Håller med dig. Mer svärd åt folke!Kul att motorcykeltraditionen går tillbaka så långt! Frågan är då varför svärden försvunnit? Svärd tycker jag är ett givet tillbehör om man vill åka med attityd.
Håller med dig. Mer svärd åt folke!Kul att motorcykeltraditionen går tillbaka så långt! Frågan är då varför svärden försvunnit? Svärd tycker jag är ett givet tillbehör om man vill åka med attityd.
Kul att motorcykeltraditionen går tillbaka så långt! Frågan är då varför svärden försvunnit? Svärd tycker jag är ett givet tillbehör om man vill åka med attityd.
Varför stödet sitter på vänster sida???
Frågan är lite onödigt vetande...
Likväl höger eller vänster kick...
Då kan man ju fråga vidare varför sitter gasreglarset på höger sida å koppling på vänster sida???
Eller varför har motorcyklar frambromsen på höger sida å cyklar på vänster sida???
Äldre hojar hade höger växling å vänsterbroms å ny är det tvärt om...
Åtminstone tyska cyklar (typ kettler) har väl fortfarande frambromsen på höger sida och bak på vänster?
Höll på att gå omkull när jag skulle prova polarens kettler för 13+ år sedan.
Anledningen till att vi på våra cyklar har tvärt om är enligt utsago på grund av att man har längre vajer till bakhjulet och därmed behöver mer kraft för att bromsa effektivt. Då 90% av befolkningen är högerhänta och därmed starkare i den handen så är det mer logiskt. Det finns alltså en tanke bakom.
Jag kan tänka mig att det är likadant med gasreglaget på en motorcykel. Man har helt enkelt bättre känsla i den "favoriserade" handen.
Prova att bromsa en bil med vänster fot istället för höger.
De där me cykel kom jag att tänka på när grabben va liten å då märkte jag att frambroms på cykel satt så att säga på fel hand...
Man kan ändra utväxling på bromsen så att man får mer kraft utan att behöva tänka på vilken hand man är starkast på....
Man kan köra automat växlad bil me att gasa me höger å bromsa me vänster fot... Även i racing används den metoden... De funkar kanon...
Mellan raderna läser jag då att sidostödet på hästen satt på vänster sida redan då.Svärd eller värja hade man hängande på vänster sida för att lätt kunna dra upp det med höger hand, därav är det lättare att kliva upp på en häst genom att svinga högerbenet över hästen.
Mellan raderna läser jag då att sidostödet på hästen satt på vänster sida redan då.
Åsnor som är mindre hade väl centralstöd.
Ja, har du stödet på vänster sida och stiger på från höger, då är du lite märklig
Eller varför har motorcyklar frambromsen på höger sida å cyklar på vänster sida???
Åtminstone tyska cyklar (typ kettler) har väl fortfarande frambromsen på höger sida och bak på vänster?
Höll på att gå omkull när jag skulle prova polarens kettler för 13+ år sedan.
Anledningen till att vi på våra cyklar har tvärt om är enligt utsago på grund av att man har längre vajer till bakhjulet och därmed behöver mer kraft för att bromsa effektivt. Då 90% av befolkningen är högerhänta och därmed starkare i den handen så är det mer logiskt. Det finns alltså en tanke bakom.
Tre timmar kvar!
Efter lämning till tryck kl... |
|
Nya Ducati Multistrada V2
Ducati har lanserat nya Mul... |
|
Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad
Svedea utnämner varje år de... |
|
Tankskydd till GSA
ULTIMATE tankskyddWunderlic... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC
Triumph Motorcycles har pre... |
|
Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!
I förra veckan presenterade... |
|
Var tionde bilist lever inte upp till synkraven
Över 600 000* bilister i Sv... |
|
Körkortet får nytt utseende
Det var åtta år sen sist, m... |
|
Aprilia Tuono 457
Aprilia har presenterat nya... |