Varför sitter sidostödet på vänster sida??

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
HD har ju ett "hemligt" trick för att stödet inte ska sjunka ner i mjuka underlag, vibrationer och tyngd gör att ekipaget funkar som en vibroplatta och packar ihop marken innan parkering. :tummenupp

Har du någonsin sett en HD köras eller parkeras på "mjuka underlag"? De körs ju knappt ens på hårda...

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Hoj
Bara fräna hojar
Det är ju självklart för annars skulle man efter att man klivit av tvingas gå runt hojen innan man kan fälla upp stödet. Och samma när man ska iväg, fälla upp stödet och gå runt hojen innan man kliver på.

Jag undrar mer över varför gasen sitter på höger sida så att man tvingas hålla svärdet i vänster hand.

Hur hanterar ni kopplingen när ni har svärdet i vänster hand?

Äldre Indian har såklart gasen på vänster handtag. Men det finns ju enklare sätt att lösa problemet.

9644032d4162053c157a5faf7df08751.jpg

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Har du någonsin sett en HD köras eller parkeras på "mjuka underlag"? De körs ju knappt ens på hårda...

Tyvärr ja :zpy Sametälje Twinclub har ju nåt event för hasch/hipsterfolk varje år och liknande smogställen samt en och annan på nån gräsmatta i samband med däcksparkarträffar. :hej

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
K1300S
Den här tråden påminner mig om en intressant diskussion jag hade med en lirare för några år sedan. Han hade nästan herrejössesjävlarkraschat på Gelleråsen. I depåkurvan hade han lutat hojen så inihelvete att sidostödet hade tagit i på hans tävlingshoj. När jag påpekade att det är en högerkurva, och sidostödet sitter på vänster sida, så berättade han att det var en Fireblade 2004, och på den årsmodellen sitter stödet minsann på höger sida. Jag orkade inte gå in på att tävlingshojar inte ens får ha stöd alls och tackade för mig, även om det var frestande att komma på att just Fireblade 2004-2007 var tretaktare, eftersom tvåtakt blev förbjudet till 2004, och dom inte hade fått ordning på fyrtaktarna än, han hade garanterat nickat instämmande :huvet

Nyheter
Tre timmar kvar!

Efter lämning till tryck kl...

Nya Ducati Multistrada V2

Ducati har lanserat nya Mul...

Desmo Center utsedd till årets MC-handlare – och verkstad

Svedea utnämner varje år de...

Tankskydd till GSA

ULTIMATE tankskyddWunderlic...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC