guy_inc
Dr.
Det första sidostödet 1869
View attachment 427456
Det första sidostödet jag hittat, troigen 20-talet
View attachment 427457
- - - Updated - - -
Funkar forfarande. Sjunker inte genom lösa underlag heller.


Det första sidostödet 1869
View attachment 427456
Det första sidostödet jag hittat, troigen 20-talet
View attachment 427457
- - - Updated - - -
HD har ju ett "hemligt" trick för att stödet inte ska sjunka ner i mjuka underlag, vibrationer och tyngd gör att ekipaget funkar som en vibroplatta och packar ihop marken innan parkering.![]()
Det är ju självklart för annars skulle man efter att man klivit av tvingas gå runt hojen innan man kan fälla upp stödet. Och samma när man ska iväg, fälla upp stödet och gå runt hojen innan man kliver på.
Jag undrar mer över varför gasen sitter på höger sida så att man tvingas hålla svärdet i vänster hand.
Hur hanterar ni kopplingen när ni har svärdet i vänster hand?
Har du någonsin sett en HD köras eller parkeras på "mjuka underlag"? De körs ju knappt ens på hårda...
Äldre Indian har såklart gasen på vänster handtag. Men det finns ju enklare sätt att lösa problemet.
View attachment 449249
Det där ser ut som en betydligt mer krävande lösning, stativ kan jag acceptera men sidvagn och passagerare är inget för en enstöring med fabless för lätta smidiga fordon.
Koppling?
Har man inte tid med i stridens hetta!
![]() |
Fiffig räddaren i nöden från X-Grip!
Ett avbrutet broms- eller k... |
Snart dags för Adventure Motorcycle Expo
Den 8-9 mars arrangeras Adv... |
|
![]() |
MV Agusta firar 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
MV Agusta fyller 80 år
I år firar italienska motor... |
![]() |
Rekordmånga nya personliga regskyltar
Under fjolåret godkände Tra... |
![]() |
PIERER Mobility: Back on Track– KTM AG:s omstruktureringsplan godkänd av fordringsägarna
Pressrelease, Wels, 25 Febr... |
![]() |
Hojmässa i Halmstad den 2-3 mars
De två första dagarna i mar... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Det tyskbaserade företaget ... |
![]() |
Längre bakstänka för R 1300 GS
Svingarmslagringen, svingar... |
![]() |
Vi breddar tidningen ytterligare!
Björn Glansk från BigTwin o... |