Varför stå och varva en hoj på varvstoppet?

RW

Österlens-skräck
Gick med
22 Apr 2003
Hoj
TLS
Yoshi_gixxeRR skrev:
2261763 Fan, då hade du ju en kanonhelg ju :tummenupp
Kan det bli bättre :confused:

.../Yoshi

Förutom att jag blev rånad (börs o kamera) och inte fick sova på natten var det en höjdarhelg. Det var jobbigt att köra hem (80 mil) o autoban är tråkig, speciellt när man har ett dåligt bakdäck så jag fick hålla mig i närheten av hastighetsgränserna för att det säkert skulle hålla hem, men vilken upplevelse hela resan i stort var. Mitt tipps till den som tänker resa ner o är nybörjare på Assen touring som jag var är att planera i ett stopp i Tyskland på vägen ner o upp (ev fler i sverige om man bor längre norrut än skåne). Undvik autoban i störrsta mån. Bo inte på campingarna nära banan utan så långt bort som möjligt vilket är svårt att veta när man aldrig varit där förut så bo på små privata campingar (helst utan bartält). Tippset är att köra runt på området tills man ser en mindre by. Där hyr husägarna ut trädgården till camping och där är mycket lungnare. Vill man festa kan man utan problem gå till partytälten och banan dagen efter ändå. Man kommer ändå att höra en del liv men det blir på avstånd och uthärdligt. Alternativet är att festa lika hårt för då märker man inget. :fyllisar

sandstream

Guest
Färnbo skrev:
2261810 He he .....Inget är nytt under solen, det här gamla hederliga tricket var poppis redan i mitten på -80 talet och utfördes oftas på natten i Anderstorp under roadracing GP.
När vi var där, 85, så var det en tokig finne som körde sin hoj 3-4 på natten utan avgassystem tills den dog :3freak

Angående killen utan för Donken så gissar jag på liten snopp i kombination med dåligt självförtroende.

Last edited:

MILKY

NB Racing Developments
Gick med
22 Apr 2004
Hoj
BMW K1200S
Tjena!

Ville bara kolla med dig om du hade/har en EVO o är med i EVO-klubben!

Mvh, EVOFIXEN ( Nicklas B )

Roger_SWE

Skoj på hoj
Gick med
19 Mar 2004
Hoj
Ducati x 3
För min del får dom gärna varva sönder sina motorer. Bara jag slipper betala kalaset genom min hojförsäkring, när dom gör FB på sin hoj!

Flubber

Ny medlem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Honda VFR750F -92, KTM 125 EXC Motard -04
Roger_SWE skrev:
2261860 För min del får dom gärna varva sönder sina motorer. Bara jag slipper betala kalaset genom min hojförsäkring, när dom gör FB på sin hoj!
För min också, efter en vecka så låter de ju ändå inte längre...

Missvims

MrsVims
Gick med
24 Apr 2006
Hoj
Formally known as Gulan
Så där säger bara en inbiten varvstoppare :tummenupp :rofl :pannkyss

.../Yoshi[/QUOTE]

Och vad säger dom "nykära" varvstopparna då?? :7peta *tiiising*

Ducati for life

Guest
andersbrink skrev:
2261735 Det är samma anledning till varför en treåring lägger sig på golvet och skriker och sparkar hejvilt omkrings sig, för att försöka få uppmärksamhet och bekräftelse.

/psykologen

word!!!

tokmaa

Risig?? Jag??!
Gick med
30 Aug 2004
Hoj
Super Ténéré -91, YZ 426-00
Roger_SWE skrev:
2261860 För min del får dom gärna varva sönder sina motorer. Bara jag slipper betala kalaset genom min hojförsäkring, när dom gör FB på sin hoj!

Kan inget annat än hålla med på denna tråd...konstigt att ingen som verkligen varv-stopps-missbrukar sin hoj lagt in någon kommentar än?

:va

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
För att man har noll motoröra eller känsla för mekanik kombinerat med hävdelsebehov och dålig självbild?

Yoshi_gixxeRR

www.stunthoj.com
Gick med
28 Jun 2003
Hoj
DRZ-400 -07
tokmaa skrev:
2261924 Kan inget annat än hålla med på denna tråd...konstigt att ingen som verkligen varv-stopps-missbrukar sin hoj lagt in någon kommentar än?

:va
Okej...
Du har verkligen LÄST tråden :va

.../Yoshi

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Anledningen är enkel:

Det som redan skrivits i tråden + man vill hävda sig + förmycket testosteron i blodet + mognaden har väl inte riktigt kommit ännu(kanske aldrig kommer heller för den delen) + man tror väl att man är i klass med rossi & Co.

Själv tycker jag bara att det beteendesättet är patetiskt, för jag menar alla vet att samtliga gsxraxrr1cbr1000000RRTURBO går fortare än en standard volvo, jag tror det är därför man måste hävda sig, för man har ett fordon som man tror är godlike och går lite fortare än de flesta andra fordon i trafiken. För jag menar hade varenda kotte ägt en gixxar hade han nog inte "kännt sig så speciell". Inte för att gixxer är ovanlig bland hojåkare men men... :brinnerup

Last edited:

Chefen Alabama

Nu i delar!
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Bläjd -96, dynokit, helsystem Termignoni, K&N
Letar man efter rationella skäl till att hoj så hittar man inte många.

Varför åka runt runt på en väg som inte leder någonstans? (banåkning alltså...)

Om någon tycker det är kul med att tokvarva så fine, knock your self out.
Dessutom kan jag tycka att det är ganska stämmningsfullt när de gör det på gp-campingarna, så länge det inte är min hoj då...

Unidoc

президе&
Gick med
18 Mar 2005
Hoj
Nope
Hahaha.. detta skulle jag vilja sett,fan vad jag hade skrattat åt kille då.
Man fick sig ett gott skratt när man läste förste inlägget också så man kan ju tänka sig hur det vore på platsen :hihi

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024