på plats som publik gör ju inte att man åker och kollar direkt...... webradio sändningarna brukar jag avnjuta med ett glas rött hemma med stort nöje
Jag tror att man gör det lite för lätt för sig genom att tro att allt löser sig bara man har en bana i Stockholm (eller i närheten). Dessutom har man ju mer att konkurera med ju större stad man har i närheten. + text
Diskussionen handlade från början om hur man kan ordna billigare race. Nu pratar vi om en bana i STockholm. Har nån funderat över vad det kostar att bygga en bana? Jag kan lova att om det byggs en bana i Stockholmsområdet kommer racen som kör där att ha rekordhöga startavgifter.
Jag har inte kört en meter i år då det blivit för dyrt..... sen att man får dålig info på plats som publik gör ju inte att man åker och kollar direkt...... webradio sändningarna brukar jag avnjuta med ett glas rött hemma med stort nöje
Diskutionen rullar vidare och det pratades om publik som man vill locka till sporten så detta har ett samband. Inget illa menat men du svarar som en politiker för att föra diskutionen till en väg som gynnar dig/er. Varför bara inte inse fakta att sporten blir aldrig det den är i övriga världen när banornas placering är där de är idag.
Viss censur.
Jag påtalade bara ett av problemen med att bygga en bana i stockholm. Jag kan påtala ett till som redan nämnts; bullerfrågan. Ska det byggas en ny bana idag, oavsett var, ska den med råge klara 60 dbA hos närmaste granne. Detta enligt Naturvårdsverkets riktlinjer. Har du nåt förslag hur den knuten ska lösas? I praktiken innebär det att du behöver ett avstånd på minst 3 km i alla riktningar från bana. Att leta upp en sådan plats i stockholmsområdet tror jag inte att du lyckas med.
------
Allt för många vill att nån annan ska göra jobbet.
Om inte vi som är motorsportintresserade är beredda att fixa problemet kommer det heller aldrig att bli fixat.
Och vilken väg menar du att jag vill leda in diskussionen på?
Jag påtalade bara ett av problemen med att bygga en bana i stockholm. Jag kan påtala ett till som redan nämnts; bullerfrågan. Ska det byggas en ny bana idag, oavsett var, ska den med råge klara 60 dbA hos närmaste granne. Detta enligt Naturvårdsverkets riktlinjer. Har du nåt förslag hur den knuten ska lösas? I praktiken innebär det att du behöver ett avstånd på minst 3 km i alla riktningar från bana. Att leta upp en sådan plats i stockholmsområdet tror jag inte att du lyckas med.
Alla sitter inne med tvärsäkra lösningar på hur man ska fixa problemet med att motorsport inte lockar en bred allmänhet. Ingen verkar dock beredd att kavla upp ärmarna och gå till handling. Där tror jag det stora problemet sitter idag. Allt för många vill att nån annan ska göra jobbet.
Om inte vi som är motorsportintresserade är beredda att fixa problemet kommer det heller aldrig att bli fixat.
Stadsloppet är inte en bana utan ett enskilt evenemang som söker tillstånd för ett evenmang, precis som vilken stadsfestival, utomhuskonsert som helst. Då gäller andra regler.Är det verkligen så? Uppfyller verkligen Stadsloppet i Göteborg detta?
Du menar att man ska asfaltera lite slumpmässiga kurvor, och bara då och då sammankoppla dom med mobil bana, som dom ska ha på Solvalla, och ansöka om varje tävling, och då kan man ha det i Tantolunden om man vill?Stadsloppet är inte en bana utan ett enskilt evenemang som söker tillstånd för ett evenmang, precis som vilken stadsfestival, utomhuskonsert som helst. Då gäller andra regler.
Om de kommer ut i media att det är race typ så kan de vara rätt mycket enklare att få dit folk till tävlingarna...när vi var i Tjeckien och körde real roadracing så var det aktiviteter inne på området som lockar folk.
I depå området hade de minst 6 öl tält å på kvällarna så va hela depån fullt av folk som kom dit för att dricka öl, snacka med oss förare , ta kort mm...
Men vi måste få ut det i tidningar så folk vet om att det är race !!!
Du menar att man ska asfaltera lite slumpmässiga kurvor, och bara då och då sammankoppla dom med mobil bana, som dom ska ha på Solvalla, och ansöka om varje tävling, och då kan man ha det i Tantolunden om man vill?
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras
Inför 2025 års säsong är Ka... |
|
Indian Springfield SE
Indian Springfield var en h... |
|
Nya Triumph Speed Twin
Mitt i Triumphs fauna av ho... |
|
MV Agusta firar med Ottantesimo Collection
Screenshot MV Agusta fir... |
|
Helt ny Scout Sixty tillbaka
Nya Scout Sixty importeras ... |
|
BMW visar upp Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|
Sena 60S intercom
Sena 60 S med förbättrad Me... |
|
Triumph Speed Triple 30 år
Tiden flyger, som man säger... |
|
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |