För att skydda sig mot Landrovermannen!På senare år har flera fabrikers MotoGP-hojar ett lock perforerat med massor av hål över änden på avgasröret, varför?
Vem är landrovermannen? Är det han som bajsar i avgasrör för folk?För att skydda sig mot Landrovermannen!
Finns det ljudkrav i MotoGP?Kan låta tokigt kanske men det slår sönder ljudet ( färre dB )
Saker man aldrig får o-seddaDu frågade…
Hoppas alla vet att Land Rover numera aldrig används för yrkesmässig transport vid sidan av asfalten. Förutom av britter förstås, säkert en sådan som är avbildad.Du frågade…
Finns det ljudkrav i MotoGP?
Om så finns det väl bättre, mindre restriktiva, sätt att dämpa än att sätta en 'propp' i utblåset.
Edit: Google hittar många svar, enda för mig någorlunda trovärdiga är att 'gallret' modifierar avgasljudets vågform till att bli något mindre störande.
Stämmer med min enkla erfarenhet av dra ett spiralvridet upphängningsband för ventilationskanaler - sådana där ca 2 cm breda stålband med hål hela vägen - mitt i och rätt igenom en ljuddämpare. Tog faktiskt allra värsta bettet ur ljudet från ett V&H Racing 4-1 system på min gamla Gixxer.
Finns det ljudkrav i MotoGP?
Om så finns det väl bättre, mindre restriktiva, sätt att dämpa än att sätta en 'propp' i utblåset.
Edit: Google hittar många svar, enda för mig någorlunda trovärdiga är att 'gallret' modifierar avgasljudets vågform till att bli något mindre störande.
Stämmer med min enkla erfarenhet av dra ett spiralvridet upphängningsband för ventilationskanaler - sådana där ca 2 cm breda stålband med hål hela vägen - mitt i och rätt igenom en ljuddämpare. Tog faktiskt allra värsta bettet ur ljudet från ett V&H Racing 4-1 system på min gamla Gixxer.
Ring ngn på MotoGP cirkusen, de kan ha missat ngt här….
Och det faktum att du hade bilden låter jag bara vara...View attachment 473406
Du frågade…
Hörde du du - fick faktiskt googla den!Och det faktum att du hade bilden låter jag bara vara...
Du menar väl den berömda Range Rover mannen?View attachment 473406
Du frågade…
Antalet omkomna i vägtrafiken minskar
Foto: Liza Simonsson Fra... |
|
Var femte trafikant respekterar inte stopplikten
En ny undersökning där Riks... |
|
Svedea vinner SKI:s utmärkelse ”Sveriges nöjdaste privatkunder” – igen
Försäkringsbolaget Svedea f... |
|
2025 års Kawasaki Z900 uppdateras