RW skrev:
2261839 Förutom att jag blev rånad (börs o kamera) och inte fick sova på natten var det en höjdarhelg. Det var jobbigt att köra hem (80 mil) o autoban är tråkig, speciellt när man har ett dåligt bakdäck så jag fick hålla mig i närheten av hastighetsgränserna för att det säkert skulle hålla hem, men vilken upplevelse hela resan i stort var. Mitt tipps till den som tänker resa ner o är nybörjare på Assen touring som jag var är att planera i ett stopp i Tyskland på vägen ner o upp (ev fler i sverige om man bor längre norrut än skåne). Undvik autoban i störrsta mån. Bo inte på campingarna nära banan utan så långt bort som möjligt vilket är svårt att veta när man aldrig varit där förut så bo på små privata campingar (helst utan bartält). Tippset är att köra runt på området tills man ser en mindre by. Där hyr husägarna ut trädgården till camping och där är mycket lungnare. Vill man festa kan man utan problem gå till partytälten och banan dagen efter ändå. Man kommer ändå att höra en del liv men det blir på avstånd och uthärdligt. Alternativet är att festa lika hårt för då märker man inget.
Det är både skönt och jobbigt att bli väckt hela natten av varvandes motorer! Och då brukar vi bo inne i stan ca 3 kilometer från campingen!
Det jobbiga är att bli väckt ideligen, men det sköna är att höra hur dårarna drar ur och plågar sina hojar i timmar! Det blir en ganska vacker motorsång om man bortser från hur motorn mår.
Tar man färjan från Göteborg till Kiel så får man sova ut ordentligt på båten och det blir en kort resa på ca 40 mil till Assen genom tyskland
Den 33-gradiga värmen på söndagen kan inte ha varit kul att köra hoj i, speciellt bakis
Själv satt man i bilen och njöt av AC`n